Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Werkzaamheden-mensen in de zin van bouwhelm op het hoofd? Meestal geven de attributen die ze bij zich dragen wel een hint.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, studenten in witte werk-aan-het-spoor-polo's met een tas vol folders en kaartjes over werkzaamheden ergens. Als er langdurige werkzaamheden aankomen gaan ze vaak twee weken van te voren in treinen op dat traject kaartjes uitdelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Komende weken zul je ze ook rond Zwolle tegen gaan momen... Aldus een mailtje van Randstad :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Suus schreef:Nee, studenten in witte werk-aan-het-spoor-polo's met een tas vol folders en kaartjes over werkzaamheden ergens. Als er langdurige werkzaamheden aankomen gaan ze vaak twee weken van te voren in treinen op dat traject kaartjes uitdelen.
Maar wat vind je van die opzet? Het is een nieuwe opzet om zoveel mogelijk reizigers vooraf op de hoogte te brengen van de komende werkzaamheden. Bevalt dat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vind het idee prima. Maar de informatie op de kaartjes wordt door het formaat een behoorlijke cryptogram, dat zou een stuk beter kunnen. De posters op de stations met grafische weergave zijn toch het duidelijkste.
Laatst gewijzigd door Suus op do 03 aug 2017, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Als er iets is wat ik mis in de huidige informatievoorziening, is het wel iets visueels. Een kaartje met daarop het getroffen traject en daarop alle gevolgen is veel overzichtelijker dan een lijstje met de gevolgen.
In het verleden (tot ongeveer 2007?) gaf de NS wekelijks een folder uit met daarin alle werkzaamheden in het land. Dat hoeft niet meer per se, maar die plattegrondjes waren wel informatief.
De RET doet dat (soms) nog wel: https://www.ret.nl/fileadmin/user_uploa ... straat.pdf

Als er op die "visitekaartjes" ook zoiets zou kunnen, zou het een stuk informatiever zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Het probleem is dat die kaartjes daar eigenlijk te klein voor zijn. Dan is een wat groter flyertje misschien toch beter.

Het zou ook heel handig zijn als je dergelijke kaartjes ook weer online kan bekijken, de werkzaamhedeninformatie op de website is nu niet bepaald overzichtelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Kleiner is toch niet perse beter? Dat verdwijnt alleen maar sneller onderin je tas.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je kan natuurlijk ook iets met een uitvouwbaar kaartje op creditcardformaat doen :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Uitvouwbaar op creditcard formaat lijkt mij een stuk duurder om te produceren dan een simpele flyer met vier pagina's.
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Meltrain schreef: De RET doet dat (soms) nog wel: https://www.ret.nl/fileadmin/user_uploa ... straat.pdf
"Onze aangepaste reis"
" zodat we veilig, comfortabel en snel kunnen blijven reizen"

Wanneer gaat de RET eens ophouden hiermee? :evil:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Uitvouwbaar op creditcard formaat lijkt mij een stuk duurder om te produceren dan een simpele flyer met vier pagina's.
Volgens mij heb ik die bij NS toch nog wel eens voorbij zien komen, al moet ik thuis in mijn archief duiken om dat met zekerheid te kunnen zeggen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vond het ook een irritante manier van communiceren, maar eigenlijk past het wel heel goed bij Rotterdam. Het openbaar vervoer is toch iets gemeenschappelijks, je maakt al snel een praatje bij de halte of in het voertuig en denkt toch: dit is ons Rotterdam.

Een Amsterdammer zei eens tegen mij: Die Rotterdamse trams missen alleen nog een biertap, zo gezellig is het daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Heh, dat heb ik dan toch niet ervaren in de paar keer dat ik na dat bezoekje aan jou nog in de trams geweest ben. Nou moet ik wel zeggen dat ik nog nooit in een GVB-tram gezeten heb, aleen een bus ergens in de ochtendspits en een lege metro.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Amsterdam is daar wel een stuk meer individualistisch in. Ook de statische conducteur is mij vervelend. Natuurlijk, je hebt er goede bij. Maar mijn ervaring is dat je ook een hoop gasten hebt die enkel kunnen zeiken maar niet eens groeten bij het instappen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:
Hainje schreef:Uitvouwbaar op creditcard formaat lijkt mij een stuk duurder om te produceren dan een simpele flyer met vier pagina's.
Volgens mij heb ik die bij NS toch nog wel eens voorbij zien komen, al moet ik thuis in mijn archief duiken om dat met zekerheid te kunnen zeggen...
Vroeger deelden ze dit soort folders uit
https://dienstregeling.stackstorage.com ... CIhqf8kLQp

Kaartje met trajecten, informatie en dienstregeling bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Deze folders waren altijd zeer helder :pos: :wink: . Ook voor de incidentele reiziger. snap niet dat de NS dit heeft afgeschaft :? .

Ja het staat nu op het internet. Maar de informatie die op het internet te vinden is, is vaak minder dan de informatie die in de folders stond.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Suus schreef:Ik vond het ook een irritante manier van communiceren, maar eigenlijk past het wel heel goed bij Rotterdam. Het openbaar vervoer is toch iets gemeenschappelijks, je maakt al snel een praatje bij de halte of in het voertuig en denkt toch: dit is ons Rotterdam.
Dan nog blijft het een irritante communicatievorm. In die folder ook nogal misplaatst, "onze aangepaste reis" maar daarna is vooral "De RET doet dit en dat", niet erg consequent...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:Deze folders waren altijd zeer helder :pos: :wink: . Ook voor de incidentele reiziger. snap niet dat de NS dit heeft afgeschaft :? .

Ja het staat nu op het internet. Maar de informatie die op het internet te vinden is, is vaak minder dan de informatie die in de folders stond.
Ja, die folders bedoelde ik. :D
Dat de NS ze niet meer op papier uitgeeft, kan ik nog wel begrijpen, maar ze kunnen die folders wel gewoon op internet zetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Suus schreef:je maakt al snel een praatje bij de halte of in het voertuig en denkt toch: dit is ons Rotterdam.
Doen mensen dat nog ja? Of alleen jij? :P
Ik doe ook maar wat
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door OV-Hobbyist »

Ik maak ook regelmatig een praatje bij de halte of in de bus. Suus is niet de enige.
Laatst gewijzigd door OV-Hobbyist op vr 04 aug 2017, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb regelmatig aanspraak op straat of in een winkel of in het OV of waar dan ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Suus schreef:je maakt al snel een praatje bij de halte of in het voertuig en denkt toch: dit is ons Rotterdam.
Doen mensen dat nog ja? Of alleen jij? :P
Doen andere mensen ook heel vaak. De conducteur begint ook vanuit zichzelf, bijvoorbeeld vrouwenvoetbal of er gebeurt iets waardoor je een praatje start.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
KM46 schreef:Deze folders waren altijd zeer helder :pos: :wink: . Ook voor de incidentele reiziger. snap niet dat de NS dit heeft afgeschaft :? .

Ja het staat nu op het internet. Maar de informatie die op het internet te vinden is, is vaak minder dan de informatie die in de folders stond.
Ja, die folders bedoelde ik. :D
Dat de NS ze niet meer op papier uitgeeft, kan ik nog wel begrijpen, maar ze kunnen die folders wel gewoon op internet zetten.
Deze folders hebben ook wel een tijdje na het afschaffen van de papieren versie als pdf op het internet gestaan :wink: .

Heb nog een aantal exemplaren uit 2006 tot 2009 op mijn computer staan.

In 2010 is deze vorm van reizigersinformatie over werkzaamheden afgeschaft.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door MdJ »

Vriendje zo gek gekregen om met mij mee morgen een ijsje onder de vuurtoren van Hollum (Ameland) te eten :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten