Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Net terug van een avondje heerlijk eten en D/pimpelen met goede vrienden. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:@Suus: Mooie fiets :pos: :wink: . Alleen (misschien) jammer dat er geen bagagedrager op zit.
Goed kijken, die zit er wel. Aan de voorkant :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

isadora schreef:Net terug van een avondje heerlijk eten en D/pimpelen met goede vrienden. *O*
En dan nodig je ons niet eens uit :(
Als u maar geweldige noten had dan *O*
KM46 schreef:Hoezo ... mijn reis is toch betaald (met korting) :pos: :wink: .
Dat zeggick :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
KM46 schreef:@Suus: Mooie fiets :pos: :wink: . Alleen (misschien) jammer dat er geen bagagedrager op zit.
Goed kijken, die zit er wel. Aan de voorkant :wink:
Ja ... je hebt gelijk :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik ben vanavond naar de musical The Lion King geweest. :D
Het was een mooie uitvoering van het bekende verhaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wat een deceptie, dat station Boulogne-Ville.

1.) In het station staan de winkels leeg of zijn ze dichtgetimmerd.
2.) In tegenstelling tot de naam aangeeft ligt het een takke-eind van het centrum. In de plaats daarvan kom je terecht in een buitenwijk waar ze zich in het Oostblok nog voor zouden schamen.
3.) Naast lopen kan je ook de bus nemen naar het centrum. De Marineo (waarom moet ik denken aan marinade) doet dat met Van Hool-bussen die in Nederland subiet op de schroothoop zouden verdwijnen.

Andere klacht: niemand heeft hier ooit gehoord van Pain de Boulogne. Toch het bekendste brood van de Ap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Is dat een concurrent van 'mijn' Goudeerlijk?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Wat een deceptie, dat station Boulogne-Ville.

1.) In het station staan de winkels leeg of zijn ze dichtgetimmerd.
2.) In tegenstelling tot de naam aangeeft ligt het een takke-eind van het centrum. In de plaats daarvan kom je terecht in een buitenwijk waar ze zich in het Oostblok nog voor zouden schamen.
3.) Naast lopen kan je ook de bus nemen naar het centrum. De Marineo (waarom moet ik denken aan marinade) doet dat met Van Hool-bussen die in Nederland subiet op de schroothoop zouden verdwijnen.

Andere klacht: niemand heeft hier ooit gehoord van Pain de Boulogne. Toch het bekendste brood van de Ap.
Wat heb je ook te zoeken in Bonen-aan-zee? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Wat een deceptie, dat station Boulogne-Ville.

1.) In het station staan de winkels leeg of zijn ze dichtgetimmerd.
2.) In tegenstelling tot de naam aangeeft ligt het een takke-eind van het centrum. In de plaats daarvan kom je terecht in een buitenwijk waar ze zich in het Oostblok nog voor zouden schamen.
3.) Naast lopen kan je ook de bus nemen naar het centrum. De Marineo (waarom moet ik denken aan marinade) doet dat met Van Hool-bussen die in Nederland subiet op de schroothoop zouden verdwijnen.

Andere klacht: niemand heeft hier ooit gehoord van Pain de Boulogne. Toch het bekendste brood van de Ap.
Ik hoor hier geen nieuws hoor: :X
1) SNCF heeft teveel te grote stations, en Boulogne Ville trekt ongeveer evenveel dagelijkse reizigers als station Hillegom, wat niet eens een snackautomaat heeft. (A)
2) "-Ville" is niet de benaming voor het station bij de stadscentrum, maar de benaming voor het hoofdstation van de stad. Tintelleries is het station bij het centrum van Boulogne
3) Boulogne ligt in de Pas-de-Calais, een van de armste departementen van Metropolitaan Frankrijk. Voor mooie bussen stopt de TGV naar Parijs op het station Boulogne Ville :wink:
4) Pain de Boulogne is geen Frans brood, maar een merknaam van de AH voor witbrood dat met moutmeel bruin is gemaakt. Aangezien Fransen wel standaarden hebben voor brood, kan ik de Keuringsdienst van Waarde aanbevelen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ah, het is toch schitterend om stations te hebben waar minder treinen per dag vertrekken dan er perronsporen zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Z2N schreef:4) Pain de Boulogne is geen Frans brood, maar een merknaam van de AH voor witbrood dat met moutmeel bruin is gemaakt. Aangezien Fransen wel standaarden hebben voor brood, kan ik de Keuringsdienst van Waarde aanbevelen. (A)
Dus als ik het goed begrijp ben Ome Appie en zijn bruin gemaakte witte pieten weer eens laaielichters? :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:3) Boulogne ligt in de Pas-de-Calais, een van de armste departementen van Metropolitaan Frankrijk. Voor mooie bussen stopt de TGV naar Parijs op het station Boulogne Ville :wink:
Ik nam de dikke diesel richting Parijs. Er staat een ten dode opgeschreven spoorlijntje op het programma dit weekend, vandaar ook mijn bezoekje aan Bonen-aan-Zee.

Afbeelding

De reizigers uit Parijs hadden pech, want hun negen rijtuigen Corail waren vervangen door een AGC. Die rijtuigen zijn blijkbaar ook ergens in de jaren negentig blijven steken, want het plattegrondje heeft het nog over te openen hogesnelheidslijnen in 1996.

Afbeelding

Ik moet zeggen, het aantal lijntjes op deze kaart waar nu geen treinen meer rijden valt nog wel mee (maar is natuurlijk wel te veel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Wellicht dat je, nu je er toch bent, nog iets interessants op de kop weet te tikken? Half Frankrijk staat namelijk te koop...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zou zo’n parkeermeter in het bagagerek van de Thalys passen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Boeiend, met jouw Goldcard mag je onbeperkte hoeveelheden bagage meenemen, toch? :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, ik heb geen andere bagageregels.

Maar gelukkig is er een lijst met verboden voorwerpen: https://www.thalys.com/img/1480078526/p ... ems_nl.pdf

Ik zie geen parkeermeters, maar de maatrestricties van maximaal 2 meter worden wel een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Mikos schreef:Wellicht dat je, nu je er toch bent, nog iets interessants op de kop weet te tikken? Half Frankrijk staat namelijk te koop...
Zou 't niet helpen om minder gemeentes te hebben? In Nederland zijn we soms doorgeschoten, maar Frankfrijk heeft echt een bizar aantal gemeentes.

Nu we toch in Frankrijk zijn, heeft iemand voor Zuid-Frankrijk nog leuke spoorlijntips? Ik dacht om in maart of april een lang weekend weg te gaan naar Zuid-Frankrijk of Noord-Italië en misschien is er een spoorlijn landschappelijk de moeite waard? Ik vind 't prima om ergens heen te vliegen of per HST te reizen, maar heel interessant is dat niet.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In Zuid-Frankrijk zijn de routes van de Aubrac (Clermont Ferrand - Béziers) en de Cévenol (Clermont Ferrand - Nîmes) altijd aan te bevelen, met name de eerste staat hoog op de lijst van routes die in een nabije toekomst wel eens gesloten kan worden. De route van de Gele Trein, tussen La Tour de Carol en Villefranche - Vernet les Bains is ook een pareltje, maar de aansluitende spoorlijn Villefranche - Perpignan is momenteel gesloten na een botsing met een schoolbus, deze sluiting zou nog wel eens tot augustus kunnen duren. Andere mooie routes zijn te vinden in de Alpen, Grenoble - Gap, Valence - Gap - Briançon en Marseille - Gap.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Wat, 8 maanden hersteltijd na een aanrijding met een bus? Als ProRail dat in Nederland zou proberen zouden ze de concessie subiet kwijtraken - en terecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Herstel is het probleem niet, de lijn is nog steeds niet vrij gegeven als plaats delict door de Franse justitie. Voor de verandering ligt de schuld nu niet bij de SNCF... :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik heb wel eens van luchtfietserij gehoord, maar deze petitie is toch wel een nieuw hoogtepunt :shock: :
https://petities.nl/petitions/meer-nieu ... in-zeeland
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Karl schreef:
Nu we toch in Frankrijk zijn, heeft iemand voor Zuid-Frankrijk nog leuke spoorlijntips? Ik dacht om in maart of april een lang weekend weg te gaan naar Zuid-Frankrijk of Noord-Italië en misschien is er een spoorlijn landschappelijk de moeite waard? Ik vind 't prima om ergens heen te vliegen of per HST te reizen, maar heel interessant is dat niet.
Volgens mij was het Toulouse - Rodez wat echt prachtig was en vanuit Rodez is natuurlijk de brug bij Millau ook fantastisch.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De brug bij Millau is alleen voor auto’s ;-)

De trein rijdt er honderden meters lager onderdoor. Met een behoorlijk beroerde frequentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

De internationale spoorlijnen tussen Frankrijk en Italie zijn ook de moeite waard. Nice-Breil sur Roya-Cuneo, Nice-Ventimiglia-Genua en Chambery-Modane-Turijn. Ook Nice-Digne is de moeite waard maar SNCF rijdt daar niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

True, wij zijn toen naar een mooi uutzichtpunt daarop gelopen vanuit Millau.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten