Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Helaas zijn de €3-vluchten al weg bij Ryanair. :(

(..)
Daar zou nou eens een einde aan moeten komen.. die absurd (te) lage vliegtarieven.. Een paar kilometer reizen met de bus kost in NL al meer...

Bizar.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Geen zorgen, inmiddels is de prijs verhoogd naar €5. :mrgreen:

Ach ja, ik ben naar Oradea op en neer gevlogen voor €6, heb me prima vermaakt voor dat geld. :')
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Daantje schreef:
KM46 schreef: (..)

Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Dus omdat ik elke dag op de file sta op de A13, moet ik ook maar via Gouda van Rotterdam naar Delft rijden?
Als jij óp de file staat.. zou ik er gewoon (verder) overheen lopen/rijden...

(A) :wink:

Tom523 schreef:Mag ik even kwijt: Dat ik vandaag al het zoveelste telefoontje op rij kreeg met de vraag wanneer onze gelede Citaro`s op een bepaalde lijn zitten. Busspotter nummer zoveel _O-
Serieus? :shock:

Dat wordt een keuzenummertje aanmaken in de telefooncentrale: voor bus-spotten: toets 9.

:)
Laatst gewijzigd door Durashift op za 24 feb 2018, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Geen zorgen, inmiddels is de prijs verhoogd naar €5. :mrgreen:

Ach ja, ik ben naar Oradea op en neer gevlogen voor €6, heb me prima vermaakt voor dat geld. :')
En die belachelijke prijzen zijn er (mede) verantwoordelijk voor dat Hoek van Holland nu een metrostation wordt en geen verbinding met ongeveer 30 landen meer heeft :cry:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ja, ik las het. Sneu.

Belachelijke prijzen zullen er op die (metro) lijn, misschien, ooit wel komen.. 'belachelijk' hoog dan, welteverstaan.. om de debacle kosten terug te verdienen. :P
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Niet heel vreemd. Een trein is nou eenmaal veel duurder in gebruik dan een vliegtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Is dat inclusief of exclusief de belachelijke kortingen die vliegtuigen krijgen? (zoals bijvoorbeeld het gebrek aan accijns op kerosine)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Suus schreef:Van de acht claims dit jaar hebben er vijf betrekking op een vertraging van meer dan dertig minuten. En ik heb een duur reisproduct, dus de compensatie voor geleden vertraging is natuurlijk wel iets hoger dan gemiddeld. Desondanks blijft het een treurige prestatie van NS.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een goedkoper reisproduct te nemen. Dan hoef je niet via de HSL te reizen.

Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Dan zou ik ook structureel vijf kwartier langer per dag onderweg zijn. In theorie is dat nu incidenteel.
Chrysa schreef:Niet heel vreemd. Een trein is nou eenmaal veel duurder in gebruik dan een vliegtuig.
Een vliegtuig betaalt geen belasting op uitstoot (moet een energiecentrale wel) en geen accijns en btw over kerosine. Bovendien doen Ryanair en Norwegian, twee van de exponenten, aan loondumping. Bij Ryanair moet je jezelf inkopen, dus gaat al het loon direct terug naar het bedrijf, en Norwegian heeft het personeel via een of ander Aziatisch land in dienst zodat ze amper meer verdienen dan in een schoenenfabriek in Cambodja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Aking schreef:Is dat inclusief of exclusief de belachelijke kortingen die vliegtuigen krijgen? (zoals bijvoorbeeld het gebrek aan accijns op kerosine)
Iemand heeft naar Arjen Lubach zitten kijken.
Bij twijfel altijd klagen
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Duidelijk ja _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:shock:

Dus dat wisten jullie niet voordat dhr. Lubach jullie wijzer maakte? Auch...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^Jawel hoor. Lijkt mij algemene kennis. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dit soort dingen staan toch regelmatig in een krant. Ik kan het lezen ervan aanbevelen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mdk schreef:
Aking schreef:Is dat inclusief of exclusief de belachelijke kortingen die vliegtuigen krijgen? (zoals bijvoorbeeld het gebrek aan accijns op kerosine)
Iemand heeft naar Arjen Lubach zitten kijken.
cassie127 schreef:Duidelijk ja _O-
Nope, ik heb al jaren geen TV meer. Aanrader!

En nee, ik heb ook niet online naar slimme schemer gekeken :wink:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:Is dat inclusief of exclusief de belachelijke kortingen die vliegtuigen krijgen? (zoals bijvoorbeeld het gebrek aan accijns op kerosine)
Daar had ik het nog niet eens over. Probleem is meer dat wanneer ik met het vliegtuig reis en de vlucht 2 uur duurt, het personeel maar voor 2 uur betaalt hoeft te worden. Met de trein ben je dan al snel 10 uur of meer onderweg, waardoor je personeelskosten een stuk hoger zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zojuist een zakdoekjes-legster gespot in de Stansted Express.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En dat net nu Ome Mikros ferkansie heeft -o-
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door microshit »

Klinkt ook niet als Mikos' werkterrein :p (Aangenomen dat dat om London Stansted gaat)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hij heeft vast wel een ingang via één van zijn Abelliocollega's :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Even doorgeven in het Internationale Doorgeefluik op ov inengeland.co.uk. Oh, wacht... :X
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Altijd ra... Eh, bijzonder, die servetjesleggers. Net als dat ik nog niet heel lang geleden een ander groepje, Getuigen om precies te zijn, foldertjes zag uitdelen ín de trein. Vind het sowieso sneu dat ze vaak op grote én kleine stations staan met hun rekken met van die blaadjes.

Ik ben ze zelfs in Indonesië weleens tegengekomen. Heel stiekempjes kwam een vrouw van Chinese afkomst naar mij toe knoopte ze een praatje aan en op een gegeven moment hoorde ik de typische woorden die mij de alarmbellen deed rinkelen. Ik laat me niet kisten door zo'n iemand en zeker niet daar, want het zit daar op de grens van het illegale.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als het gaat over religie (of minderheden) mag ineens alles :')

Maar inderdaad, ik ben die karretjes al in minimaal 7 talen tegengekomen, maffia is het :Y

Aan de andere kant zijn bedoelen die lui het wel goed en zijn er oprecht van overtuigd dat je ze moeten redden. Zakdoekjesleggers en junks die nog 2,10 missen voor een treinkaartje of de nachtopvang (die laatste dan bij voorkeur na een uur 23:00) weten zelf ook dondersgoed dat ze de boel oplichten (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Mwah, de logica vind ik bij KM46 meestal ver te zoeken hoor. :')
Ik begrijp hem wel vaak omdat ik meestal zelf bedenk wat hij eigenlijk had willen typen.
km24 schreef:Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
=
Het kiezen van een (duur) toeslagabonnement is een keuze van Suus. Ze had er voor kunnen kiezen om met een standaard abonnement te reizen, dan was ze minder geld kwijt geweest, maar had haar reis meestal langer geduurd omdat ze dan met overige intercity's over de oude lijn of met sprinters of via Gouda had moeten reizen. Incidenteel had ze ook een toeslag kunnen kopen voor als ze haast had en de ICD niet uitviel.

Redenatie waar geen speld tussen te krijgen is, alleen doet deze niet ter zake: Er is inmiddels een goede treinverbinding en het ligt niet aan Suus dat dat de NS bij de exploitatie van dat ding wel eens wat moeilijkheden heeft, en vervolgens worden de andere reizigers gecompenseerd voor de wanprestatie van de vervoerder.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Maar dat is het risico van de early adopters toch? (A)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Vinny schreef:km24
Waar zijn die andere 22 gebleven?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten