Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Naar aanleiding van de vele forumpareltjes die ik hier voorbij heb zien komen, ben ik op het idee gekomen om de wikicategorie forumterminologie uit te breiden. Wat vinden jullie van dat idee?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Bestond die nog niet dan? Schande!
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Bestond die nog niet dan? Schande!
Jef400 schreef:uit te breiden.
:evil: :X :6

Mijn zegen hebbie overigens Jeffieboiii. *O*
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

_O_
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dat zo'n troll nog hier op het forum rond mag blijven posten vind ik verbazingwekkend. :N
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Berghem wordt naast de buurtbus ook ontsloten door Lijn 96 Zeeland Udenseweg - Oss Station. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

@Regenmaker - Aangepast

@Mikos - Laat lekker gaan joh.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ik ruil 'm liever in voor JWM, die bracht tenminste wat leven in de brouwerij. :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Ik vermoed dat station Berghem Piekenhoef in elk geval, zo niet uitsluitend forummer lijntaxi in zijn vervoerbehoefte voorziet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Er zijn zo redenen waarom ik het artikel heb aangemaakt zeg maar :')

Dat is waar Mikos, maar we moeten nu zelf onze manieren verzinnen om het weer leefbaar te maken. Zwartrijkampioenschappen en zo.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Erno-BE schreef:Wat zijn eigenlijk leuke treinlanden naast Duitsland, Tsjechië en de Ardennen? Ik heb een aantal landen op een lijstje:

Het Verenigd Koninkrijk. :Y
Om onverklaarbare redenen ontbrak dat nog op je lijstje. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ben het eens met Meltrain. Zijn een boel mooie lijntjes te vinden in de UK!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Is de UK niet verschrikkelijk duur qua OV?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Erno is onder de 26. Interrailpas en gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Voor niet-Britten is er BritRail Pass. Je krijgt tot 22 mei een extra reisdag cadeau vanwege het aanstaande Koninklijk Huwelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

En anders helpt vroeg boeken een hoop: Abellio Scotrail verkoopt voor al zijn langeafstandstreinen kaartjes vanaf vijf pond, dus ook op de routes die de Highlands in gaan. En mocht je deze zomer willen gaan: de vroegboektermijn is door problemen bij Network Rail aangepast, verkoop begint nu tijdelijk pas zo'n zes weken van tevoren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Vraag aan het beheer: Kunnen we even wat meer ruimte maken. Laat de mensen keuvelen in de prettopic's.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Erno-BE schreef:Wat zijn eigenlijk leuke treinlanden naast Duitsland, Tsjechië en de Ardennen? Ik heb een aantal landen op een lijstje:

Zwitserland: erg duur, maar ook schitterende natuur en authentieke steden. Zeer uitgebreid spoornetwerk. Goed te bereiken met trein/fernbus.
Zweden: duur, maar ook een divers treinaanbod. Stockholm heeft een leuk metrosysteem. Goed bereikbaar met het vliegtuig.
Oostenrijk: niet goedkoop, maar mooie natuur en leuke steden. Ook een land met een divers treinaanbod. Goed bereikbaar met het vliegtuig, met de trein/fernbus ook redelijk bereikbaar.
Noord-Italië: uitgebreid treinnetwerk met divers treinaanbod. Qua prijsniveau in de middencategorie. Wel zijn Italiaanse steden erg druk met toeristen (vooral Firenze en Venezia). Goed bereikbaar met het vliegtuig.
Slowakije: goedkoop land, aardig treinnetwerk met redelijk frequent rijdende treinen. Mooie natuur, maar over de steden is er minder enthousiasme. Wel is Slowakije lastig te bereiken gezien de geringe aantal vluchten vanuit Nederland/NRW.
Hongarije: goedkoop land, best uitgebreid treinnetwerk met redelijk frequent rijdende treinen (uurs- en tweeuursdiensten). Natuur en steden zijn best ok, maar geen uitschieter. Wel lastig bereikbaar als je niet op Budapest wilt vliegen.
Litouwen: enige EU-land met echte transittreinen (tussen Rusland-Kalinigrad en Rusland), verder is het treinnetwerk niet erg uitgebreid. Wel een goedkoop land en bereikbaarheid met vliegtuig is redelijk.

Dus ja, geen idee, welk land ik moet kiezen. Iemand ervaring met bovenstaande landen of een ander EU-land die niet op het lijstje staat?
Hoewel niet in de EU (maar wel in de EER): Noorwegen heeft een aantal adembenemende lijnen met bijzondere landschappen. Welke route je daar ook neemt, je wordt overdonderd door de natuur. Je moet echter wel rekening houden met het budget en vooral ook het klimaat, al rijden ze daar elk seizoen. Hetzelfde gaat ook op voor Zwitserland in de Alpen, al ben ik daar zelf nooit per spoor geweest (alleen met de auto -o- ).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Als jullie op reis gaan, onthouden jullie dan ook alles wat in jullie ruimbagage zit en wat het merk is van je koffer?

Zoals jullie weten ben ik (stagiair) grondsteward voor 20+ airlines en kan ik garanderen dat je bagage soms niet mee kan op een vlucht. Dan is je overstap te kort of dan is iemand van het platform vergeten je bagage aan boord te laden.
Dan komen passagiers, bij aankomst, naar mijn desk en weten zij niet meer wat het merk/uiterlijk/hoeveelheid aan inhoud van hun koffer is. Uit stress kan ik dat begrijpen maar ik heb echt passagiers meegemaakt die oprecht niks meer weten van hun koffer.
(Sommige passagiers leveren, naast hun ruimbagage, ook hun hersencellen in)

Niet dat vertraagde bagage slecht wordt behandeld: de luchthaven van vertrek stuurt het bagagestuk op de eerstvolgende vlucht en het wordt kosteloos geleverd aan huis/hotel/boot/langeafstandstrein (ja echt).
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik heb vrijwel altijd als ik op reis ga naar het buitenland met overnachting(en) zo'n klein koffertje van de postcodeloterij (we hebben er 3) mee, heeft verder niet erg duidelijk een ander merk staan maar die dingen zijn gemakkelijk te herkennen.

Verder weet ik zelf wel wat ik in mijn koffer stop... Tot dat ik 2 van die postcodeloterij dingen mee heb... Dan moet ik het hooguit hebben van de kleine details (de ene is net wat kleiner heeft een handvat minder en een blauw label welke bij de ander rood is)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

cassie127 schreef:Ik heb vrijwel altijd als ik op reis ga naar het buitenland met overnachting(en) zo'n klein koffertje van de postcodeloterij (we hebben er 3) mee, heeft verder niet erg duidelijk een ander merk staan maar die dingen zijn gemakkelijk te herkennen.
Ik heb zó vaak gehad dat er tientallen identieke koffertjes op de band kwamen en dat mensen massaal andermans koffer meepakten. Hilarisch. Het beste wat je kunt doen is naar het label kijken. Als je je koffer incheckt krijg je een stickertje. Dat is je bewijs dat je iets hebt ingechecked. Het zesnummerige cijfer op je sticker is identiek aan die van het label die aan het stickertje verbonden is. Dus twee koffers inchecken is ook twee stickers krijgen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ah, dus eigenlijk is een luchthaven gewoon een kleuterklas? Als je het goed doet krijg je een sticker :Y
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Als je koffer goed is krijg je een sticker, als hij niet goed is krijg je een rekening van tientallen euro's omdat jij zo eigenwijs was om hem express 15kg zwaarder te maken in de hoop dat ik coulant zou zijn.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Dat is geen rekening, dat zijn servicekosten. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten