Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik zoek informatie over de bus tussen Charleville-Mézières en Hirson. Volgens de dienstregeling van SNCF wordt de busdienst verzorgt door TransChampagne, dit bedrijf kan ik niet vinden. Een nieuwsartikel zegt dat het wordt verzorgt door de RTA. Die hebben op hun site alleen maar busreizen staan. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Is het een vervangende busdienst? Zou best kunnen dat ze bussen gebruiken van een reisbureau toch?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vorig jaar is de bovenleiding vernieuwd, maar de regio heeft daarna toch maar alle treinen die geen studenten vervoeren afbesteld. Er rijden nu bussen die er 23 minuten langer over doen maar er is Hirson nu wel een "goede" overstap van maximaal 20 minuten. <3 Frankrijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De tijden staan in de reisplanners van de SNCF (en ook in Hafas), zoals te doen gebruikelijk zijn de tarieven van de trein geldig op de SNCF-bus. De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Suus schreef:Volgens de dienstregeling van SNCF wordt de busdienst verzorgt door TransChampagne
Ik vind iets anders:

Depuis le 11 décembre, la ligne ferroviaire Hirson - Charleville-Mézières a été remplacée par des bus du Réseau de transport de l’Aisne (RTA). Ainsi, quatre allers et quatre retours par jour sont proposés aux voyageurs. Le premier au départ d’Hirson et en direction de Charleville est à 7 h 29 et le dernier est à 19 h 55. Le trajet dure au total une heure pour un tarif standard à 11,90 euros.

Bron met zelfs plaatje van de bussen
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nsimmelink94 »

Dan zullen ze zich verschuilen achter het feit dat de vragen over de dienstverlening moeten gaan :')

Je zal echt niet zomaar reactie krijgen van een bank m.b.t. hun interne beleid. Dat is geen realistische verwachting.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
Er zijn in die hoek stations met bordjes te vinden, die zolang Thalys nog van/naar Lille rijdt in een dagtrip zijn af te vinken. Maar dat gaat dus alleen met wat hulp van busdiensten *O*

Afbeelding

(Voor de volledigheid: er zijn meer stations tussen Valenciennes en Lille, maar die heb ik al)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Alleen sla je nu wel station Liart over, het minst bediende station van Frankrijk (1 bus naar Charleville op zaterdag, 1 trein naar Lille op zondag). (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:De lokale Islamitische basisschool Ikra heeft weer eens iets nieuws. Ze lijken de ex-Connexxion-Amba 8604 te hebben aangeschaft. Het geval zag ik vandaag drie keer op en neer tuffen naar vermoedelijk een van de twee theaters die de Dordtse binnenstad rijk is.
Hun hadden eerst die Den Oudsten toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Alleen sla je nu wel station Liart over, het minst bediende station van Frankrijk (1 bus naar Charleville op zaterdag, 1 trein naar Lille op zondag). (A)
Maar ik heb wel Hirson Ecoles in het schema, dat heeft ook een moeilijke bediening dus ik ben dik tevreden :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:
ArrivaBas schreef:De lokale Islamitische basisschool Ikra heeft weer eens iets nieuws. Ze lijken de ex-Connexxion-Amba 8604 te hebben aangeschaft. Het geval zag ik vandaag drie keer op en neer tuffen naar vermoedelijk een van de twee theaters die de Dordtse binnenstad rijk is.
Hun hadden eerst die Den Oudsten toch?
Ze hebben twee Ex-Connexxion Den Oudsten Alliance B89's bezeten. De een weet ik niet waar die is, die tweede heb ik eind 2017 nog gezien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Zo, mijn nieuwe uniform in ontvangst mogen nemen. Vliegtuigspeld erop en gaan met die banaan op Schiphol.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gefeliciteerd :wink: . Betreft dit een tijdelijke of een vaste baan?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Een stage van vijf maanden als grondsteward met een grote kans op een baan daarna, er is een chronisch tekort aan grondstewards.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Oké ... dus voorlopig weer een tijdelijke baan :wink: . En nu maar hopen dat het tijdelijke een keer vast wordt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Suus schreef:
Z2N schreef:De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
Er zijn in die hoek stations met bordjes te vinden, die zolang Thalys nog van/naar Lille rijdt in een dagtrip zijn af te vinken. Maar dat gaat dus alleen met wat hulp van busdiensten *O*

(Voor de volledigheid: er zijn meer stations tussen Valenciennes en Lille, maar die heb ik al)


Leuke route door de Maasvallei. Naar Givet zie je af en toe nog een oud stuk spoorinfra. Charleville-Mezieres heeft een aardig plein in Lodewijk 14e stijl. En een prima bageltent voor lunch.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Visgraatmodel schreef:[...] banaan op Schiphol.
KM46 schreef:[...] baan?
Wat snap je niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Dat moet ook wel. Vrijwel alles wat daar nu eindigt had ooit zijn eindpunt op Rotterdam Centraal. Dat reed dus allemaal via de Maastunnel. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die vervoersstromen beter in de metro pasten maar wel ten koste van een extra overstap, als je vanuit de Hoeksche Waard of de Alblasserwaard een trein op CS wilt pakken (en je niks hebt aan een aansluiting op Rotterdam Lombardijen, waar ooit tenminste nog een sneltrein kwam).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Natorious
Berichten: 457
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Natorious »

Weer eens aan mezelf bewezen hoe gevaarlijk fietsen in de stad is met oordopjes in :') Fiets ik door de Oosterstraat, een straat breed genoeg voor precies 1 bus, op een lekker slap tempo. Dan hoor ik toch knarsende banden, kijk ik naar mijn eigen banden om te checken of ze niet lek zijn, zie ik een elektrisch, groen Q-link monster achter me :')
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Mdk schreef:Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Qua oppervlak is het blijkbaar het grootste busstation van Nederland.

Edit: volgens onze eigen Wiki is dat niet zo.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Mdk schreef:Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Ja dat is toch weer eens wat anders dan Apeldoorn hè. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Het leukste aan Apeldoorn is de stoomtrein naar Dieren. :mrgreen:
nvdw schreef:Dat moet ook wel. Vrijwel alles wat daar nu eindigt had ooit zijn eindpunt op Rotterdam Centraal. Dat reed dus allemaal via de Maastunnel. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die vervoersstromen beter in de metro pasten maar wel ten koste van een extra overstap, als je vanuit de Hoeksche Waard of de Alblasserwaard een trein op CS wilt pakken (en je niks hebt aan een aansluiting op Rotterdam Lombardijen, waar ooit tenminste nog een sneltrein kwam).
De bussen vanuit de Hoeksche Waard hadden, voor de komst van de metro, hun eindpunt in de Rosestraat, omdat daar het hoofdkantoor van de RTM zat (en de trams uit Voorne-Putten) eindigden. Reizigers naar het centrum konden dan op het Stieltjesplein tramlijn 2, 3 of 9 pakken.
Volgens mij is het eindpunt van de bussen vanuit de Hoeksche Waard (en Voorne-Putten) ook vrij snel na de opening van de metro naar Zuidplein verhuisd.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 15 mar 2018, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Geef mij maar Apeldoorn hoor, ik heb helemaal niets met Rotterdam of de Rotterdammers. (En ook niet met die saaie, grijze ov-huisstijl van de RET)
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Die is niet van de RET hoor maar opgelegd door de stadsregio Rotterdam.
en verder kan ik me niet niet helemaal vinden in het grauwe betonbunker gevoel. (A)
AfbeeldingConnexxion 5912 by Dylan Wildschut, on Flickr

Oh wacht ... toch wel. :mrgreen:
AfbeeldingConnexxion 9258 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten