Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef:Alle OV-vervoerders zijn wettelijk uitgesloten van aansprakelijkheid voor schade opgelopen door vertragingen. Zie Burgerlijk Wetboek 8, artikel 108.
Klachten over lange aansluitingen of het missen daarvan kunnen voor jouw gevoel wel terecht zijn, maar de vervoerders zijn er niet voor aansprakelijk.
De wet gaat niet altijd op.
JWM schreef:
KM46 schreef:Bijvoorbeeld: fouten van ov-bedrijven, onterechte betalingen, door vertraging een vervolg aansluiting missen (en dan extreme lang moeten wachten) .
En zo kan ik er nog wel een paar bedenken .
Zou je misschien iets concreter kunnen worden waar je de afgelopen tijd klachten over hebt ingediend?
Dit was vorig jaar bij omrijdende goederentreinen (i.v.m. werkzaamheden aan de Moerdijkbrug). Dit leverde voor mij een paar keer een kleine vertraging op. Dit met een vakantiedienstregeling van de RET (metro) en een uurdienst van de bus (Arriva). Met als gevolg dat ik anderhalf uur later thuis was dan dat er geen vertraging was opgetreden.
Na veel vijven en zessen met de NS heb ik toch een gedeelde van mijn reiskosten terug gehad :pos: .
Ik gok toch op een gevalletje coulance daar, want bij mijn weten is NS, los van de laatste verbindingen, niet verantwoordelijk voor aansluitingen op andere modaliteiten (A)
Iedere keer als Suus toeslagvrij met de ICD reist mag ze die €2,40 wel doneren aan mij hoor. Dan ga ik één week lang elke dag een ander land hoppen per Ryanair-luchtbus ter ere van Suus zijn/'der vrijgevigheid.
Visgraatmodel schreef:Iedere keer als Suus toeslagvrij met de ICD reist mag ze die €2,40 wel doneren aan mij hoor. Dan ga ik één week lang elke dag een ander land hoppen per Ryanair-luchtbus ter ere van Suus zijn/'der vrijgevigheid.
Ik reis nooit toeslagvrij. Mijn toeslag is 51 euro om vervolgens drie keer per week de 1005 opgeheven zien te worden plus lukraak nog wat andere treinen.
Ik ben echt zwaar teleurgesteld op de onprofessionele manier waarop met hun beste klanten wordt omgegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maar dan kan ik toch beter een Syrisch paspoort bestellen? Dan krijg ik tenminste een Miele *O* (Een autkiering en een huis heb ik helaas al -o- Of zou ik er dan nóg een krijgen? *O* )
Voor hen die het Arriva abonnement "Samen voor Groen" hebben gekocht. Ik merkte net dat dit abonnement mijn Dalurenkorting Brabant' conflicteert. Met als gevolg dat ik dus vol tarief betaal. Ik heb dit overigens zojuist ook al doorgegeven bij Arriva, ook met het verzoek om alle kortingsabonnementen te controleren of conflicten.