Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Aardig akkefietje met een verzekeringsmaatschappij deze ochtend.

Wilde een reis- en annuleringsverzekering regelen voor de aanstaande reis naar Armenië en Georgië.
Blijkt de maatschappij deze landen niet als Europees aan te merken.
Erg vaag, temeer daar er bijvoorbeeld op de website van de EU toch echt wordt gezegd, dat beide lande Europees zijn:
https://europa.eu/european-union/about- ... _en#others

Reizen naar Libië en Syrië, of westelijk gedeelte van Kazachstan vallen dan weer wel onder Europa-dekking, shoot me. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een verzekeraar mag zelf kiezen wat voor dekking er wordt aangeboden. Zo zijn er ook verzekeraars die alle landen buiten de EU alleen via werelddekking aanbieden (ja, ook Zwitserland).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Mijn reisverzekering via ING vindt Sint-Petersburg Europa, maar mijn ING-pas moet daar wel op "wereld" staan :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Suus schreef:Een verzekeraar mag zelf kiezen wat voor dekking er wordt aangeboden. Zo zijn er ook verzekeraars die alle landen buiten de EU alleen via werelddekking aanbieden (ja, ook Zwitserland).
Dat blijkt dus, erg duidelijk voor de consument.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik zag dat Promovendum en Interpolis Armenië en Georgië wel tot Europa rekent. ING (eigenlijk NN) dan weer niet inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

En OHRA dus ook niet. -o-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gelukkig kan de consument ook zelf kiezen ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Maar het maakt het allemaal toch wel onnodig lastig.
De telefoniste van de servicedesk heeft me, na 25 minuten telefoneren, uiteindelijk netjes geholpen.
Maar ze vond het toch allemaal ook wel een beetje ingewikkeld, terwijl het toch geen buitengewone bestemmingen zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, ik spreek niet elke dag iemand die naar Armenië en Georgië gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

De "gemiddelde Nederlander" komt volgens mij inderdaad niet veel verder dan Chersonissos, Antalya, Benidorm en dat soort grappen :') Of ze doen een weekendje Parijs of Keulen ofzo :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Stapjeugd misschien wel. De rest zal denk ik wel vooral naar Westerse (of Westers georiënteerde) landen gaan.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Tja, ik word door de verzekeraar doorverwezen naar de website van de Rijksoverheid, om uit te zoeken welke landen wel dan niet tot Europa zouden behoren.
Verder vinden ze Armenië geografisch in Azië liggen.
Dat laatste valt nog iets voor te zeggen (al heb ik daarover ook nog mijn twijfel), maar dan moet je Kazachstan naar mijn idee ook uit dezelfde lijst halen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Suus schreef:Nou, ik spreek niet elke dag iemand die naar Armenië en Georgië gaat.
Nee ik ook niet, en nog minder die naar Libië of Syrië reizen, wat wel onder hun Europa-dekking valt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Syrië en Libië hebben het zwaarste negatieve reisadvies. Als dat wordt afgegeven is een verzekering niet van toepassing voor dat land.

In de praktijk zijn de Nederlanders die daar legaal heen gaan zakelijke reizigers, de werkgever kan daarvoor een speciale (peperdure) verzekering afsluiten die bijvoorbeeld molest dekt. Zo’n verzekering is vaak ook nog weer onderverhandeld bij Lloyd’s of London.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ook alle andere Noord-Afrikaanse landen worden onder de Europa-dekking gerekend. :X
https://www.ohra.nl/reisverzekering/ver ... ekking.jsp
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik zit bij Interpolis en daar kan je voor heel weinig geld je verzekering voor de duur van je reis op wereld zetten (of bijvoorbeeld geneeskundige kosten meeverzekeren).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Het gaat me ook niet echt om de kosten, ik heb uiteindelijk toch voor werelddekking gekozen.
Maar duidelijkheid omtrent begrippen krijgen is (in dit geval) nog een behoorlijk stukje detectivewerk.
Maar goed, ik wacht nog op een reactie van de verzekeraar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Aking schreef:De "gemiddelde Nederlander" komt volgens mij inderdaad niet veel verder dan Chersonissos, Antalya, Benidorm en dat soort grappen :') Of ze doen een weekendje Parijs of Keulen ofzo :X
Naar Servië gaan en ratten op bezoek krijgen is ook weer zo wat. Ik blijf dan liever in Friesland. Dat is ook net buitenland, maar je hebt geen apart paspoort en reisverzekering nodig :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het meubilair van het café in mijn kantoor werd vanmiddag schoongemaakt, dus voor de vrijmibo moest noodgedwongen uitgeweken worden, en dat is in Amsterdam altijd duurder dan ons eigen café :wink:

Gelukkig kon ik gratis lid worden van het café en dan was het eerste biertje gratis :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Wel een visum toch :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

In Nederland lopen we al snel te klagen over te weinig informatie van de vervoerders. Het kan altijd erger. Kijk maar naar net over de grens bij Drenthe. Elke keer moet ik weer gaan mailen naar verschillende vervoerders in het Emsland om erachter te komen wie nou exact de vervoerder van een bepaalde lijn is en waar ik de bijbehorende dienstregelingen online kan vinden. :')

Nu heeft opeens de Emsländische Eisenbahn al zijn lijnen van zijn site gehaald, zonder er een bericht over te plaatsen. Na even zoeken blijkt opeens Van der Ahe Reisen lijn 931 van de Emsländische Eisenbahn te hebben overgenomen en Levelink neemt voortaan de lijnen 946/947 voor zijn rekening. Nu moet ik er nog achter zien te komen waar de lijnen 953, 954 en 955 zijn gebleven, waarschijnlijk bij busbedrijf Thünemann uit Lathen. Maar hun site verwijst naar de site van de Emsländische Eisenbahn, die de lijnen dus waarschijnlijk niet meer uitvoert. :') Dus een mailtje dan maar. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21358
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Mwa, de site van TEC is ook niet je-van-het en als je in Gent een tramlijn zoekt, heb je vaak vijf verschillende mogelijkheden (per lijnnummer), waarvan drie varianten in- en uitrukkende trams zijn. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

De site van de TEC is inderdaad ook een ramp soms, maar meestal kom je wel bij de dienstregeling na even zoeken. In ieder geval beter dan geen dienstregeling. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Zooooo geweldig die privatisering, ik zie alleen maar pluspunten. :N :N :N
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Ik zie het verband met privatisering niet. De Lijn (Gent) is toch gewoon overheidsbedrijf?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten