Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Neemt niet weg dat puur regelautisme geen recht doet aan de situatie, sterker nog, het is vreemd de NS verantwoordelijk te willen houden voor geknakte bovenleidingen, die kosten zouden eigenlijk naar ProRail moeten gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Jef400 schreef:Aangezien het treinverkeer ook op niet noodzakelijke locaties is gestaakt
Ehm, zoals waar? Volgens mij is omwille van de veiligheid van de reizigers en het personeel het treinverkeer gestaakt. Niet omdat ze daar nou zo'n zin in hadden (of zoals een reiziger een van mijn collega's de dag erna wijs probeerde te maken: "Omdat het personeel geen zin had om te werken" :roll:)...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ook staken op dieselvakken was niet overdreven, heb ook tussen Hengelo en Zutphen meerdere bomen langs het spoor zien liggen op vrijdag, waar ook een hele flinke tussen zat. Scheelt dat er pas nog een hoop bomen gerooid zijn daar langs het spoor :|
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Suus: Die 18 euro laat je toch niet schieten. Kijk als het nu om 2 of 3 euro gaat dan zeg ik a la. Maar 18 euro :? . Gewoon indienen die handel :wink: .
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

cassie127 schreef:Lage Zwaluwe is ook weer eens (negatief) in het nieuws... https://www.destentor.nl/binnenland/you ... ~a5bbe61e/

En ja dat moet ik zien op de website van een regionale krant uit regio Zwolle - Kop van Overijssel - Salland - Vechtdal - Apeldoorn :')
Lezen ze bij de Stentor wel hun eigen teksten?
De spoorbeheerder wil dat YouTube zulke filmpjes sneller deletet. Volgens ProRail staan zulke filmpjes soms dagenlang online. Dat kan anderen aansporen om hetzelfde te doen, zegt de organisatie.

Google, het moederbedrijf van YouTube, zegt in een reactie dat filmpjes met gevaarlijke handelingen verboden zijn en zo snel mogelijk worden verwijderd. Op de bewering van ProRail dat dat soms niet snel genoeg gebeurt, gaat het bedrijf niet in.
Zij plaatsen zelf nu de video.
Maar ja als regionaal krantje moet je toch iets doen om aandacht te trekken. :mrgreen:
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Uiteindelijk komt het bericht bij het AD weg waar destentor uiteindelijk onder valt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Mikos schreef:
Jef400 schreef:Aangezien het treinverkeer ook op niet noodzakelijke locaties is gestaakt
Ehm, zoals waar? Volgens mij is omwille van de veiligheid van de reizigers en het personeel het treinverkeer gestaakt. Niet omdat ze daar nou zo'n zin in hadden (of zoals een reiziger een van mijn collega's de dag erna wijs probeerde te maken: "Omdat het personeel geen zin had om te werken" :roll:)...
Eindhoven-Venlo werd bijvoorbeeld snel vrij gegeven, wel slechts met 25% inzet, dan kun je het 's avonds niet maken het op overmacht te gooien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ik snap niet waarom NS geen bussen heeft ingezet naar op zijn minst de belangrijkste spoorknooppunten. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Een touringcar regel je niet binnen een uur en als het je lukt heb je er zeker niet voldoende om de belangrijkste trajecten van een stopbus dienst te kunnen voorzien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Waar leid jij aan af dat ik het over stopbussen heb? En de NS heeft contracten met touringcarbedrijven om binnen een uur bussen te hebben in geval van verstoringen dus dat zal geen probleem zijn geweest. en is trouwens een concessie eis.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Maar denk je nou echt dat ze na de storm voldoende bussen kunnen krijgen... het was midden op de dag dus de helft van de dag was al voorbij tijdens code rood (dus van 11 uur tot 14 - 15 uur) werdt opgeroepen niet de weg op te gaan. En dan is het inmiddels het einde van de dag en een heleboel chauffeurs zitten dan waarschijnlijk al aan hun rijtijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

dylanwild94 schreef:Waar leid jij aan af dat ik het over stopbussen heb? En de NS heeft contracten met touringcarbedrijven om binnen een uur bussen te hebben in geval van verstoringen dus dat zal geen probleem zijn geweest. en is trouwens een concessie eis.
Er zit wel een verschil tussen verstoringen en het compleet plat leggen van de dienstregeling..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dus als je je dienstregeling compleet plat legt mag je je reizigers wel laten stikken en anders niet. :X
En ik zeg dat elk station dan bedient moet worden maar enkel snelbussen naar de belangrijkste spoorknooppunten waardoor het makkelijker is om altentarief vervoer te zoeken is toch wel het minste wat je kan doen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Doe eens wat minder agressief Wildschut, ik leg alleen uit dat er een verschil zit tussen bepaalde situaties.
Daarnaast spelen er zo veel meer factoren mee dan dat jij hier aangeeft met je reizigers. Ga nou niet foeteren als je het fijne er niet van af weet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ik vind het niet kunnen om reizigers maar te laten stranden. En dat ze het maar zelf mogen uitzoeken hoe ze verder komen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het opzetten van een busdienst had waarschijnlijk meer mensen teleurgesteld: door het ruwweg onderbreken van de treindienst zijn grote groepen niet gaan reizen met NS. Als er een bericht zijn dat er bussen beschikbaar waren, dan zouden meer reizigers naar het station zijn gekomen, waardoor je met grote groepen reizigers zou zitten die je niet kan verbussen. Tenzij je nog ergens een blik met 1000 bussen en chauffeur hebt staan, dan was het misschien wél mogelijk geweest
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

dylanwild94 schreef:Ik vind het niet kunnen om reizigers maar te laten stranden. En dat ze het maar zelf mogen uitzoeken hoe ze verder komen.
Waar had jij minimaal 5000 bussen vandaan weten te halen dan? Als er al bussen ingezet zouden worden, werd het één grote vechtpartij op de stations, want ik vind natuurlijk dat ik belangrijker ben dan jij, terwijl jij vind dat je er al véél langer staat te wachten dan ik en die mevrouw die daar achter je staat slaat je je hersens in met haar paraplu omdat je toch op z'n minst het respect op kunt brengen om een oudere vrouw eerst in te laten stappen. En wanneer dan alle stoelen in die ene bus vol zitten, sta je een kilometer verderop in een enorme file, want ook op de weg stond het op vele plaatsen hartstikke vast. :')

Kortom; businzet tijdens het compleet stilleggen van de dienstregeling is geen optie. Ongeacht wat jij er van vindt. Later op de avond, toen er mondjesmaat wat treinen reden en het reizigersaanbod zienderogen af nam, werd het een mogelijkheid om bussen in te zetten. En toen is dat ook gewoon gedaan. Wat is nu precies nog het probleem?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dan had de NS ook gewoon bussen kunnen regeling voor de mensen die gestrand zijn. Dus geen busdienst opzetten maar bussen vullen met de gestrande reizigers. je gaat me echt niet wijs maken dat de NS niets had kunnen doen voor die reizigers namelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Gelukkig waren de reizigers op de stations wél berustend in de situatie en begrepen ze wel dat er geen beginnen aan was. Want dan zou je nog steeds krijgen wat ik hierboven al heb geschreven. Niemand is aan het eind van de dag gestrand, iedereen kon gewoon thuis slapen. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

And now something completely different: Aking SMS'te me dat ik speciaal de groetjes aan KM46 moest doen van hem en z'n rat. Hij is vanmiddag vrijgelaten en is nu op weg per trein naar Nederland. Het hoe en wat kreeg hij niet in het beperkte aantal tekens van een SMS, maar hij heeft beloofd binnenkort alles hier op het forum uit de doeken te doen. :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Reist 'ie via Hamelen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

:mrgreen: Ik zal het hem vragen!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

SMS terug:
Aking schreef:Ja! Met de RB77 :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ah, dat betekent dus via Hildesheim.
Nou ja, hoe dan ook, een goeie reis en behouden terugkeer. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Jef400 schreef:Neemt niet weg dat puur regelautisme geen recht doet aan de situatie, sterker nog, het is vreemd de NS verantwoordelijk te willen houden voor geknakte bovenleidingen, die kosten zouden eigenlijk naar ProRail moeten gaan.
Ik dacht dat de kosten van GTBV gedeeld werden tussen NS en ProRail, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb en ook niet wie dan welk deel betaalt. Het wordt in ieder geval niet per trein bijgehouden, gelukkig maar want dat is vooral veel administratie voor een twijfelachtig resultaat.

NS betaalt ProRail sowieso minder, want een uitgevallen trein kost NS geen infraheffing.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Aha, dank voor de toelichting.

Maar goed, kunnen we Dylan's oproep niet afdoen als overmachtsbusfetisjisme?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten