Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En dan stappen we massaal over naar het forum van Mikos :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Echt niet, dan stap ik over naar mijn Nuuna notitieboek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

2x :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Lief notitieboek,

Vandaag is alweer de zevenentwintigste dag sinds het forum van OVNL offline werd gehaald onder het motto van 'We gaan de boel opnieuw inrichten'. In de Cosmo stond een klein artikel op pagina 36 waarin werd beweerd dat het zou komen omdat Ardan het niet met de rest eens kon worden dat het complete forum roze moest worden, terwijl de rest van het team vond dat er dan ook babyblauw gebruikt moest worden, wat Ardan weigerde. Maar het blijft natuurlijk de pagina met roddel en achterklap. Ook vandaag heb ik weer niks spannends beleefd; de treinen reden op tijd, zelfs IC Direct is tegenwoordig hopeloos voorspelbaar op tijd. Nou ja, het forum mis ik al minder dan vorige week, zeker nu ik daar toch niks te melden zou hebben.

-X- Suus.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

En hop! Permaban voor Mikos wegens het wederrechtelijk misbruiken van Suus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Vindt ze stiekem wel lekker. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

trolly schreef:het wederrechtelijk misbruiken van
Is dat dan niet gewoon verkrachting? :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Goede vraag voor het programma "Verkracht of niet?"
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Vindt ze stiekem wel lekker. :Y
Hoewel grappig bedoeld vind ik dergelijke opmerkingen zeer ongepast. Mensen (en dan met name mannen) komen tot op heden weg met dergelijke opmerkingen, besef dat ze ongemerkt als zeer vernederend kunnen worden ervaren. Dat een discussie als #metoo nu pas (en niet in de flowerpowertijd in een andere vorm uiteraard) naar boven komt zegt wel iets over de heersende masculine cultuur tot op heden. Want dat het nooit werd geuit wil natuurlijk niet zeggen dat het probleem niet bestond.

Ik hoef verder geen excuses van je, ik spreek voor het gemak even in het algemeen, maar denk wel na over de consequenties dergelijke opmerkingen bij de ontvanger, consequenties waarvan je waarschijnlijk nooit weet van zult hebben omdat menig slachtoffer (al dan niet tussen aanhalingstekens) denkt dat het erbij hoort om op een dergelijke manier onheus bejegend te worden.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Zo'n vermaledijde kaartjesknipper (die niet eens meer kaartjes knipt :o ) neem je toch sowieso niet serieus?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Het gaat er mij ook niet zo zeer om dat hij het zegt, ik gebruik zijn uitspraak nu als aanleiding om iets over een onderwerp te zeggen waar ik mij sowieso erg mee bezig hou.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Waar we vooral mee op moeten passen is dat we niet te betuttelend gaan worden, want dat is iets wat de afgelopen jaren heel erg speelt. Je kunt namelijk niks meer zeggen zonder dat er wel ergens iemand is die zich aangesproken voelt (waarom?) of zich beledigd voelt. En daar pas ik toch echt voor, hoor. We zijn tegenwoordig allemaal wel ergens slachtoffer van, dat is helemaal hip. Als je geen autist bent, homo, misbruikt of iets anders dat valt buiten het 'gewone' (maar ja, wat is in hemelsnaam gewoon?!), dan hoor je er niet bij. En we voelen ons allemaal direct aangevallen als iemand ons scheef aankijkt of een opmerking maakt die ook maar enigszins op die persoon van toepassing zou kunnen zijn; ik had werkelijk waar een klasgenote die beledigd was wanneer we alleen al het woord 'Jood' noemden, want: "Ik ben voor 1/64e Joods." Ja, daaaag! :X

Pas alsjeblieft op dat we niet zo betuttelend gaan doen dat zelfs een grapje of humor al niet meer kan. Dat zegt namelijk meer over je eigen incasseringsvermogen en houding in het leven dan dat het iets zegt over degene die een grapje maakt. Hoewel er natuurlijk altijd iets van te zeggen valt wanneer er daadwerkelijk iets gezegd of gedaan dat echt te ver gaat.

Oh, en ik knip wel degelijk nog steeds kaartjes, even for the record.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik ben het volledig eens met den kaartjesknipperT :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Mikos schreef:Waar we vooral mee op moeten passen is dat we niet te betuttelend gaan worden, want dat is iets wat de afgelopen jaren heel erg speelt. Je kunt namelijk niks meer zeggen zonder dat er wel ergens iemand is die zich aangesproken voelt (waarom?) of zich beledigd voelt. En daar pas ik toch echt voor, hoor. We zijn tegenwoordig allemaal wel ergens slachtoffer van, dat is helemaal hip. Als je geen autist bent, homo, misbruikt of iets anders dat valt buiten het 'gewone' (maar ja, wat is in hemelsnaam gewoon?!), dan hoor je er niet bij.
Alsjeblieft zeg. Denk je dat die hele #metoo-discussie er was geweest als er niet ongelofelijk veel situaties waren waarbij er sprake was van seksueel misbruik? En zouden niet heel veel van die gevallen mede tot stand gekomen zijn door de masculiene cultuur (waarin opmerkingen zoals door Hainje geciteerd ook bij passen)? Met als gevolg een "niet zo zeuren"-houding tegen slachtoffers?
En we voelen ons allemaal direct aangevallen als iemand ons scheef aankijkt of een opmerking maakt die ook maar enigszins op die persoon van toepassing zou kunnen zijn; ik had werkelijk waar een klasgenote die beledigd was wanneer we alleen al het woord 'Jood' noemden, want: "Ik ben voor 1/64e Joods." Ja, daaaag! :X
Dat is inderdaad tamelijk onzinnig en lachwekkend. Maar ook niet heel erg representatief voor alle gevallen waarin (groepen) mensen wel degelijk vernederd, misbruikt of gediscrimineerd zijn.
Pas alsjeblieft op dat we niet zo betuttelend gaan doen dat zelfs een grapje of humor al niet meer kan. Dat zegt namelijk meer over je eigen incasseringsvermogen en houding in het leven dan dat het iets zegt over degene die een grapje maakt. Hoewel er natuurlijk altijd iets van te zeggen valt wanneer er daadwerkelijk iets gezegd of gedaan dat echt te ver gaat.
Punt is dat voor iedereen de grens ergens anders ligt. En als iemand daar wat van zegt, dan is het soms ook gepast om 'sorry' te zeggen in plaats van het starten van een discussie in de trant "wat een gezeur, ik bedoelde het niet zo". Want lang niet iedereen vat dat ook op die manier op, en het getuigt van groot respect voor je medemens om in zo'n geval dergelijke grapjes niet meer te maken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Waar we vooral mee op moeten passen is dat we niet te betuttelend gaan worden
Ben je daar, in algemene zin, niet al veel te laat mee? :X :')
Je kunt namelijk niks meer zeggen(of doen) zonder dat er wel ergens iemand is die zich aangesproken voelt (waarom?) of zich beledigd voelt.
Welkom in 2017 vriend! *O*


Maar verder ben ik het, en ik durf het eigenlijk niet toe te geven, ook wel met de kaartjesknipper eens :X
Mikos schreef:Oh, en ik knip wel degelijk nog steeds kaartjes, even for the record.
Dus de persvoorliegers zijn weer eens aan het jokkebrokken? :') (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ik ben er inderdaad daadwerkelijk van overtuigd dat we een ontzettende klaagcultuur aan het worden zijn, waarbij we allemaal heel egocentrisch 'doen'. Daarbij zal ik op geen enkele manier voorbij gaan aan het feit dat er mensen zijn die daadwerkelijk iets verschrikkelijks hebben meegemaakt, iets wat niet door de beugel kan en wat mogelijk zelfs gevolgen kan hebben voor de rest van iemands leven. Maar al die andere mensen die vervolgens vinden dat ze 'ook zielig' zijn (en dat moet je even niet letterlijk nemen, want mensen die echt zoiets hebben meegemaakt zijn niet 'zielig'), zijn juist degenen die aansluiten bij zo'n #metoo-discussie/actie/noemheteens.

Met als voorbeeld die klasgenote. Dat is zó oppervlakkig belachelijk, maar dat vind ik net zo goed van mensen die al niet meer tegen het woord 'nicht' kunnen. Of 'zwart'. Of noem het eens, kijk ook het filmpje dat Ronaldussen hierboven heeft geplaatst; dat vat precies het hele probleem samen. Alsof ieder keer dat iemand hier nu het woord Amsterdam op het forum zet, ik me aangevallen voel. Want Amsterdam heeft ooit eens een slechte indruk op me achtergelaten, ofzo. En vervang nu het woord Amsterdam eens door 'homo', 'autist' of door een willekeurige grap waarin een enge ziekte voorkomt of een minderheid belachelijk wordt gemaakt.

Als je daar al aanstoot aan neemt, dan ga je een ongelooflijk moeilijk leven tegemoet. Dat is mijn punt. Laten we vooral het motto: Leef en laat leven aannemen. Ik wil best rekening houden met je wanneer je iets verschrikkelijks hebt meegemaakt of wanneer je buiten het 'gewone' valt, maar houd er dan ook rekening mee dat er ook wel eens iets gezegd gaat worden wat je niet zo leuk vindt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Mikos schreef:Oh, en ik knip wel degelijk nog steeds kaartjes, even for the record.
Dus de persvoorliegers zijn weer eens aan het jokkebrokken? :') (A)
Nee, want kerstkaartenknippen doet hij in zijn vrije tijd (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ik stempel nog (bijna) dagelijks papieren kaartjes en E-tickets. Met de originele kniptang van de baas. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ben je zo nostalgisch ingesteld dan?
Personeel met nostalgische gevoelens naar de aloude controletang mag hem wel blijven gebruiken.
Reizigers die nog papieren tickets gebruiken, zoals interrailers en dagjesmensen, krijgen voortaan een krabbel met de pen in plaats van een stempel.
Balkan-stijl! 8-) (al is het daar waarschijnlijk meer omdat die tangen niet heel goedkoop zijn :') )


Oh ennuh...
Mikos schreef:iets wat niet door de beugel kan
Ik vind het niet kunnen dat je deze opmerking maakt! :x Want ik had vroeger ook een beugel! :cry:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Nostalgisch? Nee, dat valt wel mee. Maar het geeft me wel het idee dat het nut heeft dat ik iemands kaartje controleer, want er valt nogal wat mee te frauderen wanneer dat stempeltje er niet op staat. Maar dat is een persoonlijke overtuiging. :Y Ik ben al te vaak kaartjes tegengekomen die eerder op de dag door mij gestempeld zijn, waarna ik de desbetreffende persoon daar fijntjes op kon wijzen en deze wat extra mocht betalen aan ome Mikos om mee te mogen met de trein.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Daarom moet je je E-ticket altijd meerdere malen uitprinten :Y (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Misschien moet ik het forum ook echt maar verlaten en stationschefin worden langs een rustig zijlijntje in Frankrijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Krijg je iedere week boze burgemeesters over de vloer om te protesteren tegen het sluiten van de spoorlijn. Zo rustig zal het er niet zijn. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jawel. Om de week een dagje staken, hooguit tien treinen per dag waarvoor je de wissels moet omleggen en de rest van de tijd kan ik genieten van mijn kalender van hunk Davy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Wat zou dat opleveren in de maand, vraag ik me dan af. Zou je er van kunnen leven of heb je dan nog een aantal bijbanen nodig om rond te kunnen komen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten