Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door busfanNL »

dylanwild94 schreef:Ik heb het niet eens gevierd. :') het enige wat ik vandaag heb gedaan is gegleden naar Bergambacht voor een foto van een volvo op lijn 497.
Volgens mij slaat het niet echt aan :') Nee joh tis gewoon leuk om een dag uit te roepen tot ov dag vond ik want die bestond nog niet. En nu dus wel *O*
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Erno-BE schreef:Het ligt eraan of er mooie verbindingen erbij komen met ingang van een nieuwe dienstregeling, of dat verbindingen verdwijnen en/of aansluitingen verslechterd worden. Bij het laatste is er toch niet echt sprake van een OVeestdag.
Dus dan wordt een een OVherdenkdag. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door busfanNL »

Erno-BE schreef:Het ligt eraan of er mooie verbindingen erbij komen met ingang van een nieuwe dienstregeling, of dat verbindingen verdwijnen en/of aansluitingen verslechterd worden. Bij het laatste is er toch niet echt sprake van een OVeestdag.
Nee das waar maar de nieuwe dienstregeling is vaak nieuw materieel en/of nieuwe vervoerder en dat vinden wij als ov fanaten leuk toch of niet? En tis zodat wij ook een eigen dag hebben. En dan kunnen we er bij stil staan dat ov fanaten best een leuke hobby hebben :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

busfanNL schreef:
dylanwild94 schreef:Ik heb het niet eens gevierd. :') het enige wat ik vandaag heb gedaan is gegleden naar Bergambacht voor een foto van een volvo op lijn 497.
Volgens mij slaat het niet echt aan :') Nee joh tis gewoon leuk om een dag uit te roepen tot ov dag vond ik want die bestond nog niet. En nu dus wel *O*
Denk je dat Sinterklaas het eerst jaar volop gevierd werd? Dat heeft tijd nodig jonguh! :Y
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door busfanNL »

Precies. En waar het omgaat is dat we erbij stil staan dat we toch een toffe hobby hebben. En dat de vervoerders ondanks al het geklaag toch maar weer hun best doen om ritten te rijden en dienstregelingen te maken etc. Daar mogen we op de OVeestdag ook bij stil staan. En natuurlijk dat we ook een leuk forum hebben met wiki erbij. Kortom genoeg reden voor een feestje. *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik moet zeggen dat dit weer wel gelijk een lekkere vuurproef voor de nieuwe dienstregeling is, morgen weer chaos.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

busfanNL schreef:
Erno-BE schreef:Het ligt eraan of er mooie verbindingen erbij komen met ingang van een nieuwe dienstregeling, of dat verbindingen verdwijnen en/of aansluitingen verslechterd worden. Bij het laatste is er toch niet echt sprake van een OVeestdag.
Nee das waar maar de nieuwe dienstregeling is vaak nieuw materieel en/of nieuwe vervoerder en dat vinden wij als ov fanaten leuk toch of niet? En tis zodat wij ook een eigen dag hebben. En dan kunnen we er bij stil staan dat ov fanaten best een leuke hobby hebben :wink:
Dag ervoor is interessanter, want dan is de laatste kans om bepaald materieel te bewonderen. Het nieuwe materieel rijdt nog een flink aantal jaren, dus dan komt het niet aan op de tweede zondag van december. Ik heb nog nooit Arriva-Flirts of DDM in reizigersdienst gezien, laat staan mee gereisd te hebben. Met EBS heb ik ook nog nooit mee gereisd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik zou zeggen Erno. Kom eens langs in onze prachtige regio. Lekker vanuit Doetinchem naar Arnhem toe boemelen, daar op de stoptrein naar Ede, overstap naar Amersfoort (Connexxion) en dan als in je Amsterdam bent gekomen lekker vanuit busstation IJsei de regio in. Lijnen 314, 315 zijn heel erg leuk. Kun je op de terugweg via Edam naar Purmerend toe, overstappen naar Alkmaar en je weet een beetje hoe het er hier uit ziet. Als je lief bent kun je hier nog een kop koffie krijgen ook ;-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door busfanNL »

Erno-BE schreef:
busfanNL schreef:
Erno-BE schreef:Het ligt eraan of er mooie verbindingen erbij komen met ingang van een nieuwe dienstregeling, of dat verbindingen verdwijnen en/of aansluitingen verslechterd worden. Bij het laatste is er toch niet echt sprake van een OVeestdag.
Nee das waar maar de nieuwe dienstregeling is vaak nieuw materieel en/of nieuwe vervoerder en dat vinden wij als ov fanaten leuk toch of niet? En tis zodat wij ook een eigen dag hebben. En dan kunnen we er bij stil staan dat ov fanaten best een leuke hobby hebben :wink:
Dag ervoor is interessanter, want dan is de laatste kans om bepaald materieel te bewonderen. Het nieuwe materieel rijdt nog een flink aantal jaren, dus dan komt het niet aan op de tweede zondag van december. Ik heb nog nooit Arriva-Flirts of DDM in reizigersdienst gezien, laat staan mee gereisd te hebben. Met EBS heb ik ook nog nooit mee gereisd.
Daar komen we in de loop van het jaar wel uit met het forum :wink:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Mijn zusje haar telefoon is vandaag kapot gegaan. Dus haar wereld is nu ingestort. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Erno-BE schreef: Ik heb nog nooit Arriva-Flirts of DDM in reizigersdienst gezien, laat staan mee gereisd te hebben. Met EBS heb ik ook nog nooit mee gereisd.
Je mist niet veel. :')
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Het grappige is juist dat ik een aantal spoorlijnen relatief dicht bij mijn huis nog nooit gereisd hebt: Wesel-Bocholt, Xanten-Duisburg en Gronau-Dortmund (wel het stuk Ahaus-Coesfeld gefietst). Maar die lijnen liggen ook niet handig.

In Nederland moet ik nog een aantal uithoeken hebben: Hoorn-Enkhuizen, Middelburg-Vlissingen, Landgraaf-Kerkrade/Aachen, Roosendaal-Lage Zwaluwe, Tilburg-Boxtel, Eindhoven-Blerick en een hele serie Noordelijke Nevenlijnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Jef400 schreef:Ik moet zeggen dat dit weer wel gelijk een lekkere vuurproef voor de nieuwe dienstregeling is, morgen weer chaos.
Syntus heeft de generale repetitie wel goed volstaan. Weinig grote vertragingen en/of uitval. Ben benieuwd naar morgen, als de sneltrein gaat rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Ik las volgensmij ergens dat er naast het kamperlijntje ook problemen zijn ontstaan bij de renovatie van Zwolle - Wierden. De treinen kunnen daar wel gewoon op maximale snelheid rijden?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef:
Erno-BE schreef: Ik heb nog nooit Arriva-Flirts of DDM in reizigersdienst gezien, laat staan mee gereisd te hebben. Met EBS heb ik ook nog nooit mee gereisd.
Je mist niet veel. :')
DDM-1 for life <3
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hé, JWM heeft z'n stomme kuiken ingeruild voor z'n stomme kerstschaap!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JWM »

Alleen maar in de hoop dat de onophoudelijke stroom aan pb's met de vraag of Kerstschaap dit jaar terugkeert stopt :')
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Mogen we weer tot Pasen naar die veel te vrolijke schaap kijken. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

JWM schreef:Ik las volgensmij ergens dat er naast het kamperlijntje ook problemen zijn ontstaan bij de renovatie van Zwolle - Wierden. De treinen kunnen daar wel gewoon op maximale snelheid rijden?
Dat schijnt alleen een probleem te zijn als alle treinen met twee stellen rijden (en er dan twee treinen precies tegelijk vertrekken), dat gebeurt op zondag niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

tsov schreef:
Suus schreef:JA HOE DAN?!?
Origami! :Y
Wasknijper.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Waar zullen we Gerri Eickhof zien staan vanavond op het NOS journaal?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Utrecht Centraal (als Lidwien Gevers daar niet staat).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Als Gerri Eickhof in beeld is, weet je zeker dat er een ramp gaande is *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Kees van Dam staat al op Utrecht Centraal. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Kees van Dam staat al op Utrecht Centraal. :wink:
Dan is het nog maar de vraag of hij er vanavond ook nog staat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten