Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dat verdient zeker een ban. Dit namelijk al de zoveelste keer. Misschien leert hij het dan zo. :evil:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Quote jij nou zomaar het voorgaande bericht?! :evil: :evil: :evil:
Nee nee, slechts een deel kind! Maak je niet druk *O*
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef:
Meltrain schreef:Als je stationschef wordt van Teesside Airport, zie je meerdere malen per dag treinen voorbijkomen, maar hoef je slechts één dag in de week iets te doen.... (A)
Als het een stationschef zou hebben ;-)

In Frankrijk stopt een trein bij een station, machinist en conducteur stappen uit en gaan op het andere perron een praatje houden met de stationschef totdat de tegentrein er is. Daarvan stappen de machinist en conducteur ook uit, en hoppa, zo vijf man personeel die met elkaar bezig zijn in plaats van de treindienst. Een station als Roumazières-Loubert bijvoorbeeld. En maar negen treinen op een werkdag (want dat is logisch, een oneven aantal) :mrgreen:

Afbeelding
En hoeveel personeel heb je onder je voor je stationnetje? Schoonmaker, lokettiste...?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het ergste wat ik heb meegemaakt: 2 loketisten, perronchef, wisselbediende (uiterst modern spoorwegnet in Frankrijk) en een beveiliingsmannetje op een station met 14 treinen per dag. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Het vreemde is dat mensen niet goed snappen dat dat slecht is voor de staat van de spoorwegen in zijn algemeenheid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat valt de meeste mensen in z'n algemeenheid waarschijnlijk nog wel aan hun verstand te peuteren, zolang het maar niet over hun eigen werkverschaffingsproject baan gaat :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Je ziet dat momenteel ook heel goed in Frankrijk algemeen: wel op Macron stemmen, die de verkiezingen in ging met een hervormingsretoriek, en vervolgens klagen omdat er ook echt hervormingen komen. Maar ik mag niets zeggen, ik kom er nog steeds met trots voor uit dat ik vier keer En Marche heb gestemd dit voorjaar. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Nou Hainje, de popcorn was wel snel op zeg. -o-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Daar word je toch alleen maar dik van.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nou Mikos, kom maar op met die overgangsdingen! *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ik mag er geen reclame of promotie voor maken, want dan krijg ik op mijn donder dat ik het in het specifieke topic moet houden, maar de stemronde van de OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing is begonnen! Iedereen mag stemmen op één van de 24 ingezonden foto's. Ik zal hier niet oproepen tot het stemmen op jouw favoriete foto en ik zal er ook zeker niet bij vermelden dat de winnaar een mooie prijs kan winnen en men zit te wachten op jouw stem en je die kans vooral niet aan je neus voorbij moet laten gaan!

Maar, zoals ik al zei, dat mag ik hier dus niet even kwijt. :Y
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Zucht..... -o- :N
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mooie prijs? Oh Mikos! Vertel ons more! :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Maar wacht! Er is méér! Bestel nú en ontvang de tweede voor de halve prijs! Wauw! Het is geweldig!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Amazing!
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

...dat ik begonnen ben aan een nieuwe afstudeerstage bij Geonovum (tegenover station Amersfoort), omdat de voorgaande stage bij de provincie Utrecht afgekeurd werd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Afgekeurd omdat het verslag niet goed genoeg was of wat anders? Normaalgesproken wordt een afstudeerstage toch wel wat eerder op het hebben van voldoende niveau beoordeeld dan achteraf?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nsimmelink94 »

Bij mijn opleiding wordt dat vooraf ingeschat a.d.h.v. het afstudeervoorstel. Daar moeten al concept deelvragen en een concept hoofdvraag alsmede een motivatie in staan m.b.t. het niveau en de inhoud. Dan hebben ze een idee waar je heen wil met je onderzoek en dan bepaalt de examencommissie of dat matcht met de leerdoelen.
Afkeuren van de scriptie duidt dan eerder op onjuiste uitvoering, maar daarvoor zou je een begeleidende docent moeten hebben. In ieder geval, zo werkte het op mijn HBO opleiding.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ja precies, dat was ook hoe het bij mij jaren geleden gegaan is: in de eerste weken moest ik het plan van aanpak schrijven en waar ik mee bezig was is op de diverse terugkomdagen weer besproken, net als tijdens een bezoek van de begeleidend docent op de stageplaats.
Het verslag heeft m'n afstudeerdocent dan wel weer pas gezien toen ik klaar was en het inleverde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nsimmelink94 »

Bij mij waren er geen terugkomdagen, maar moest je zelf inschatten in overleg met de docent hoeveel begeleiding je wilde/nodig had. Bij mij is er gedurende het half jaar ongeveer 3-4 keer ingekeken.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Toen ik in 2010/2011 stage liep moest mijn opleiding het goedkeuren, kreeg ik vanuit de organisatie een aantal opdrachten mee en kon ik bij mijn opleiding helemaal aan het einde een verslag van twee A4 inleveren.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik had een examencommissie, bestaande uit vier personen, waarvan één mijn "dagelijks" begeleider was.
De gehele commissie is slechts enkele keren bij elkaar gekomen, waaronder bij de kick-off meeting waarbij geconcludeerd werd dat mijn onderzoeksvoorstel veel potentieel had, maar de leden heb ik afzonderlijk meermaals gesproken.
Dat het bij mij toch langer duurde dan voorzien, kwam doordat de meetcampagne langer duurde dan gepland en vooral doordat een deel van de uitkomsten totaal onverklaarbaar was. Dit laatste bleek uiteindelijk te komen door een kleine fout bij de meetopstelling, maar het heeft veel tijd en berekeningen gekost om daar achter te komen.
Toen dat eenmaal opgelost was, ging het eigenlijk vanzelf. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Verschilt behoorlijk per opleiding (en hogeschool/universiteit) lees ik al: had zelf twee begeleidend docenten, waarbij de tweede alleen aanwezig was bij de afstudeerpresentatie en ook het verslag mede moest beoordelen. En verder dus als ik me niet vergis drie terugkomdagen, waarvan eentje met posterpresentatie over het onderzoek.
Met die posterpresentatie helaas net de posterprijs misgelopen, alleen maar door het formaat (had een A2 poster terwijl eigenlijk A1 de bedoeling was). Grappig was wel dat ik complimenten over de mooi gespikkelde achtergrond kreeg, terwijl dat een toevallige bijwerking van de plotter bij de copyshop die 'm afdrukte was om de juiste kleur te krijgen.

En tja, uit mijn afstudeeronderzoek kwam dat het onderzochte niet mogelijk was. Maar daar kan je ook gewoon een 8 mee halen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Wellicht had ik wat duidelijker moeten zijn. Maargoed, in april 2017 was een peilmoment van mijn toenmalige stage en toen kreeg ik de kleurcode rood en dat gaf dus aan dat er veel verbeterd moest worden. Vlak voor de inleverdatum in juni had ik wel veel aangepast, maar het was nog steeds niet goed volgens mijn begeleiders van zowel school als de provincie Utrecht. Ik heb daarop een verlenging gekregen tot september, maar nadien bleek dat er nog steeds op sommige delen diepgang ontbrak en toen werd het geheel afgekeurd.

Sindsdien was ik dus een beetje aan het zoeken en dat vond ik bij Wandelnet in Amersfoort, maar helaas ging dat op het laatste moment niet door, omdat de begeleider niet genoeg tijd kon vrijmaken. Via school kreeg ik vervolgens een vacature toegestuurd en daar heb ik op gereageerd en dus ben ik vandaag bij Geonovum begonnen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Hopelijk verloopt deze herstart dan wel naar ieders wensen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten