Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Frankrijk kennende genoeg. En je kan ook nog eens lekker vroeg met pensioen en je uitgebreide familie goedkoop met de trein laten reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Misschien moet ik het forum ook echt maar verlaten en stationschefin worden langs een rustig zijlijntje in Frankrijk.
Je kunt ook nog éclusière worden (sluiswachtster). Dat is gegarandeerd het grootste gedeelte van je werkdag naar een leeg kanaal kijken :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Vermoedelijk vindt Suus het wel een leuk idee dat er een paar keer per dag een trein voorbijkomt (als het geen zon- of feestdag is, en als ze niet staakt tegen de hoge werkdruk). En dat heb je bij zo'n sluis gewoon wat minder.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... maar in de vakantie periode kan het dan juist weer (extreem) druk zijn bij een kanaal :? :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Suus schreef:Misschien moet ik het forum ook echt maar verlaten en stationschefin worden langs een rustig zijlijntje in Frankrijk.
Je kunt ook nog éclusière worden (sluiswachtster). Dat is gegarandeerd het grootste gedeelte van je werkdag naar een leeg kanaal kijken :evil:
Maar in de zomer komen er allemaal van die toeristen op bootjes en wordt er verwacht dat ik wat ga doen. Terwijl er in Frankrijk in de zomer meestal minder treinen rijden, want dan is het veel te warm om te werken :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21357
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Als je stationschef wordt van Teesside Airport, zie je meerdere malen per dag treinen voorbijkomen, maar hoef je slechts één dag in de week iets te doen.... (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Heeft die Geoff Marshall daar niet een keer een video over gedaan?
En anders is shippea hill nog wel een leuke, dan moet je wel 1 a 2 keer per dag de hekken handmatig dichtdoen.

Edit: de Nederlandse Wikipedia pagina is overigens oud, ondertussen rijdt abellio erop, en zijn nieuwere reizigersaantallen bekend.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21357
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Mdk schreef:Heeft die Geoff Marshall daar niet een keer een video over gedaan?
Uiteraard 8-) :
Edit: de Nederlandse Wikipedia pagina is overigens oud, ondertussen rijdt abellio erop, en zijn nieuwere reizigersaantallen bekend.
De reizigersaantallen zullen volgend jaar inderdaad wel wat hoger zijn... (A) :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Als je stationschef wordt van Teesside Airport, zie je meerdere malen per dag treinen voorbijkomen, maar hoef je slechts één dag in de week iets te doen.... (A)
Als het een stationschef zou hebben ;-)

In Frankrijk stopt een trein bij een station, machinist en conducteur stappen uit en gaan op het andere perron een praatje houden met de stationschef totdat de tegentrein er is. Daarvan stappen de machinist en conducteur ook uit, en hoppa, zo vijf man personeel die met elkaar bezig zijn in plaats van de treindienst. Een station als Roumazières-Loubert bijvoorbeeld. En maar negen treinen op een werkdag (want dat is logisch, een oneven aantal) :mrgreen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Helaas, Suus. Stationscheffin is een verantwoordelijke baan, waar in verband met de veiligheid op het spoor geen hollandaises voor aangesteld kunnen worden die niet tot tien kunnen tellen -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het is Frankrijk Trolly, daar moet je alternatief tellen. Ik zie 1, 2a, 2b, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 treinen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Best hoor Suus, als je maar weet dat ik ze daar in Angouleme niet ga uitleggen waarom ze een trein kwijt zijn :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wageningen1998 »

Ik zit er niet vaak in maar ik moet zeggen dat ik echt een Flirtlover ben. Wat een mooie treintjes zijn dat, vraag me af of SNG beter is dan Flirt..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nog loiten van hier in de 127? *O*
Durashift
Berichten: 5650
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Eén loite van hier maakte even 'de fout' om een oude draad te heractiveren. :shock:

Inderdaad, de reden daartoe is vooralsnog niet bekend. Als ik kijk naar de periode van lidmaatschap, kan ik mij best voorstellen dat dit lid het prachtige OVNL forum aan het doorstruinen is, daarin een onderwerp tegenkomt dat zijn interesse heeft en/of in zijn buurt speelt en daarop reageert zonder direct op de datum te letten. Kan gebeuren toch?

Maar nee, zonder af te wachten op de daarover, terecht, gestelde vraag (welke zonder quote is, want dat mag niet volgens de regels.. waardoor er dus voor de persoon die reageren moet geen notificatie wordt aangemaakt) is het onderwerp gesloten met een, naar mijn mening, fiks oordeel erbij.

:(

viewtopic.php?f=36&p=542141#p542141
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ordnung muss sein! :evil:

(maar het had iets subtieler gekund ja (A) )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Het zijn net mensen, die beheerders... :shock:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Het zijn toch übermenschen? Want hullie kunnen jou bannen, en jij Hullie niet! :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Je kunt nog altijd vertrekken van het forum, dan heb je nooit meer last van ze. De perfecte überBAN!BAN!BAN!, toch?
Durashift
Berichten: 5650
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^^ Nee, dat is de makkelijke weg, Mikos.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Je kunt nog altijd vertrekken van het forum, dan heb je nooit meer last van ze. De perfecte überBAN!BAN!BAN!, toch?
En toch is dat geen ban... Dat stelletje moddereters kan hier dan namelijk nog steeds doen en laten wat ze willen. :roll:

Dus helaas, ik keur hem niet goed -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Niet zeuren ... een tijdje geleden kon je zelf moderator worden. En ... dat heb je niet gedaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

KM46 schreef:Niet zeuren ...
En waar bemoei jij je mee? :') :X
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Quote jij nou zomaar het voorgaande bericht?! :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten