Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Vandaag naar Zuid-Limburg afgezakt om de 23 NS-wandelkilometers tussen Eijsden en Maastricht af te leggen. Onderweg stapte er in Brabant nog een type Chrysa in (lees: meisje met blauw haar die zichzelf niet onder controle had) en de Mikos van dienst liet zich gedurende de hele reis vanaf Amstel naar Maastricht niet zien. Die is natuurlijk meteen gaan controleren vanaf Amsterdam Centraal.

Afijn, de wandeltocht was fraai, erg afwisselend en met enkele venijnige steile klimmetjes die ik morgenochtend nog wel zal voelen. Na het gewandel heb ik mijn grote held Hainje gevolgd door een voor mij nieuw lijntje af te strepen: Heerlen - Kerkrade. Vanaf Maastricht met de fraaie Flirt van Arriva naar Heerlen gezoeft alwaar een voormalige Veolia-trein met nogsteeds Spartaanse stoelen in een Belgische opstelling de eer had om mij naar Kerkrade te vervoeren. Best een fraai lijntje zo in het groen, je hebt nauwelijks door dat je een vrij stedelijk gebied doorkruist. Wel erg rustig, opvallend dat de Provincie Limburg hier Arriva een halfuursdienst laat rijden.

Station Kerkrade Centrum stelt niet veel voor, ernaast staat wel een behoorlijk groot museumcomplex. Na daar omheen gelopen te zijn Google Maps op mijn telefoon maar even gebruikt om het centrum van Kerkrade te kunnen vinden. Aangekomen op het marktplein zaten de terrassen zowaar goed vol, zelfs bij café Suus. Er staan wel een paar mooie oude pandjes maar echt een mooi historisch centrum heeft het niet, wel wordt er druk gebouwd waaronder nog meer vierkante meters winkeloppervlakte. Dat lijkt mij inderdaad bijzonder nuttig in een krimpregio en in een tijd waarin de detailhandel onder druk staat.

Goed, na het zetten van een vinkje op mijn bucketlijst achter het centrum van Kerkrade liep ik via een fraai stadspark en een Belgisch aandoende woonwijk naar station Chevremont waarvan het perron alleen bereikbaar is met een hellingbaan. Uniek in Nederland? Ook hier kwam weer zo'n oude Veolia-trein voorrijden met tot Heerlen bijzonder weinig klandizie. De trein uit Kerkrade sluit beroerd aan in Heerlen op de Intercity richting Eindhoven dus de snelste reismogelijkheid is doorboemelen naar Sittard en daar over te stappen op de IC uit Maastricht. Een slimme truc van Arriva om de bezettingsgraad van Arriva op Heerlen - Sittard wat op te krikken.

Vanaf Sittard met de NS-Intercity terug naar Amsterdam. In Eindhoven was er blijkbaar net een concert afgelopen van een of andere lokale held waardoor het nogal druk werd in de trein ondanks dat er een treinstel was bijgeplaatst. Terwijl de gangpaden al een tijdje aardig vol stonden werd er om onduidelijke redenen 10 minuten te laat vertrokken. De sfeer in de trein was verder dusdanig dat het beeld wat Ronaldussen heeft over Brabanders alleen maar zou zijn versterkt, mocht hij erbij zijn :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

JWM schreef:wel wordt er druk gebouwd waaronder nog meer vierkante meters winkeloppervlakte. Dat lijkt mij inderdaad bijzonder nuttig in een krimpregio en in een tijd waarin de detailhandel onder druk staat.
Moest wel smakelijk lachen om deze sneer. :lol:

Vroeg mij al af waarom je zo stil was, maar dit verklaart een hoop. Leuk verslagje verder. :pos:
🍉
Chrysa
Berichten: 8002
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

JWM schreef: een type Chrysa in (lees: meisje met blauw haar die zichzelf niet onder controle had)
Verklaar je nader. :p -o-
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Mikos schreef:Ardan gaat al heel lang niet meer met de trein, begrijp ik? Die flauwekul van "Wij zijn Bakker en wij hebben vanochtend weer een brood voor u gebakken!" zit alweer een jaar of drie in het systeem. Althans, dat is de bedoeling, want ik werk er niet aan mee. Maar laat de baas dat niet horen. Ze doen het dus zeker niet allemaal. :X
Het is helemaal prachtig als dat gebeurt om vervolgens voor een rode inrijder te landen. Dan zit ik altijd stiekem die HC uit te gniffelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

NS heeft de formulieren voor het terugvragen van geld bij vertraging en van de Intercity Direct-toeslag aangepast. Je moet nu een beveiligingscode invullen.

Aangezien het mailtje van de Intercity Direct toeslag alles bevat wat je in het formulier invult, staat nu de captcha-code ook in de bevestigingsmail :')

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat ik sinds afgelopen zaterdag de 5, 10 en 20 eurocent munten heb uit Andorra :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Oh leuk, dat soort bijzondere landjes probeer ik ook wel te bewaren. Heb wat muntjes van Cyprus, Slovenië en Letland :) In de kas op het werk zit een muntje uit Malta, toch maar eens geld van huis meenemen om om te wisselen voor ik hem per ongeluk als wisselgeld afgeef..
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Zijn jullie op een numismatische beurs geweest? *O* En zijn ze ZFr of BU/FDC? (A)
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Munten koop ik niet zo vaak meer (maar ik heb nog wel een redelijke verzameling liggen), soms wil ik nog wel een postzegelzaak binnen lopen om een velletje te halen (wel ver onder de nominale waarde natuurlijk), zo heb ik afgelopen vrijdag nog voor £14 €41 aan postzegels gekocht in een zaakje in Brighton.
Wat ik ermee doe overigens? Op m'n post plakken, boeit mij het dat het een bijzonder velletje is, ik verstuur m'n post lekker goedkoop. PostNL is al veels te duur..
Chrysa
Berichten: 8002
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Een 15-jarige die voor 41 euro aan post verstuurt? :shock:
Ik ben de afgelopen 5 jaar niet verder gekomen dan 2 ov-chipkaarten opsturen. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ben afgelopen zaterdag op de muntenbeurs geweest bij de Munt in Utrecht. En heb daar de genoemde munten gescoord :wink: .
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:Een 15-jarige die voor 41 euro aan post verstuurt? :shock:
Ik ben de afgelopen 5 jaar niet verder gekomen dan 2 ov-chipkaarten opsturen. :')
Als het een beetje loopt gaat die €40 er in een maand doorheen, handel heet dat. Verdient veel beter dan vakkenvullen oid, maar helaas geen zekere bron van inkomsten. Gaat snel met gemiddeld €4,- per poststuk... Van die €40 is er na 2 dagen €12 weg.

Maar het verschilt per periode, nu is het redelijk rustig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wat voor handel heb je precies dan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Colombiaanse poedersuiker
🍉
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Aking schreef:Wat voor handel heb je precies dan?
Ligt er een beetje aan. De ene keer kan ik ergens een partijtje games overnemen voor een leuk prijsje, de rest van het jaar schoolboeken.

En Hainje, geen Colombiaanse poedersuiker.

Wel eens een keer gehad wat er qua kleur op lijkt: Oesterpoeder. Enorme hype op Flakkee onder de ouderen. Dus ik die oesters malen (wat overigens nog best een rotklus is), en er bij de ouderenflats mee langs de deuren. Verdiende goed, €2 per 25 gram.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

En wat doen ze met dat poeder....? :D
Ik doe ook maar wat
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Precies hetzelfde als met andere medicijnen: innemen met een slok water erachteraan, theelepeltje per dag.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 13 jun 2017, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Geen lijnen mee maken van door een briefje van 50 euro inhaleren? :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

henk1234 schreef:Precies hetzelfde als met andere medicijnen: innemen met een slok water erachteraan, theelepeltje per dag.
Ja dat zeggen ze...
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was vandaag bij de wax, die willen de receptioniste vervangen door een iPad. Ik zie niet hoe de klantervaring daar beter van wordt :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

De klantervaring lijkt mij daar sowieso niet al te best! (A)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door BrengMe »

Mag ik even kwijt dat ik mijn VWO diploma in de pocket heb *O* *O* *O*
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Gefeliciteerd... Rugzak al buiten hangen :?:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door BrengMe »

Ja! :D
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door chemie »

Gefeliciteerd (:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten