Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nsimmelink94 »

Lullig als Hilversum is verdampt dan :')
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik heb mijn telefoon meestal op stil staan en als ik dan eens een keer een NLAlert krijg dan trilt mijn telefoon alleen. Als het geluid aanstaat krijg ik gewoon het Whatsapp geluidje voor het NLAlert bericht :?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Suus schreef:Dat NLAlert wordt ik niet heel vrolijk van.

Vannacht was er brand bij de Wijnhaven in Rotterdam. Zijn twee berichten voor uitgestuurd, om circa 23:45 dat ramen en ventilatie dicht moesten. Gelukkig niet ontvangen.

Maar om 2:47 kreeg ik wel een bericht dat de ramen en ventilatie weer open mochten. Zo’n bloedspoed heeft dat toch ook weer niet dat het midden in de nacht met enorm kabaal medegedeeld moet worden.
Dat laatste vond ik ook een beetje onzin. Als ik lekker lig te tukken hoeft niet het raam perse gelijk weer open.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:We hebben ook nog een radio in huis hoor :wink: .

En er is ook nog zoiets als internet.
dus jij luistert
24/7 naar radio 1. En slaapt niet. _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Ik heb mijn telefoon meestal op stil staan en als ik dan eens een keer een NLAlert krijg dan trilt mijn telefoon alleen. Als het geluid aanstaat krijg ik gewoon het Whatsapp geluidje voor het NLAlert bericht :?
Een iPhone geeft ook als het geluid gedempt staat een speciaal geluidssignaal bij een noodoproep.

Ik vind het verder best en zet het ook niet uit, maar het systeem blijkt dus niet betrouwbaar (niet iedereen ontvangt de berichten) en de inzet kan best twijfelachtig genoemd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Bij de brand op de Heijplaat kreeg ik het wel en mijn vriend niet. Was er toen wel blij mee want mijn hele huis stond vol met rook. Nu kregen we het allebei. Vond het eerste bericht prima maar het tweede een beetje onzinnig.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Men wil burgers zo snel mogelijk informeren, ook wanneer het weer 'veilig' is. Als ze daarmee een paar uur wachten, krijg je weer het gezeik dat men de burgers onnodig lang in onzekerheid heeft laten zitten. Bovendien, er zijn zat mensen die 's nachts werken en die willen dat uiteraard ook zo snel mogelijk weten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik vind het verder best en zet het ook niet uit, maar het systeem blijkt dus niet betrouwbaar (niet iedereen ontvangt de berichten) en de inzet kan best twijfelachtig genoemd worden.
Vanwege de onbetrouwbaarheid heb ik het juist uitgezet. Het stond standaard aan toen ik mijn telefoon kocht zo'n drie jaar geleden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dat is echt een kulsmoes. Je ontvangt mogelijk niet alle berichten en dan zet je het maar uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Afgelopen maandag tijdens de NLAlert test had ik een tentamen. Iedereen had hun telefoon wel op stil gezet maar dat geluid hoor je blijkbaar nog steeds... :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Bij ons moeten de telefoons dan ook helemaal uit.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ondanks mijn Franse paspoort zijn er toch momenten dat ik Frankrijk als geheel voor gek kan verklaren. Johnny Hallyday, de grootste rockster die Frankrijk ooit gekend heeft, is vannacht overleden. Maar het éénuurjournaal van France 2 praat daar letterlijk de hele uitzending over (en dat is 30 minuten), met als grootste evenement een onderbreking van de reportages over Johnny voor een 'eerste verklaring' van president Macron over zijn dood. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was in Parijs toen Simone Veil overleed. Alle journaals hadden het over niets anders meer, urenlang was het alleen maar Veil dit, Veil dat, Veil zus en Veil zo.

Ik snap dat het een belangrijk personage was in de Franse politiek, maar er is ook een grens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Bij ons moeten de telefoons dan ook helemaal uit.
In de tijd dat ik tentamens of examens had bestond de mobiele telefoon nog niet :wink: .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Tijdens mijn schoolgaande periode bestonden tentamens niet eens...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Bij mij staat die noodoproepfunctie volgens mij uit. Ik kan het ook nergens vinden. Nu heb ik een Xiaomi, niet echt een mainstream toestel dus en met Google kom ik ook niet heel ver. Of het zoekalgoritme is foktop bij mijn Google account. Van de week toch maar eens langs een telefoonwinkel lopen om te kijken of een medewerker dit kan vinden. Want mijn Androidversie (6.0 MRA58K(?)) vind ik maar raar, lijkt heel erg op iOS, maar is het zeker niet.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Tijdens mijn schoolgaande periode bestonden tentamens niet eens...
Dat waren dan zeker schoolonderzoeken (bij ons werd dit zo genoemd).
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Hainje schreef:Bij mij staat die noodoproepfunctie volgens mij uit. Ik kan het ook nergens vinden. Nu heb ik een Xiaomi, niet echt een mainstream toestel dus en met Google kom ik ook niet heel ver. Of het zoekalgoritme is foktop bij mijn Google account. Van de week toch maar eens langs een telefoonwinkel lopen om te kijken of een medewerker dit kan vinden. Want mijn Androidversie (6.0 MRA58K(?)) vind ik maar raar, lijkt heel erg op iOS, maar is het zeker niet.
koop dan een fatsoenlijke telefoon. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als jij die nou koopt voor hem! :Y
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ik ben toch zeker sinterklaas niet! :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Gelukkig niet, dat zou er nog eens bij moeten komen :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Ik ben toch zeker sinterklaas niet! :X
Hier is een liedje over :wink: :
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nsimmelink94 »

Hainje schreef:Bij mij staat die noodoproepfunctie volgens mij uit. Ik kan het ook nergens vinden. Nu heb ik een Xiaomi, niet echt een mainstream toestel dus en met Google kom ik ook niet heel ver. Of het zoekalgoritme is foktop bij mijn Google account. Van de week toch maar eens langs een telefoonwinkel lopen om te kijken of een medewerker dit kan vinden. Want mijn Androidversie (6.0 MRA58K(?)) vind ik maar raar, lijkt heel erg op iOS, maar is het zeker niet.
Tja, die dingen komen uit China dus je hebt kans dat het er simpelweg niet op zit. Is immers niet voor de Europese markt ontwikkeld. En dat uiterlijk heeft niets met Android van doen, maar Xiaomi's schil genaamd Miui. Als je het niks vindt moet je een ander merk kopen of een custom ROM erop zien te beunen :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

KM46 schreef:
Ronaldussen schreef:Bij ons moeten de telefoons dan ook helemaal uit.
In de tijd dat ik tentamens of examens had bestond de mobiele telefoon nog niet :wink: .
Heb jij ooit tentamens of examens gehad ja?

De teloorgang van het onderwijs is dan dus al een flinke tijd aan de gang :X (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Heb jij ooit tentamens of examens gehad ja?
Jawel ... van 1989 tot 1993 om precies te zijn. En ... ik heb mijn LEAO diploma gehaald. Met ruime cijfer :pos: :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 87 gasten