Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Flakkee is toch ook een van de wijken van Rotterdam Stad? :shock:
Flakkee viel er net buiten, maar het in het AD opgegane Rotterdams Dagblad had nog wel een editie Hoekse Waard. Net als een Zuid-Holland-Zuid editie, die heb ik zelf ook nog een tijdje gelezen voor het in het AD op ging en samengevoegd werd met De Dordtenaar.

Heb hier tegenwoordig de Amersfoortse editie, mooi leesvoer voor op weg naar 't werk 's ochtends. In het weekend kom ik er nogal eens nieteens aan toe om op m'n gemak de krant te gaan lezen, pak 'm er ook niet zo makkelijk bij het ontbijt bij ofzo gezien ik dan eerst naar beneden zou moeten om 'm uit de brievenbus te halen.
Alargule schreef:Ik heb 20 jaar geleden als een van mijn eerste baantjes nog het Eindhovens Dagblad bezorgd aan zo'n 100 adressen. De doordeweekse editie was prima te doen, maar die weekendeditie was (toen nog) heul dik.
Is voor mij ongeveer net zolang geleden geweest dat ik begon met een krantenwijk, toch wel een groot deel van m'n middelbare schooltijd gedaan. Had toen een combi van AD, Volkskrant, Trouw, Nederlands Dagblad en Financiële Dagblad dus altijd even opletten dat je de juiste krant pakte. De weekendbijlagen van de grote drie werden altijd eerder geleverd toen, dus bezorgde ik toen altijd op de vrijdagnamiddag al.
De kersteditie was nog wel het ergste, d'r zijn jaren geweest dat ik met fietstassen vol en nog een fietskar vol magazines erbij onderweg was. Want die magazines van tegenwoordig waren toen nog dikker en daar kwam ook de nog dikkere weekendbijlage nog bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Aking schreef:Flakkee is toch ook een van de wijken van Rotterdam Stad? :shock:
Zou ik niet zeggen, als je ‘t hier zou zeggen komen ze nog net niet met hooivorken en fakkels achter je aan :Y
Zeeland mag het niet heten, randstad ook niet, gewoon Flakkee. De rest wordt belachelijk gemaakt (overkanters: niet al te serieus nemen, Zeeuwen: soort semi-Belgen, absoluut niet serieus nemen)..
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Maar het heet toch Goeree-Overflakkee? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Het is gewoon een cokekookeiland.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Nee coke komt uit Brabant. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Nee nee nee, wij hebben plantjes en pilletjes. Geen poedersuiker!
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Meltrain schreef:Maar het heet toch Goeree-Overflakkee? :|
Ja, in de volksmond afgekort tot Flakkee, tevens naam in het plaatselijke dialect (wat eigenlijk gewoon verkapt Zeeuws is, maar o wee als je dat durft te zeggen!).
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Soms is het belangrijk om de waarheid onder ogen te zien. Dat de realiteit soms anders is dan je zou willen als individu of als groep. Dat men al 76 jaar niet meer óp, maar in Urk woont bijvoorbeeld. En voor velen is het nog amper te bevatten dat het asfalt aan de Poolse zijde van de grensovergang vaak beter is dan aan de Duitse zijde. Of dat ondanks alle ellende er weldegelijk al bijna 8,5 jaar één trein stoïcijns met 300 kilometer per uur door delen van Nederland raast. Ik wees iemand in 2013 op een ander forum erop dat er echt wel snellere treinen waren op de HSL dan de Fyra en de maximumsnelheid door de Thalys gewoon gehaald werd. En woedend dat die gast was, mijn conclusie massaal naar beneden gestemd zelfs al had ik verwezen naar een YouTube-video van de complete rit, hij/zij/het wou het niet geloven, maar het is gewoon de waarheid.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Met groot verdriet moet ik aankondigen dat van ons ontnomen is: de Smullers van station Alphen aan den Rijn. :cry:

Het was altijd al een buitenbeetje, als Smullers-filiaal met de kortste openingstijden van het land (20 uur per week), en als enige Smullers met een standaard lege muur. Maar na een sluiting van twee maanden afgelopen zomer, is het doek nu definitief gevallen. De Smullers zal door zijn werknemer gemist worden, en gaat voortaan door het leven als krantenrek voor de naastgelegen Kiosk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Volgens mij was die in Apeldoorn ook al zo'n buitenbeentje die ook niet in het weekend geopend was en samen met de kiosk (die ook NS servicenhad) in een pand zat
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 22 apr 2018, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Suus schreef:De zaterdagkrant van de Volkskrant is in de toch alweer acht jaar dat ik hem heb voor mijn gevoel dunner geworden. Vorig jaar nog is Vonk vervangen door Zaterdag en Opinie, maar voor mijn gevoel lees ik nu minder opiniërende stukken dan toen het nog Vonk was.
Persgroep heeft niet genoeg papier *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Digitaal dan maar?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

cassie127 schreef: Volgens mij was die in Apeldoorn ook al zo'n buitenbeentje die ook niet in het weekend geopend was en samen met de kiosk (die ook NS servicenhad) in een pand zat
Klopt, was een vervelende ontdekking toen ik na Teug naar Toen een bakje met aardappelreepjes wilde halen. -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Lijn 45 schreef:aardappelreepjes
:?

Maar zo heb ik geen goede aanleiding om mijn favoriete discussie weer op te starten. :cry:
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Vandaag bij aankomst in Swalmen stond weer een mooie Pieterpadwegwijzer en daarop stond dat ik sinds Pieterburen al 410km gewandeld heb en tot aan de Pietersberg nog 83km moet afleggen. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dus voor jou afgerond nog 3 etappes. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Jeroen Overbeek moet wel één van de beste NOS-presentatoren aller tijden zijn! :N
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Vertel?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Een persoon op het forum van fok.nl kan mijn mening perfect verwoorden:

"Jeroen Overbeek is de slechtste nieuwslezer ooit .
Hij goochelt met klemtonen en vraagtekens en tijdens het lezen van berichten
Is hij telkens verbaast lijkt het wel.
Leest hij voordat hij on air gaat wel eens de berichten door?
Ik heb vaak het gevoel dat hij bij God niet weet waar hij het over heeft.
Horen jullie dit ook ? Eerst hoop je nog dat hij wel beter word maar die hoop is bij mij al weg."

http://forum.fok.nl/topic/2278976
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ach, dat houd je. In het voetballen heb je ook dramatische commentatoren als Leo Driessen, Bert van Losser en de te oud bezige Evert ten Napel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gevolg: Bijlage Sir Edmund van de Volkskrant moet het met 10% minder woorden doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Misschien dat die fokker die Overbeek afkraakt zelf wel kan solliciteren. Aan zijn spelling kan het alvast niet liggen.

En het AD? Dat is gewoon de Story in dagbladformaat. Ik kijk nog wel eens op de Gelderlander of het ED, die onder dezelfde groep vallen, voor regionaal nieuws. Je moet je dan echt met een kapmes door de berichten banen over lokale kennelijk-bekendheden die er een derde aan het uitpersen zijn en waarvan het huwelijk weer aan diggelen ligt. Zieligehuisdierenverhaaltjes doen het ook altijd goed.

Maar het mooist zijn de reacties, en vooral de duimpjes omhoog en omlaag. Dat is een wedstrijdje 'wie kan er het moreel verontwaardigst reageren' - probeer er enige nuance in aan te brengen en het regent duimpjes omlaag.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Daarom ben ik maar op reddit begonnen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Alargule schreef:Misschien dat die fokker die Overbeek afkraakt zelf wel kan solliciteren. Aan zijn spelling kan het alvast niet liggen.

En het AD? Dat is gewoon de Story in dagbladformaat. Ik kijk nog wel eens op de Gelderlander of het ED, die onder dezelfde groep vallen, voor regionaal nieuws. Je moet je dan echt met een kapmes door de berichten banen over lokale kennelijk-bekendheden die er een derde aan het uitpersen zijn en waarvan het huwelijk weer aan diggelen ligt. Zieligehuisdierenverhaaltjes doen het ook altijd goed.

Maar het mooist zijn de reacties, en vooral de duimpjes omhoog en omlaag. Dat is een wedstrijdje 'wie kan er het moreel verontwaardigst reageren' - probeer er enige nuance in aan te brengen en het regent duimpjes omlaag.
Over huwelijken van bekendheden kom ik weinig tegen, wel veel ander non-nieuws die soms wel in de buurt zijn maar gewoon totaal niet interessant (precies dat soort huisdierverhaaltjes) maar vaak gewoon weer een veel te ver-van-mijn-bedshow doordat alles bij het BD op een hoop wordt gegooid (als Tilburger slik ik nog best een gevallen Goirlese wethouder, maar waarom moet zo'n soortgelijk iemand helemaal uit Heesch in hemelsnaam hier in de krant staan en hoor je helemaal niks meer als het aan de verkeerde kant van Rijen ligt?).

En qua publiek voor de krant richten ze zich ook wel heul erg op een grijs publiek: pas bij pagina 14 schrikt die ene jonge jongen die zo'n pech had bij Ziggo z'n internet te moeten kopen zich hé-le-maal te pletter als blijkt dat Avicii dood is. Dat is voor onze generatie veel belangrijker dan de moeder van wat nu niet eens meer de raarste president van Amerika blijkt te zijn geweest.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Heeft iemand ooit gehoord van de in-traffic reply app van Samsung? Deze app geeft automatisch antwoord op appjes wanneer je in het verkeer zit. Echt heel gaaf!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten