Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Dus omdat ik elke dag op de file sta op de A13, moet ik ook maar via Gouda van Rotterdam naar Delft rijden?
Als jij óp de file staat.. zou ik er gewoon (verder) overheen lopen/rijden...
(A)
Tom523 schreef:Mag ik even kwijt: Dat ik vandaag al het zoveelste telefoontje op rij kreeg met de vraag wanneer onze gelede Citaro`s op een bepaalde lijn zitten. Busspotter nummer zoveel _O-
Serieus?
Dat wordt een keuzenummertje aanmaken in de telefooncentrale: voor bus-spotten: toets 9.
:)
Laatst gewijzigd door Durashift op za 24 feb 2018, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Belachelijke prijzen zullen er op die (metro) lijn, misschien, ooit wel komen.. 'belachelijk' hoog dan, welteverstaan.. om de debacle kosten terug te verdienen.
Suus schreef:Van de acht claims dit jaar hebben er vijf betrekking op een vertraging van meer dan dertig minuten. En ik heb een duur reisproduct, dus de compensatie voor geleden vertraging is natuurlijk wel iets hoger dan gemiddeld. Desondanks blijft het een treurige prestatie van NS.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een goedkoper reisproduct te nemen. Dan hoef je niet via de HSL te reizen.
Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Dan zou ik ook structureel vijf kwartier langer per dag onderweg zijn. In theorie is dat nu incidenteel.
Chrysa schreef:Niet heel vreemd. Een trein is nou eenmaal veel duurder in gebruik dan een vliegtuig.
Een vliegtuig betaalt geen belasting op uitstoot (moet een energiecentrale wel) en geen accijns en btw over kerosine. Bovendien doen Ryanair en Norwegian, twee van de exponenten, aan loondumping. Bij Ryanair moet je jezelf inkopen, dus gaat al het loon direct terug naar het bedrijf, en Norwegian heeft het personeel via een of ander Aziatisch land in dienst zodat ze amper meer verdienen dan in een schoenenfabriek in Cambodja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking schreef:Is dat inclusief of exclusief de belachelijke kortingen die vliegtuigen krijgen? (zoals bijvoorbeeld het gebrek aan accijns op kerosine)
Daar had ik het nog niet eens over. Probleem is meer dat wanneer ik met het vliegtuig reis en de vlucht 2 uur duurt, het personeel maar voor 2 uur betaalt hoeft te worden. Met de trein ben je dan al snel 10 uur of meer onderweg, waardoor je personeelskosten een stuk hoger zijn.
Altijd ra... Eh, bijzonder, die servetjesleggers. Net als dat ik nog niet heel lang geleden een ander groepje, Getuigen om precies te zijn, foldertjes zag uitdelen ín de trein. Vind het sowieso sneu dat ze vaak op grote én kleine stations staan met hun rekken met van die blaadjes.
Ik ben ze zelfs in Indonesië weleens tegengekomen. Heel stiekempjes kwam een vrouw van Chinese afkomst naar mij toe knoopte ze een praatje aan en op een gegeven moment hoorde ik de typische woorden die mij de alarmbellen deed rinkelen. Ik laat me niet kisten door zo'n iemand en zeker niet daar, want het zit daar op de grens van het illegale.
Als het gaat over religie (of minderheden) mag ineens alles :')
Maar inderdaad, ik ben die karretjes al in minimaal 7 talen tegengekomen, maffia is het :Y
Aan de andere kant zijn bedoelen die lui het wel goed en zijn er oprecht van overtuigd dat je ze moeten redden. Zakdoekjesleggers en junks die nog 2,10 missen voor een treinkaartje of de nachtopvang (die laatste dan bij voorkeur na een uur 23:00) weten zelf ook dondersgoed dat ze de boel oplichten (A)
Chrysa schreef:Mwah, de logica vind ik bij KM46 meestal ver te zoeken hoor. :')
Ik begrijp hem wel vaak omdat ik meestal zelf bedenk wat hij eigenlijk had willen typen.
km24 schreef:Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
=
Het kiezen van een (duur) toeslagabonnement is een keuze van Suus. Ze had er voor kunnen kiezen om met een standaard abonnement te reizen, dan was ze minder geld kwijt geweest, maar had haar reis meestal langer geduurd omdat ze dan met overige intercity's over de oude lijn of met sprinters of via Gouda had moeten reizen. Incidenteel had ze ook een toeslag kunnen kopen voor als ze haast had en de ICD niet uitviel.
Redenatie waar geen speld tussen te krijgen is, alleen doet deze niet ter zake: Er is inmiddels een goede treinverbinding en het ligt niet aan Suus dat dat de NS bij de exploitatie van dat ding wel eens wat moeilijkheden heeft, en vervolgens worden de andere reizigers gecompenseerd voor de wanprestatie van de vervoerder.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website