Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Oh wauw dan snap ik het wel ja :)
Zwaai zelf maar, ik woon naast het spoor :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mjah t enige probleem is dat ik niet weet wat ik met de andere dagen moet doen. Richting Spanje/Portugal (ben ik nog niet geweest) is achterlijk stervensduur qua reserveringen, en richting Scandinavië (Finland/Noorwegen, ook nog niet geweest) schiet ook niet echt op met dagen. Dan mis je de CityNightLine toch best wel :cry:

Ik ben dus nog in dubio wat te doen met mijn overige 4 dagen :') (los van dat ik daar dan ook nog tijd voor moet hebben)

Maar euh... Ik weet niet waar precies, en ik ga natuurlijk niet van Colmschate tot Twello zwaaien natuurlijk -o- dus kom jij maar zwaaien :Y
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Vandaag mijn toets besloten terrein gedaan en daar ook voor geslaagdAfbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Groeten uit mijn bureaustoel! :Y
En ik dacht nog dat je in de 6659 tot Zlw in dezelfde coupé als mij zat. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

ArrivaBas schreef: En ik dacht nog dat je in de 6659 tot Zlw in dezelfde coupé als mij zat. :')
Oh, waarom? :p

Ik ben vandaag alleen met de auto weggeweest, OV is veel te duur in het weekend.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Omdat er zo'n jong broekie als jij in dat gat uitstapte. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Oh wauw dan snap ik het wel ja :)
Zwaai zelf maar, ik woon naast het spoor :P
Sta je al klaar? Ik ga zelfs Ff naar de plus op de Beestenmarkt, dus zwaai maar uit je raam dan :Y
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik ben met het kaartje wat Tochjo me aanraadde van Rotterdam naar Den Bosch en terug gereisd en ik ben onderweg ook nog gecontroleerd maar geen problemen, niet met bestellen en niet met reizen dus top (y)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Ben er nu ook mee op en neer naar Nijmegen, scheelde toch weer een paar euro *O*
Ideaal dat je hem op een OV chipkaart kan laden trouwens, mijn printer is stuk en nu was het alleen even langs de automaat en daarna gewoon in- en uitchecken als normaal
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Daantje schreef:Ik ben met het kaartje wat Tochjo me aanraadde van Rotterdam naar Den Bosch en terug gereisd en ik ben onderweg ook nog gecontroleerd maar geen problemen, niet met bestellen en niet met reizen dus top (y)

Mooi zo. :pos:

@Michael. Goed bezig, feli. :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Vandaag mijn toets besloten terrein gedaan en daar ook voor geslaagd
Gefeliciteerd :pos: :wink: .
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Dankjulliewel Durashift en KM46
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

dylanwild94 schreef:Voor mensen zoals forumlid VIRM is het juist heul handig volgens mij. :roll: :Y
Geert schreef:
Durashift schreef:Hoe gaat dat dan in de praktijk? Wordt zo'n tekst uitgesproken of op een andere manier aangeboden aan visueel beperkten?
Er zijn apps en instellingen in het besturingssysteem die de teksten voor kunnen lezen (VIRM kan er vast gedetailleerder op ingaan). Toevallig was ik vorige week bij een presentatie over dit onderwerp en daar werd een voorbeeld gegeven op een Mac. Met een speciale applicatie kon je van element naar element springen, en dan werd (heel snel) voorgelezen wat voor element dat was (button, link, etc.) en wat er staat.
Ik weet dat NS heel stilletjes de uitstaprichting in de iOS-app had ingevoegd wanneer er gebruik werd gemaakt van VoiceOver. Vorig jaar wees Suus mij erop dat met de optie ‘meer informatie’ dit ook in tekst stond weergegeven. Vooral op onbekende stations is dit inderdaad een erg fijne optie.

Smartphones hebben diverse ingebouwde toegankelijkheidsopties (iOS was/is daar vooruitstrevender mee dan Android, dus het is erg geliefd in slechtzienden- en blindenland). Met de VoiceOver-optie kun je inderdaad met een tik op je scherm iets laten voorlezen en met een extra tik selecteren. Ik gebruik zelf nog wat visuele opties: vergrote letters, kleuren omkeren (dus in de NS-app heb ik bij materieelinzet allemaal spooktreintjes :mrgreen:) en inhoud van het scherm voorlezen.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Okay, duidelijk. Dank voor je reactie. :pos:
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Het moet toch niet gekker worden xD:

https://www.politie.nl/nieuws/2017/apri ... allen.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dat krijg je als te weinig tot niet de prullenbaken leegt. Het gebeurt in de laatste keren dat ik met de trein reis (dat Is gemiddeld 3 tot 4x per maand de laatste tijd) zelden dat de prullenbak bij de stoelen leeg zijn. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mikos mag er niks over vertellen geloof ik, maar het laatste wat ik heb meegekregen is dat met de nieuwe contracten een tijdje geleden het er vooral schoon uit moest zien. Als er geen vuilnis uit de prullenbakken puilt hoeven ze dus niet geleegd te worden op begin-/eindpunten, enkel tijdens de nachtelijke schoonmaak nog... :X
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik heb zelfs al gezien dat ze het in een andere prullenbak in de trein stoppen :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Afbeelding

Prachtige fotosetup, maar volgens mij horen dat bankje en die koersrol daar niet (A) :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Details.... details.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21395
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Ach, als import-Nederlander kan dat natuurlijk gebeuren. Ik heb nota bene nog mogen stemmen zondag... :Y
Ik dacht dat jij zowat je hele leven in Nederland hebt gewoond.
Maar dan laat ik wel even (ook voor alle fans) een compilatie van Bassie en Adriaan in Europa zien, want dan zie je dat er geen caravan aan te pas komt (wel eenmaal een huifkar overigens):
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

dylanwild94 schreef:Dat krijg je als te weinig tot niet de prullenbaken leegt. Het gebeurt in de laatste keren dat ik met de trein reis (dat Is gemiddeld 3 tot 4x per maand de laatste tijd) zelden dat de prullenbak bij de stoelen leeg zijn. -o-
Het was zaterdag bij mijn stoel ook raak in de 825...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Kritiekelaar
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 13:52
Locatie: Gelderland

Re: Voorsteltopic

Bericht door Kritiekelaar »

Droevig: net een paar maanden van de trein verdwenen. En nu ook nog echt gestorven: Chriet Titulaer.
Hij was eigenlijk bepaald geen kritiekaster maar een technische-toekomst-positivo die die dingen prachtig kon presenteren. Toch ik denk dat ik onder zijn naams-verhaspeling door ga met af en toe reacties/bijdragen hier. Is een klein eerbetoon.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

App bij onbewaakte spoorwegovergang werkt niet

http://www.ad.nl/binnenland/app-bij-onb ... ~a8b719ed/

Kan ik me ZO kwaad over maken! Waarom? Omdat die tientallen miljoenen in het niet staan tegenover al die miljarden die nu in wegen worden geïnvesteerd, terwijl men dus eigenlijk gewoon te gierig is om een paar overwegen uit te rusten met spoorbomen om de veiligheid te verbeteren, het gaat hier wel om de veiligheid! :neg:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten