Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ben je bang dat Mikos hem helemaal niet ziet omdat hij in de spambox komt aangezien het een adres uit het Oostblok is. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Shit! Je hebt me door!

Groetjes uit Utca030 trouwens :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Maar waarom weten dan al die treinfreaks hier die treinseries uit hun hoofd? :?
Weten dat de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] de Intercity tussen Den Haag Centraal en Enschede is, is in mijn ogen niet veel anders dan weten dat lijn 90 de buslijn tussen Rotterdam Zuidplein en Utrecht Centraal via Streefkerk is. :wink:
De treinseries van NS ken ik (bijna) allemaal uit mijn hoofd, maar de treinseries van andere vervoerders zoek ik meestal op via de Wiki omdat die allemaal nummers als [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] en [serie=Stoptrein (S1)|2017|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Met het verschil dat een lijnnummer op elke bus staat, dat is bij treinseries (in Nederland) niet het geval :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Exact de treinserienummers worden nergens gecommuniceerd. Je moet je er echt in verdiepen wil je ze uit je hoofd weten. Kijk dat ik de meeste lijnnummers in Oost-Nederland wel uit mijn hoofd weet, is ook door overmatige interesse. Maar reizigers kennen hun eigen lijnnummer, bijv. van hun stadsdienst, wel uit hun hoofd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:
regenmaker schreef:Maar waarom weten dan al die treinfreaks hier die treinseries uit hun hoofd? :?
Weten dat de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] de Intercity tussen Den Haag Centraal en Enschede is, is in mijn ogen niet veel anders dan weten dat lijn 90 de buslijn tussen Rotterdam Zuidplein en Utrecht Centraal via Streefkerk is. :wink:
De treinseries van NS ken ik (bijna) allemaal uit mijn hoofd, maar de treinseries van andere vervoerders zoek ik meestal op via de Wiki omdat die allemaal nummers als [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] en [serie=Stoptrein (S1)|2017|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] hebben.
nadeel is wel dat lijn 90 3x voorkomt in Nederland. Want lijn 90 is ook de lijn van den Haag centraal naar Lisse of van 's Hertogenbosch naar grave.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

regenmaker schreef:Exact de treinserienummers worden nergens gecommuniceerd. Je moet je er echt in verdiepen wil je ze uit je hoofd weten.
Aan de andere kant is het met de apps van tegenwoordig ook niet heel moeilijk om er achter te komen, en als je dan bijvoorbeeld in Rijdendetreinen de treinnummers aanzet gaat het al vrij rap.

Overigens zoek ik persoonlijk de nummers vaak op als ik ze vermeld, de enige series die ik zo weet zijn de 1xx en de 2xx, Als je me dan vervolgens vraagt welke trein de 127 is weet ik dat weer niet, ik weet alleen de 104 en 105 zo te benoemen :mrgreen:

Ook de tijd dat ik op Utrecht Centraal alle patroontijden met spoornummers op wist te lepelen ligt ver achter mij. Kun je eigenlijk genezen van Autisme? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Kun je eigenlijk genezen van Autisme? :')
Zo ver ik weet niet, wel kun je trucjes leren om er zo goed mogelijk mee om te kunnen gaan. Op die manier heb je niet meer zo veel last van de nadelen van autisme in deze maatschappij. [/psycholoog-modus]
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Als je die trucjes op dit forum onthult kan een topic zoals doorgeefluik wel inpakken _O-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

:N Blijf van mijn topic af! :cry:
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door chemie »

Is een topic een bezit? :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ja, waarom staat er anders bij vermeld wie het topic heeft opgestart en wanneer? :|
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

regenmaker schreef:Exact de treinserienummers worden nergens gecommuniceerd. Je moet je er echt in verdiepen wil je ze uit je hoofd weten. Kijk dat ik de meeste lijnnummers in Oost-Nederland wel uit mijn hoofd weet, is ook door overmatige interesse. Maar reizigers kennen hun eigen lijnnummer, bijv. van hun stadsdienst, wel uit hun hoofd.
Zelfs ik weet welk nummer ik moet pakken om Wierden met de bus te ontvluchten :mrgreen:
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik weet alle metrolijnnummers uit Amsterdam uit mijn hoofd :Y

(mag ik dan ook bij het autieklupje?)
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Gisteren heb ik weer eens een etappe op het Pieterpad gelopen en daarmee heb ik etappes 1 t/m 7 en 11 al gedaan, wat het totaal op 133km brengt. Een wandelverslagje is op het bekende adres te vinden. En daarnaast ben ik ook gestart met het Pelgrimspad, ook te vinden op dezelfde website.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

NS is gul, vanwege werkzaamheden in Brabant (???) kreeg ik vandaag een koffiebon geldig tot 30 november. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Zal er aan denken op mijn verjaardag. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Suus schreef:NS is gul, vanwege werkzaamheden in Brabant (???) kreeg ik vandaag een koffiebon geldig tot 30 november. *O*
Vanmiddag was er een langdurige seinstoring in Brabant. De werkzaamheden zijn pas in de herfstvakantie.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja, en voor die werkzaamheden krijg ik een koffiebon. Geldig bij de Kiosk, bijvoorbeeld die in Tilburg die trouwens de laatste keer dat ik er was goede koffie serveerde (hangt helaas toch erg per filiaal af hoe bitter de koffie is).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door albertjan96 »

Ja waar kun je op het station nou eigenlijk de beste koffie krijgen? Ik had van de week cappuccino bij de AH to Go, die was echt niet te zuipen :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:NS is gul, vanwege werkzaamheden in Brabant (???) kreeg ik vandaag een koffiebon geldig tot 30 november. *O*
Ach ... ik heb nog een koffie/theebon liggen die geldig is tot 31 december. En ik heb ook nog een kortingsbon van de broodzaak liggen. ook geldig tot 31 december.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

En ik heb Duitse Mcdonalds-bonnen tot 4 oktober. :Y

Hoe zit dat eigenlijk met die NS-bonnen bij verstoringen/werkzaamheden? Heb ze nog nooit gezien terwijl ik toch vaak last heb van verstoringen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Geen idee. Die bonnen die ik gekregen heb zijn omdat ik een kortingsabonnement genomen heb dit jaar.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

albertjan96 schreef:Ja waar kun je op het station nou eigenlijk de beste koffie krijgen? Ik had van de week cappuccino bij de AH to Go, die was echt niet te zuipen :X
Starbucks. 8-)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik vind de AH To Go koffie café au lait anders best lekker... Maar ja, die was altijd gratis dus dan is het al snel goed.
Starbucks is lekker, maar jammer van de prijzen. :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten