Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Ik heb de eerste verbetering van 2017 alweer gevonden. Voortaan gaat de supermarkt op zondag om 10:00 open in plaats van 12:00.

Nog slechts drie uurtjes te gaan voordat de supermarkt elke dag van de week dezelfde openingstijden heeft *O*
Het openen van de supermarkt op zondagochtend 10:00 is in mijn ogen echt grote onzin. Van 12 tot 18 uur open zijn op zondag als supermarkt is in mijn ogen meer dan voldoende.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Ik heb de eerste verbetering van 2017 alweer gevonden. Voortaan gaat de supermarkt op zondag om 10:00 open in plaats van 12:00.

Nog slechts drie uurtjes te gaan voordat de supermarkt elke dag van de week dezelfde openingstijden heeft *O*
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de Ap bij ons op ‘t dorp ruimere openingstijden heeft dan de gemiddelde supermarkt in Rotterdam, en dan vooral op zondag...

Voor de eerste verbetering van 2017 is ‘t trouwens wel heel erg laat :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Erno-BE schreef:Het openen van de supermarkt op zondagochtend 10:00 is in mijn ogen echt grote onzin. Van 12 tot 18 uur open zijn op zondag als supermarkt is in mijn ogen meer dan voldoende.
De consument is hier duidelijk anders dan in je achtergebleven dorpje, ook zondagavond is de supermarkt tot 22:00 open en het is er nooit rustig. En op zondagochtend staat er altijd een groepje wachtenden voor de deur totdat het 12:00 is.

En blijkbaar is 22:00 nog te vroeg, want het is daarna nog altijd erg druk bij de avondwinkels :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vroeger ... zo'n twintig jaar geleden sloten de winkels in Rotterdam rond 18:00 uur en gingen juist de avondwinkels open tot 21:00 uur of tot 22:00 uur.

Daar moet je nu mee aankomen :? :wink: .
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Erno-BE schreef: Het openen van de supermarkt op zondagochtend 10:00 is in mijn ogen echt grote onzin. Van 12 tot 18 uur open zijn op zondag als supermarkt is in mijn ogen meer dan voldoende.
Heb je daar ook een argument voor? Ik lees bij jou niets anders dan onderbuikgevoelens volgens mij...

Overigens valt mij wel op dat in Nederland de winkels nog redelijk weinig open zijn. In België heeft elke middelgrote plaats wel een nachtwinkel, en in Helsinki was er zelfs een 24/7 supermarkt met het formaat van een IKEA. Ook was er in elke wijk een 24/7 McDonalds *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef:Eindelijk, we kunnen weer aan het werk.
Ja ... morgenmiddag. Slechts een half dagje werken deze week :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, eerlijk gezegd ben ik al verbaasd dat Erno-BE voor zondagsconsumentisme is, het CDA is daar toch zo fel tegen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef: Heb je daar ook een argument voor? Ik lees bij jou niets anders dan onderbuikgevoelens volgens mij...
Op de grote (4) steden na is het op zondagochtend doorgaans ook gewoon stil op straat. Dus de hoeveelheid klanten zal dan ook niet navenant denderend zijn.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Goedemorgen iedereen.

Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Omdat de supermarkt bijna altijd open is, hoef je eigenlijk nooit na te denken of je alles hebt want je kan het bijna altijd nog wel ergens halen. Dat merk ik tenminste bij mezelf.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Chrysa schreef:Gekujkjg nieuwejhAAR IEDEREEN
_O- je moet ook niet midden in de kroeg besluiten dit forum te bezoeken.
Maar ik weet hoe je je voelt hoor, ik word ook net, nog half draaiend wakker :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Jef400 schreef:Ik heb weinig gedronken dus ik kan vandaag weer alles doen wat ik wil doen.
Ik heb gisteravond helemaal niet gedronken :wink: . Ja vruchtensap.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Chrysa schreef:
Erno-BE schreef: Het openen van de supermarkt op zondagochtend 10:00 is in mijn ogen echt grote onzin. Van 12 tot 18 uur open zijn op zondag als supermarkt is in mijn ogen meer dan voldoende.
Heb je daar ook een argument voor? Ik lees bij jou niets anders dan onderbuikgevoelens volgens mij...

Overigens valt mij wel op dat in Nederland de winkels nog redelijk weinig open zijn. In België heeft elke middelgrote plaats wel een nachtwinkel, en in Helsinki was er zelfs een 24/7 supermarkt met het formaat van een IKEA. Ook was er in elke wijk een 24/7 McDonalds *O*
De zondagsrust mag wat mij betreft behouden blijven, maar ik vind ook wel er op zondag de mogelijkheid moet bestaan om boodschappen te doen. Open op zondag tussen 12 en 18 uur vind ik een prima compromis. Op zondagochtend kunnen de meesten uitslapen en 's avonds kunnen de meesten bij hun gezin zijn. Die 24/7-economie hoeft wat mij betreft ook niet, mensen hebben ook rustpunten nodig zoals op zondagochtend en zondagavond, tenzij er sprake is van een beroep zoals verpleegkundige waarbij er op zondag gewerkt moet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Maar als iemand 's ochtends vroeg naar de winkel wilt moet ie dat toch zelf weten? Daar hebben anderen geen last van.
Mdk schreef: _O- je moet ook niet midden in de kroeg besluiten dit forum te bezoeken.
Kroeg? Ik heb gewoon thuis een fles champagne leeggedronken hoor. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Alleen :shock: :? ?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ja Kinderchampagne waarschijnlijk. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

KM46 schreef:Alleen :shock: :? ?
Ze mist haar vriendje waarschijnlijk
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Jij hebt wel lekker nieuwjaar gevierd met je vriendin? *O*
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gelukkig nieuwjaar iedereen! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb er geen behoefte aan joh, woensdag ga ik weer vrolijk knallen met mijn afstudeeropdracht. Hogere prioriteit.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal! Ondertussen een beetje bijgekomen van het enige moment in het jaar dat Daniël dronken is, gaat 'n beetje snel als je alleen met oudjaar aan de alcoholhoudende drank zit.
Suus schreef:Voortaan gaat de supermarkt op zondag om 10:00 open in plaats van 12:00.
Zo laat pas in Rotterdam? Hier is de Plus al sinds het begin van de zondagsopening zeven dagen in de week van 8.00 tot 22.00 uur open (en op 2e Kerstdag, 2e Paasdag en 2e Pinksterdag zijn ze net zo lang open).
Al is het wel een van de weinige zoniet de enige in Amersfoort die zondagmorgen open is.
Erno-BE schreef:Open op zondag tussen 12 en 18 uur vind ik een prima compromis. Op zondagochtend kunnen de meesten uitslapen en 's avonds kunnen de meesten bij hun gezin zijn. Die 24/7-economie hoeft wat mij betreft ook niet, mensen hebben ook rustpunten nodig zoals op zondagochtend en zondagavond, tenzij er sprake is van een beroep zoals verpleegkundige waarbij er op zondag gewerkt moet worden.
Die rustpunten hoeven er natuurlijk niet persé op zondag te zijn. Ik zou zelf niet zo snel standaard m'n boodschappen op zondag doen als de supermarkt niet op zondagmorgen open zou zijn (doe ik nu wel, heerlijk rustig dan op straat maar in de winkel is er altijd wel redelijk wat klandizie).
Immers valt het grootste deel van m'n vrije tijd in het weekend en wordt het krap om op zondagmiddag én boodschappen te doen én er eventueel nog even op uit te gaan.
Daantje schreef:Omdat de supermarkt bijna altijd open is, hoef je eigenlijk nooit na te denken of je alles hebt want je kan het bijna altijd nog wel ergens halen. Dat merk ik tenminste bij mezelf.
Precies, ideaal als je een keer wat vergeet (doe ik nogal eens, liefst het hoofdingrediënt van het avondeten ofzo). Zeker als de supermarkt dan ook nog aan het eind van de straat zit, en vanuit 't werk stap ik tegenwoordig ook direct naast de supermarkt uit de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik vind het wel een uitkomst dat er in mijn woonplaats minstens 1 supermarkt vandaag open is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De supermarkt waar ik werk is vandaag gesloten... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Hier in het dorp is er bijzonder genoeg 1 supermarkt (de Dirk) van de 5 supers die dacht laten wij nieuwjaarsdag eens open gaan. De eerste super die hier op nieuwjaarsdag open is is dus een feit :shock:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:
Jef400 schreef:Ik heb weinig gedronken dus ik kan vandaag weer alles doen wat ik wil doen.
Ik heb gisteravond helemaal niet gedronken :wink: . Ja vruchtensap.
Waterbrigade hier. Al dan niet met een smaakje. Pas om elf uur een Amsteltje. Prima zo.
Voor de rest heb ik diep respect voor de mensen die gewoon een fles champagne in hun mik kunnen douwen, ik sta na twee wijn al te tollen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 34 gasten