Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Met een E-ticket hoef je er inderdaad niet langs, maar daar hebben we de app voor; kun je precies zien welke treinen wel en welke treinen niet toeslagvrij zijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Mikos schreef:En juist daarom moet je ook in de toeslagvrije periode langs de toeslagzuil :) Dan zit je altijd goed.
Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. Ook omdat je met een verwachtingspatroon en duidelijkheid richting mensen zit. Dat is met deze vorm van onduidelijkheid wel weer de filistijnen in geholpen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Welk verwachtingspatroon? Je moet een toeslag laden voor de Intercity Direct, tenzij je een abonnement hebt. Als bonus kan het in de komende periode zijn dat die toeslag gratis is en wel tijdens de gepubliceerde uren. Het is maar net welke verwachting je er zelf aan hangt.

Maar, die hele discussie hebben we in het daarvoor bestemde topic al gevoerd. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:
Mikos schreef:En juist daarom moet je ook in de toeslagvrije periode langs de toeslagzuil :) Dan zit je altijd goed.
Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. Ook omdat je met een verwachtingspatroon en duidelijkheid richting mensen zit. Dat is met deze vorm van onduidelijkheid wel weer de filistijnen in geholpen.
Het is de Intercity Direct, had je verwacht dat daaraan iets normaal zou zijn _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

olof schreef:Sinds wanneer wordt toeslagvrij los van elkaar geschreven? Beetje slordig dit...
Sinds dat je wel een toeslag moet hebben, maar deze toeslag dus vrij is. Je moet namelijk wel gewoon nog langs de paal van Ome Mikos :Y
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Met watvoor abonnementen hoef je geen toeslag te laden? Geld dit ook voor het studentenreisproduct, en buiten de "gratis" periode, wanneer je met 40% korting reist?
Geld voor de ice hetzelfde als voor de icd, of zijn daar weer andere regels voor?
Bij twijfel altijd klagen
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Met studenten-ov betaal je wel toeslag voor de ICd, maar niet voor de ICE.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Voor examen Engels Lezen & Luisteren een 7,9 gescoord. Eerstvolgende examen is de hele vlucht: de cabine-examens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mdk schreef:Met watvoor abonnementen hoef je geen toeslag te laden? Geld dit ook voor het studentenreisproduct, en buiten de "gratis" periode, wanneer je met 40% korting reist?
Met het Intercity Direct Altijd Toeslagvrij-abonnement hoef je als enige niet langs de toeslagzuil. Alle andere reizigers moeten er wel langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ach, Ome Mikos hoeft er met zijn NS-biznizkaart vast ook niet langs (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

:Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Visgraatmodel schreef:Voor examen Engels Lezen & Luisteren een 7,9 gescoord. Eerstvolgende examen is de hele vlucht: de cabine-examens.
Netjes :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Visgraatmodel schreef:Voor examen Engels Lezen & Luisteren een 7,9 gescoord. Eerstvolgende examen is de hele vlucht: de cabine-examens.
Gefeliciteerd :pos: :wink: .

Weet je al wanneer je het volgende examen mag doen?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ronaldussen schreef:
Visgraatmodel schreef:Voor examen Engels Lezen & Luisteren een 7,9 gescoord. Eerstvolgende examen is de hele vlucht: de cabine-examens.
Netjes :pos:
Dankjewel! :D
KM46 schreef:
Visgraatmodel schreef:Voor examen Engels Lezen & Luisteren een 7,9 gescoord. Eerstvolgende examen is de hele vlucht: de cabine-examens.
Gefeliciteerd :pos: :wink: .

Weet je al wanneer je het volgende examen mag doen?
Dankjewel! Ja, 9 januari. Tegen die tijd wordt er ook bekendgemaakt welke klasgenoten in welke crews geplaatst zijn. Nu iedere avond diehard alle procedures opnieuw leren.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Mikos schreef:Welk verwachtingspatroon? Je moet een toeslag laden voor de Intercity Direct, tenzij je een abonnement hebt. Als bonus kan het in de komende periode zijn dat die toeslag gratis is en wel tijdens de gepubliceerde uren. Het is maar net welke verwachting je er zelf aan hangt.

Maar, die hele discussie hebben we in het daarvoor bestemde topic al gevoerd. :wink:
Je verbind daar de term daluren aan, dat is bij dezelfde maatschappij al in gebruik en je zorgt er voor dat deze uren dan verschillen van elkaar.
@Suus, daar heb je ook wel weer een punt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ach, de Microsoft-minuut is anders ook wereldberoemd, het kan alles zijn van één seconde tot drie weken, maar is nooit een minuut :')

En anders past ie mooi bij "de trein rijdt op rails, niet op tijd" :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

isadora schreef:
Waar je mij citeert, bedoelde je Visgraatmodel. :wink:
(..)
.

Eh, nee, sorry. Ik haak in op de quote van Vinny en wilde die van Visgraatmodel laten staan als inleiding, voor de duidelijkheid.
Jouw gedeelte had ik niet goed verwijderd. :@

Nu wel. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er Was Vanochtend Controle In de Intercity Direct. Je Gelooft Nooit Wat Er Toen Gebeurde.

Natuurlijk geloof je dat wel, er gingen mensen op de bon voor het niet hebben van de toeslag...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Mijn ervaring met de IC Direct is toch dat het gangpad stampvol staat in de ochtend, dus het verbaast me dat er uberhaupt controle uitgevoerd wordt. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er waren gewoon zitplaatsen over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ah, mijn ervaringen met de 909/1009 zijn anders. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Uur eerder opstaan is het antwoord op al je problemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Suus, nu niet van die gekke dingen gaan zeggen hé?! :N
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

NS leest gewoon mee. Foei Mikos! ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten