Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Zeker niet, de figuurtjes uit het RVV 1990 waren al genderneutraal voordat het woord überhaupt bestond. Dat maakte meteen een eind aan die fraaie 'kinderlokker' op het bord 'voetpad' ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik begrijp die hele zooi niet. Je bent a of b. Je kan als Suus van b naar a gaan. Maar dat is het dan denk ik.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:Zeker niet, de figuurtjes uit het RVV 1990 waren al genderneutraal voordat het woord überhaupt bestond. Dat maakte meteen een eind aan die fraaie 'kinderlokker' op het bord 'voetpad' ;)
Ja, dat was ook mijn gedachte.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Jef400 schreef:Ik begrijp die hele zooi niet. Je bent a of b. Je kan als Suus van b naar a gaan. Maar dat is het dan denk ik.
Van A naar B of andersom is niet iets wat je even doet. Dat is een jarenlang, vaak levenslang, proces. Daarnaast zit er ook veel tussen A en B in en het woord 'zooi' komt nu niet bepaald respectvol over maar je geeft zelf inderdaad al aan er niks van te begrijpen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Ik begrijp die hele zooi niet. Je bent a of b. Je kan als Suus van b naar a gaan. Maar dat is het dan denk ik.
Je bent wel eens in een rotbui en de andere dag in een goede bui zonder dat daar een goede verklaring voor is. Op de ene dag voel je je op en top vrouw, op een andere dag neig je meer naar mannelijkheid. Alleen was bij mij het aantal dagen die naar vrouw neigden zoveel groter dan "mannelijke dagen" dat het geboortegeslacht daar niet bij aan sloot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat snap ik en zeker in jou geval heb ik er respect voor. Maar ik begrijp niet dat je tussen twee natuurlijke feiten in gaat zitten. Het wetenschappelijke niets.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Jef400 schreef:Dat snap ik en zeker in jou geval heb ik er respect voor.
Je klinkt nu wel erg als zo'n PVV'er die alle Marokkanen het land uit wil behalve die ene die ze persoonlijk kennen omdat die dan net 'oké' is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Jef400 schreef:Het wetenschappelijke niets.
Ik denk dat als er wetenschappelijk gezien niets was behalve man of vrouw het AMC ook geen speciale poli voor genderdysforie had. Dat zwart/witte man en vrouw is volgens mij meer een erfenis van religie dan van wetenschappelijke studies.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens mij zijn er, wetenschappelijk gezien, in ieder geval hermafrodieten. En volgens mij zitten die tussen man en vrouw in (al werkt meestal maar een van de twee geslachtsorganen geloof ik)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Omdat Nederland met 1-0 voor staat dankzij een doelpunt van Martens:

Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Hainje schreef:Ik denk dat als er wetenschappelijk gezien niets was behalve man of vrouw het AMC ook geen speciale poli voor genderdysforie had.
Dus je denkt dat er wetenschappelijk gezien is behalve man of vrouw? Want het AMC heeft dus geen speciale genderdysforie-poli.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Was dat niet het VU?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens ome Koekel wel...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Yep. Op dit forum moet je zo'n opmerking gewoon ff maken om niet uit de toon te vallen :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Jaaaaaa, ik bedoel ook het VU. Zit weer te slapen. :')
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Slapen is voor apen! :Y
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Volgens mij zijn er, wetenschappelijk gezien, in ieder geval hermafrodieten. En volgens mij zitten die tussen man en vrouw in (al werkt meestal maar een van de twee geslachtsorganen geloof ik)
In het dierenrijk zijn die er zeker. Net zoals zo'n 1500 diersoorten op hetzelfde geslacht vallen.

Morgen (en volgende week) is er een rondleiding over in Artis, hoorde ik vanochtend op de radio.
https://www.artis.nl/nl/te-doen-artis/d ... ierenrijk/

De kerel die erover vertelde, beschreef ook nog een vissoort (annemoon soort?) dat bij geboorte alleen maar uit mannetjes bestaat.. in een groep leeft met één vrouw (moeder) en als die moeder dan de pijp uit gaat, het oudste (en grootste) jongetje van de groep 'automatisch' van geslacht verandert en dus de moeder wordt.

Apart. :idea:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Bij mensen komt het ook voor hoor. Geloof wel dat er een andere term voor wordt gebruikt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Aking schreef:Volgens mij zijn er, wetenschappelijk gezien, in ieder geval hermafrodieten. En volgens mij zitten die tussen man en vrouw in (al werkt meestal maar een van de twee geslachtsorganen geloof ik)
Volgens mij is er steeds meer wetenschappelijk bekend dat naast fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen er ook verschillen in de hormonale structuur zitten. Veel transgenders hebben ook echt een hormoonstructuur die niet matcht met hun geboorte-geslacht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Dat snap ik.
Daarna had je moeten stoppen. :)
Chrysa schreef:Bij mensen komt het ook voor hoor. Geloof wel dat er een andere term voor wordt gebruikt.
Intersex. Dat is de I in LHBTIQ. Komt als je de statistieken van alle varianten even op een grote hoop schuift bij ongeveer 1 op de 2000 mensen voor. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik snap die term met al die letters nog steeds niet. Waarom is er een grote afkorting voor zowel waar je op valt als hoe je je voelt of hoe je bent? Wat hebben die met elkaar te maken?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door frankberg19 »

Dat zijn de letters van de termen die anders zijn dan het 'gewone', het heteroseksuele.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef: (..)
Chrysa schreef:Bij mensen komt het ook voor hoor. Geloof wel dat er een andere term voor wordt gebruikt.
Intersex. Dat is de I in LHBTIQ. Komt als je de statistieken van alle varianten even op een grote hoop schuift bij ongeveer 1 op de 2000 mensen voor. :Y
Mensen in welk land / werelddeel?

Volgens dit artikel komt intersex bij 85 duizend mensen in Nederland voor, volgens het SCP.

Dat zou dan, op 17 miljoen Nederlanders, 1 op 200 mensen betekenen.. :shock:

https://decorrespondent.nl/4960/85-000- ... 0-97dbf2e4
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Klein verschil, 8500 Nederlanders of 85.000 Nederlanders :P Maar hoe dan ook, nog best vaak. Meer dan ik verwachtte eigenlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oei, typfoutje :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten