Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Leuke foto, Meltrain!

Ik deed een rondje Kralingse Plas en het was echt prachtig mooi met de sneeuw, ijsschotsen en ijs. Stuk over het ijs gelopen ook.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Meeuwen ook, maar die zijn (ook) beschermd.. :twisted:

~~~~~~
Mag ik ook even kwijt dat ik niks begrijp van de mensen die vandaag tóch hooi gaan brengen naar de Oostvaardersplassen..
Omroep Gelderland schreef:(..)Door de koude weersomstandigheden dreigde een voedseltekort in het nationale park, met name voor de grote grazers. 'We moeten niet nog zo'n winter willen', stelt Lubbers. 'Het gaat om de dieren. Het aantal dieren moet worden aangepast aan het gebied.(..)'
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -Flevoland
:?: :?: :?: Eh.. als de mens de natuur daar nou gewoon z'n gang laat gaan.. wordt de dierenpopulatie vanzelf minder / herstelt naar een natuurlijk evenwicht. Met bijvoeren gaat dat nou juist helemaal de mist in..

Maar ja.. dat 'kweekt' dan wel weer actiemomenten voor een volgende winter.. daar zal het hun wel om te doen zijn?? :roll: :twisted:

PS: hopelijk worden er geen hekken opengezet of doorgeknipt.. want dat is dan wel een risico op dieren op het spoor/ de weg.. :shock: :N
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Durashift schreef:Eh.. als de mens de natuur daar nou gewoon z'n gang laat gaan.. wordt de dierenpopulatie vanzelf minder / herstelt naar een natuurlijk evenwicht. Met bijvoeren gaat dat nou juist helemaal de mist in..
Je kunt je vooral afvragen of er in de Oostvaardersplassen sprake is van een "natuurlijke situatie". Wettelijk gezien is het helemaal in orde: volgens de Flora- en faunawet is er voldoende oppervlak om de beesten in het gebied als wild aan te kunnen merken.

Praktisch gezien is er heel wat anders aan de hand. Het gebied is zo goed als afgesloten, en de grazers (want daar gaat het om) hebben verder geen natuurlijke vijanden die voor uitdunning van de populatie zorgen. Het enige waar de beesten dus aan overlijden is voedseltekort in de wintermaanden. Er valt niks te grazen, dus een kwart van de beesten valt letterlijk om. En daar zijn ze voor: landschapsbeheer. Dat komt overal in Nederland voor, maar op kleinere schaal zodat daar wel sprake is van (een soort) veehouderij. Moet jij als beheerder van een schapenweide eens doen, je beesten laten sterven van de honger en de kadavers vrolijk laten liggen.

Die populatie moet veel kleiner, en uit zichzelf gaan ze alleen van honger of ouderdom dood, en dan moet je toch echt aan actief 'wildbeheer' gaan doen. Maar ja, die gemene jager met zijn enge schietgeweer...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ klopt, voor die schapenweide geldt een grotere zorgplicht. Omdat die oppervlakte kleiner is en daarmee niet aan de 'wild' status voldoet..

Ik heb het van de week allemaal gehoord op de radio. De plaatselijk bekende dierenarts die juist uitlegde dat de dieren nu in de 'winterstand' staan. Met aanbod van voedsel gaat die winterstand eraf, gaat het lichaam suikers aanmaken (penswerking) waardoor voor de beheerders (de jagers) het moeilijk maakt om de zwakkere dieren eruit te halen / te schieten.

Nu is het al de vraag of de nu al zwakkere dieren wel bij het hooi kunnen komen.. lang niet alle (zwakke) dieren kunnen de sterke (leiders) volgen.

Nee, de mensen die zeggen om de dieren te geven etc.. bewijzen met bijvoeren diezelfde dieren geen dienst. Vind ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

nvdw schreef:de grazers (want daar gaat het om) hebben verder geen natuurlijke vijanden die voor uitdunning van de populatie zorgen.
Durashift schreef:PS: hopelijk worden er geen hekken opengezet of doorgeknipt.. want dat is dan wel een risico op dieren op het spoor/ de weg.. :shock: :N
Ik zie een oplossing *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vertel het dan maar :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

nvdw schreef:Praktisch gezien is er heel wat anders aan de hand. Het gebied is zo goed als afgesloten, en de grazers (want daar gaat het om) hebben verder geen natuurlijke vijanden die voor uitdunning van de populatie zorgen.
Vorige week was er nog een wolf op tournee door Nederland. Als dat beesie nou gewoon de afslag Almere Buiten had genomen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat was een optie ja. Maar dan stond het beest nog wel aan de verkeerde kant van het hek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Daar verzint de wolf wel wat op.
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Die van ons thuis zeker wel ja :mrgreen:, die springt over hoge hekken en doet geen moeite om dat dunne gaas daar open te breken. En ze zeggen dat ik hem heb geleerd alle deuren thuis open te maken *O*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Meeuwen ook, maar die zijn (ook) beschermd.. :twisted:
Wat mij betreft gewoon afschieten die beesten. Totaal geen reden om dit soort "natuur" op één of andere "onaantastbare" lijst neer te zetten. :neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Was de azijn weer in de aanbieding bij de Poeisz Vinny?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Soms wordt de roze wolk waar sommige figuren in verkeren mij even te dik. Een goede regenbui van citroensap is noodzakelijk om de lucht te doen laten opklaren ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

:lol:

Maar goed. Morgen weer beginnen aan school en alles wat daar bij komt kijken. Gelukkig heb ik al wat vermoeiende afspraken kunnen cancellen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag weer bij de tandarts geweest voor het vervolg van mijn gebitsrevisie. Drie kleine gaatjes gevuld en van een tand twee tanden gemaakt.

Mag over drie maanden terug komen voor het vervolg.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

In zijn algemeenheid wens je iemand in zo'n situatie sterkte, maar dit
van een tand twee tanden gemaakt
roept bij mij dracula-achtige beelden op. Waar zijn jij en je tandarts in vredesnaam mee bezig?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Haha ... nee geen dracula beelden gelukkig :wink: .

Er zat een vulling over twee tanden heen, waar door het leek alsof die twee tanden een tand was. Nu is de oude vulling er uitgehaald en twee nieuwe vullingen terug geplaatst. Waardoor ik cosmetisch gezien weer twee tanden heb.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Even uit het Thalystopic geëxtraheerd, omdat het daar weinig mee te maken heeft, maar kunnen we stoppen met dit soort grappen:
SLToilet schreef:Daarom pleit mijn oude afstudeerbedrijf...
Want net als met "het stagebedrijf van Bee" en soortgelijke grappen heb ik, en met mij vast nog anderen, geen flauw idee waar je het over hebt. -o-
Kunnen we betreffende bedrijven dus bij de naam noemen? *O* Ik dank u! :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vanochtend besloot een dame vlak voor mijn fiets haar fiets het fietspad op te duwen. Ik remde dusdanig hard dat mijn achterwiel er krom van trok, maar kon de fiets toch niet meer vermijden, met een kapotte lamp en wat schramschade en schaafwonden als gevolg.

Nu kan ik vanavond alweer een nieuwe fiets in ontvangst nemen, ben benieuwd welke kleur deze keer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Paars.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Vanochtend besloot een dame vlak voor mijn fiets haar fiets het fietspad op te duwen. Ik remde dusdanig hard dat mijn achterwiel er krom van trok, maar kon de fiets toch niet meer vermijden, met een kapotte lamp en wat schramschade en schaafwonden als gevolg.

Nu kan ik vanavond alweer een nieuwe fiets in ontvangst nemen, ben benieuwd welke kleur deze keer.
Is die fiets niet meer te repareren dan :shock: :? ?
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Korot »

Suus huurt haar fiets. Ze krijgt dus een andere fiets en haar huidige wordt gemaakt door het bedrijf en later aan een ander verhuurt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb een contract waarbij ik binnen 12 uur een medewerker bij mijn fiets heb die binnen 10 minuten zorgt voor een werkende fiets. Vaak is een nieuwe fiets meegeven dan de enige optie.

De oude fiets gaat naar een werkplaats waar mensen die vroeger bij de Sociale Werkvoorziening zaten nu een MBO-opleiding tot fietsenmaker volgen, waarna iemand anders weer die fiets kan gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Oké ... helder :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Suus schreef: Nu kan ik vanavond alweer een nieuwe fiets in ontvangst nemen, ben benieuwd welke kleur deze keer.
De inzet is weer koffie?
Dan zwart graag.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten