Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nog even een een hoer rekent ook "servicekosten" :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Visgraatmodel schreef:Als jullie op reis gaan, onthouden jullie dan ook alles wat in jullie ruimbagage zit en wat het merk is van je koffer?
Door ervaring minder dom geworden maak ik tegenwoordig altijd een foto van koffer + inhoud. Het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom er niet standaard een foto van je koffer gemaakt wordt door luchtvaartmaatschappijen bij het inchecken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:Nog even een een hoer rekent ook "servicekosten" :')
Waarom niet. Die besteden volgens mij ook steeds meer hun werk uit aan een pop. :Y En de kosten om die pop te reinigen moeten ergens vandaan komen. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Visgraatmodel schreef:Als jullie op reis gaan, onthouden jullie dan ook alles wat in jullie ruimbagage zit en wat het merk is van je koffer?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het merk van mijn koffer is. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik in die ruim 30 jaar dat ik leef maar 3 keer gevlogen heb en dat was 2 v/d 3 keer met handbagage/rugzak.

Maar wat trolly zegt zou eigenlijk wel standaard advies moeten zijn vanuit luchtvaartmaatschappijen. Dat er standaard gezegd wordt: "Mensen, maak een foto van uw koffer en bagage." Ik had dat eerlijk gezegd nooit bedacht tot nu. En je geeft zelf eigenlijk al aan dat ik niet bepaald de enige ben. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb een label van de SNCF met naam en telefoonnummer aan mijn koffer zitten omdat in Frankrijk een bagagelabel verplicht is in de trein. Geen zin in om mijn koffer opgeblazen te zien worden door de gendarmerie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Aking schreef:Nog even een een hoer rekent ook "servicekosten" :')
Die betaal je al. Het gaat om de 'extra service' (betalen voor overschrijding gewicht). Hoe zich dat naar de prostitutie laat vertalen is voor rekening van je eigen fantasie ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik heb een label van de SNCF met naam en telefoonnummer aan mijn koffer zitten omdat in Frankrijk een bagagelabel verplicht is in de trein. Geen zin in om mijn koffer opgeblazen te zien worden door de gendarmerie.
Geldt dit voor alle bagage die je bij je hebt (rugzakken enz ...) of alleen voor koffers?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens mij voor alle bagage
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Geen idee. De omroepster van de SNCF roept het de gehele tijd om, van haar heb ik het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ten tijde van de noodtoestand kreeg ik het advies mee om álle bagage, dus ook rugzakken en cameratassen, te voorzien. Maar de noodtoestand is voorbij, dus zal het nu afhangen van of je dat stuk bagage achter laat of niet. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hainje schreef:Maar wat trolly zegt zou eigenlijk wel standaard advies moeten zijn vanuit luchtvaartmaatschappijen. Dat er standaard gezegd wordt: "Mensen, maak een foto van uw koffer en bagage." Ik had dat eerlijk gezegd nooit bedacht tot nu. En je geeft zelf eigenlijk al aan dat ik niet bepaald de enige ben. :lol:
Nee, en je laat het probleem ook nog bij de (incidentele) passagier liggen. Er kan ook standaard bij het inchecken een plaatje worden gemaakt, en op een site geplaatst waar de passagier ook bij kan. Kan een paar uur na de vlucht weer gewist worden, tenzij er gelazer is. Simpel. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze het in de luchtvaartwereld snappen, maar tot die tijd kan je het inderdaad het beste zelf doen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Je koffer krijgt toch een label en zo'n zelfde soort label plakken ze toch ook op je paspoort voor het geval je koffer kwijtgeraakt. Anyway, ik heb een rode rolkoffer van American tourister met ritsen en een groot deel van de inhoud weet ik ook wel.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Als je koffer van een band afvalt of buiten in de regen/sneeuw staat, dan is er niet altijd even veel over van die .
Maar goed, met het tempo dat airlines koffers verliezen vraag ik me af hoeveel een foto helpt ;) Bij American of Delta kan je overigens in de app je koffer zelf volgen: "zit ie inderdaad in het vliegtuig".
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Gewoon met een grote rugzak reizen, daarvan komen er niet zo veel op de band :pos:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Vandaag bedacht ik me dat Nederlanders vaak voor een dagje shoppen naar een grote stad als Amsterdam, Rotterdam of Utrecht gaan, maar zien daarbij vaak de mooie stad Den Haag over het hoofd. Den Haag heeft erg veel te bieden en heeft mooie pleintjes. Zeker eens naartoe gaan!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En op die pleintjes kun je goed shoppen?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ferdinand schreef:Vandaag bedacht ik me dat Nederlanders vaak voor een dagje shoppen naar een grote stad als Amsterdam, Rotterdam of Utrecht gaan, maar zien daarbij vaak de mooie stad Den Haag over het hoofd.
En waarop is dat gebaseerd? Je hebt het aantal bezoekers dat de H&M in Den Haag bezocht gevraagd naar hun woonplaats en het aantal bezoekers van buiten Den Haag gelegd naast het aantal bezoekers van de H&M in Rotterdam dat niet uit Rotterdam komt?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Neen, uit eigen ervaring.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dan kan ik je vermelden dat mijn ervaring anders is. :Y
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Den Haag wordt echt niet vergeten hoor om te shoppen. Echter de mensen die in den haag shoppen hebben ook wel een dikke portemonnee. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Daantje schreef:Je koffer krijgt toch een label en zo'n zelfde soort label plakken ze toch ook op je paspoort voor het geval je koffer kwijtgeraakt. Anyway, ik heb een rode rolkoffer van American tourister met ritsen en een groot deel van de inhoud weet ik ook wel.
En als die rode rolkoffer van American tourister met ritsen en al in het niets verdwijnt, heb je enkel nog die sticker om je claim tegen de vliegende ratten te onderbouwen. Doe mij maar een mooi plaatje, het liefst met de Visgraatmodel van dienst er naast. Maar ieder z'n ding, hoor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

dylanwild94 schreef:Den Haag wordt echt niet vergeten hoor om te shoppen. Echter de mensen die in den haag shoppen hebben ook wel een dikke portemonnee. :Y
Amsterdam niet?
Ik vond daar alles ook duir hoor. Geef mij maar lekker winkeltjes in Twente
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Voor wie zich afvraagt waarom ik zo stil ben de laatste tijd (ik vermoed niemand :') ):
Ik zit even in een hele drukke tijd vanwege een nieuw project in Nieuw Zeeland.
Ben daar deze week, volgende week, nog een week over 3 weken en dan waarschijnlijk voor minstens 3 maanden vanaf 1 juni.
Tijdens de voorbereiding zat ik 14 dagen in Melbourne.
Ben bijna vergeten hoe mijn huis er uit ziet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Lekker veel vliegen dan :Y !
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nsimmelink94 »

Of zwemmen :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 59 gasten