Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Zowel in de ochtend- als avondspits is het deze tijd van het jaar donker. Als je dan naar buiten kijkt zie je alleen jezelf. En verder ben ik van de slagzin “Lekker lezen doe je in de trein”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
"s winters reis ik in de ochtend als het al licht is. En 's avonds lig meestal te slapen of ik lees inderdaad een boekje of tijdschrift .
Re: Mag ik even kwijt
Slapen in de trein heb ik altijd riskant gevonden, de keren dat het me gelukt is (ik kan echt alleen maar in mn bed slapen), ben ik best wel eens een station verder uitgekomen. Een keer was er direct daarna een springer, waardoor het me even 3 uurtjes kostte...
Bij twijfel altijd klagen
Re: Mag ik even kwijt
Nou ja slapen ... ik lig meestal een beetje met mijn ogen dicht. Maar heb nog wel het besef wat er in mijn omgeving gebeurd.
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben een spotifymannetje, tenzij ik reis, dan heb ik meestal radio 10 op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mag ik even kwijt
Vanavond had ik allemaal Belgische kindertjes in de trein die liever in Nederland wilden wonen.
Maar ze hadden het wel over afstappen. Nou, dat kan natuurlijk echt niet. In Nederland zit je in een trein en niet op een trein. Ze hebben nog veel te leren :N
Maar ze hadden het wel over afstappen. Nou, dat kan natuurlijk echt niet. In Nederland zit je in een trein en niet op een trein. Ze hebben nog veel te leren :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Mag ik even kwijt
Ik vind het ook heel riskant, ik zie mijzelf echt te Blaak instappen en in Leiden wakker worden terwijl ik in Den Haag HS uit moest uitstappen.Mdk schreef:Slapen in de trein heb ik altijd riskant gevonden, de keren dat het me gelukt is (ik kan echt alleen maar in mn bed slapen), ben ik best wel eens een station verder uitgekomen. Een keer was er direct daarna een springer, waardoor het me even 3 uurtjes kostte...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39170
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Als je gauw in een diepe slaap belandt kan 't riskant zijn, maar m'n eigen ervaring is dat het eigenlijk nooit mis gaat. Maargoed, ik val niet zo gauw in een diepe slaap en wordt er eigenlijk steeds wakker van als de trein afremt. Is hooguit irritant bij een seinstoring
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Recentelijk schreef ik dat op Amsterdam Centraal op spoor 2 geen geleidelijn aanwezig was. Helaas moet ik constateren dat ik gelogen heb hierover. Na een grondige inspectie blijkt spoor 2a wel een geleidelijn te hebben. Voor de volledigheid heb ik de volledige lijn op de foto gezet:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Zo, daar is even flink uitgepakt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Inderdaad. Mocht je je afvragen waarom de staatsschuld zo hoog is, nou dit de reden hoor!
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!1!¡¡!1one!
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!1!¡¡!1one!
🍉
Re: Mag ik even kwijt
Die streepjes zullen wel een vermogen gekost hebben.
Ik vraag me af hoeveel het per streepje kost om het aan te leggen?
Ik vraag me af hoeveel het per streepje kost om het aan te leggen?
- AppleMoose
- Berichten: 6030
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt
ProRail maakte laatst bekend 30 miljoen euro uitgegeven te hebben aan 90 kilometer ribbels, 250 miljoen gekleurde perronranden en 800 braillebordjes. Denk dat de totale kosten dus nog wel meevallen.
Beetje jammer dat Amsterdam Centraal nog steeds een chronisch ribbelgebrek heeft. Al ligt er op spoor 2 nu al meer dan op spoor 13, 14 en 15 samen.
Op Utrecht Centraal is er aan de Jaarbeurszijde op het plein tussen de trap en de stationshal dan weer een probleem met de ribbelkwaliteit. Daar laten de metalen ribbels los van de vloer. Dat is ook te zien bij de still van het filmpje in het artikel van de NOS.
Rotterdam Centraal heeft dan weer last van een missende ribbelaansluiting voor Tickets & Service. Die ruimte is niet aangesloten op de ribbels, terwijl alleen daar de voelbare plattegrond van het station te betasten is.
Op Amsterdam Sloterdijk is er een heus ribbeldwaalspoor. Vanuit de stationshal naar het busstation wordt je via het Orlyplein en de trap naast de Holiday Inn gestuurd. Als je op het busstation staat en de ribbellijn volgt, wordt je wel via de zijingang vanaf het Carrascoplein gestuurd, maar bovenaan de trap loopt de geleidelijn dood op de personeelsingang van de Kiosk.
En Schiphol heeft last van een ribbeloverdosis. Daar zijn op het perron alle liften, trappen en roltrappen aangesloten op de geleidelijn, terwijl het aanlijnen van roltrappen toch een doodzonde is. Gelukkig maakt Schiphol Plaza het weer goed door volledig ribbelloos te zijn.
Beetje jammer dat Amsterdam Centraal nog steeds een chronisch ribbelgebrek heeft. Al ligt er op spoor 2 nu al meer dan op spoor 13, 14 en 15 samen.
Op Utrecht Centraal is er aan de Jaarbeurszijde op het plein tussen de trap en de stationshal dan weer een probleem met de ribbelkwaliteit. Daar laten de metalen ribbels los van de vloer. Dat is ook te zien bij de still van het filmpje in het artikel van de NOS.
Rotterdam Centraal heeft dan weer last van een missende ribbelaansluiting voor Tickets & Service. Die ruimte is niet aangesloten op de ribbels, terwijl alleen daar de voelbare plattegrond van het station te betasten is.
Op Amsterdam Sloterdijk is er een heus ribbeldwaalspoor. Vanuit de stationshal naar het busstation wordt je via het Orlyplein en de trap naast de Holiday Inn gestuurd. Als je op het busstation staat en de ribbellijn volgt, wordt je wel via de zijingang vanaf het Carrascoplein gestuurd, maar bovenaan de trap loopt de geleidelijn dood op de personeelsingang van de Kiosk.
En Schiphol heeft last van een ribbeloverdosis. Daar zijn op het perron alle liften, trappen en roltrappen aangesloten op de geleidelijn, terwijl het aanlijnen van roltrappen toch een doodzonde is. Gelukkig maakt Schiphol Plaza het weer goed door volledig ribbelloos te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Mag ik even kwijt
Amsterdam sloterdijk is al een drama voor mensen zonder zichtbeperking. Laat staan om daar ook nog goede blindengeleidelijnen te laten lopen voor de zichtbeperkte mensen onder ons. :neg:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Mag ik even kwijt
Enige wat overigens op Schiphol nie tis aangelijnd op de perrons zijn de IcD-toeslagpuilen. NS vond dat dit anders te veel verwarring zou opleveren, en blinden hebben immers een OV Chip Plus-abonnement.
Reden dat er overigens geen geleidelijn op Schiphol Plaza ligt is omdat dat weer van Schiphol Group is, en niet van nS of ProRail. :)
Reden dat er overigens geen geleidelijn op Schiphol Plaza ligt is omdat dat weer van Schiphol Group is, en niet van nS of ProRail. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Mag ik even kwijt
Sloterdijk heeft bij de recentelijke herinrichting prima geleidelijnen gekregen. Goed contrasterend met de vloer en volgens alle regeltjes aangelegd. Liften waren eerst niet aangelijnd bijvoorbeeld en zijn dat nu wel.dylanwild94 schreef:Amsterdam sloterdijk is al een drama voor mensen zonder zichtbeperking. Laat staan om daar ook nog goede blindengeleidelijnen te laten lopen voor de zichtbeperkte mensen onder ons. :neg:
Enige probleem is dus de rare route naar het busstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39170
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Eerder met de kwaliteit van hetgene waar die ribbels mee vastgeplakt zitten op de vloerSuus schreef:Op Utrecht Centraal is er aan de Jaarbeurszijde op het plein tussen de trap en de stationshal dan weer een probleem met de ribbelkwaliteit. Daar laten de metalen ribbels los van de vloer. Dat is ook te zien bij de still van het filmpje in het artikel van de NOS.
En tja, Amsterdam Centraal... ik vindt het daar ook al zo apart dat ze ooit de perrons zijn gaan betegelen maar daar vervolgens halverwege het perron weer mee opgehouden zijn. En als ik 't goed herinner zijn die perrons na betegeling ook nog net zo scheef gebleven als ze al waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Metalen ribbels worden alleen gebruikt door ontwerpers die totaal geen verstand hebben van ribbels. ;) Die worden namelijk bij regenval/sneeuw spekglad.
Amsterdam Centraal is inderdaad ook een raar geval. Ik heb begrepen dat perrons 1/2/13/14/15 worden voorzien van ribbels bij de aanstaande verbouwing/verbreding van de perrons. Maar waarom 4/5/7/8/10/11 ze al hebben gekregen...?
Amsterdam Centraal is inderdaad ook een raar geval. Ik heb begrepen dat perrons 1/2/13/14/15 worden voorzien van ribbels bij de aanstaande verbouwing/verbreding van de perrons. Maar waarom 4/5/7/8/10/11 ze al hebben gekregen...?
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Vrolijke 2e kerstdag allemaal!
De laatste keer dat ik in een trein sliep werd ik op zich precies op tijd wakker (Den Haag HS) maar bleek wel mijn telefoon gestolen. Daarna dus maar niet meer gedaan :XVisgraatmodel schreef:Ik vind het ook heel riskant, ik zie mijzelf echt te Blaak instappen en in Leiden wakker worden terwijl ik in Den Haag HS uit moest uitstappen.Mdk schreef:Slapen in de trein heb ik altijd riskant gevonden, de keren dat het me gelukt is (ik kan echt alleen maar in mn bed slapen), ben ik best wel eens een station verder uitgekomen. Een keer was er direct daarna een springer, waardoor het me even 3 uurtjes kostte...
Re: Mag ik even kwijt
Dat is wel zuur om mee te moeten maken!
Zelf ben ik in juni nog te ver gegaan. Ik stapte om 23:13 in de trein in Rotterdam Centraal. Mijn overstap was in Breda. Ik was moe en best wat aangeschoten. Ach ik word vanzelf wel wakker... Ja dat werd ik zeker, maar pas bij Eindhoven!
En misselijk dat ik was! Details daarover spaar ik uit, ik had gruwelijk veel geluk dat het vrijdagavond was en dus lekker met de nachttrein terug naar mijn stadje kon. En toen was het nachtvervoer per bus in Brabant ook kwantitatief nog fatsoenlijk dus ik kwam tot 400 meter van mijn huis met de bus. Dat zou nu niet meer lukken.
Maar ik ben zelf niet vreemd met slapen, in zowel Nederland als België, Duitsland, Indonesië en Amerika heb ik weleens geslapen in de trein. De laatstgenoemde nog het meest recent. Metro-North
Dat was trouwens een heerlijke sneltrein die niet eens stopte tussen Hartford en New Haven op een weekenddag, maar ik heb me daar echt een partij risico's genomen met koffers terwijl ik van het geheel tussen Stamford en de Bronx (NYC) niks gemerkt heb.
Zelf ben ik in juni nog te ver gegaan. Ik stapte om 23:13 in de trein in Rotterdam Centraal. Mijn overstap was in Breda. Ik was moe en best wat aangeschoten. Ach ik word vanzelf wel wakker... Ja dat werd ik zeker, maar pas bij Eindhoven!
En misselijk dat ik was! Details daarover spaar ik uit, ik had gruwelijk veel geluk dat het vrijdagavond was en dus lekker met de nachttrein terug naar mijn stadje kon. En toen was het nachtvervoer per bus in Brabant ook kwantitatief nog fatsoenlijk dus ik kwam tot 400 meter van mijn huis met de bus. Dat zou nu niet meer lukken.
Maar ik ben zelf niet vreemd met slapen, in zowel Nederland als België, Duitsland, Indonesië en Amerika heb ik weleens geslapen in de trein. De laatstgenoemde nog het meest recent. Metro-North
Dat was trouwens een heerlijke sneltrein die niet eens stopte tussen Hartford en New Haven op een weekenddag, maar ik heb me daar echt een partij risico's genomen met koffers terwijl ik van het geheel tussen Stamford en de Bronx (NYC) niks gemerkt heb.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Dat is dus iets dat ik totaal niet kan; slapen in een rijdend voertuig. Wel eens met mijn ogen dicht in de trein gezeten, maar ik bleef wakker. Zelfs in de bus naar Spanje afgelopen september heb ik, zowel op de heen- als terugreis, amper geslapen. Hooguit even weg gedommeld...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- AppleMoose
- Berichten: 6030
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt
Ik slaap nooit in de trein. Ben wel twee keer mijn station voorbij gereden omdat ik aan het lezen was (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mag ik even kwijt
Als ik in mijn eentje met de trein reis, doe ik alleen aan microslaapjes. Best interessant als ik dan een boek aan het luisteren ben, want dan kan ik weer een klein stukje terugspoelen. Slechts een keer mijn station voorbij gereden: ik moest er bij Amsterdam Sloterdijk uit om over te stappen naar Zaandam, en ik werd wakker toen de trein daar net wegreed. Gelukkig was het volgende station Amsterdam Centraal en was het in de spits, dus genoeg treinen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Mag ik even kwijt
2017 gaat er nog even met een knaller uit: Nieuwsuur-presentator Joost Karhof is vanavond overleden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten