Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ach, berichten als dit zijn een signaal dat mensen minder ontwikkeld zijn dan wij zelf willen geloven. Het Internet is een prachtige plek, waar mensen met gelijke meningen en interesses elkaar kunnen ontmoeten. Dat kan goed uitpakken (neem als voorbeeld dit Forum), maar ook slecht uitpakken: neem 1000 mensen die van mening zijn dat de Tweede Wereldoorlog ook de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog omvat, en dat doden die in een onafhankelijkheidsoorlog vallen altijd de schuld zijn van de oude kolonisator (wat in dit geval te betwijfelen valt, dit getal omvat ook de uitmoordingen van Nederlandse aanhangers door Indonesische nationalisten). Verzamel ze op een forum, laat ze elkaar opstoken, en er komen radicale ideeën uit als dit. Nou is er in Nederland vrijheid van meningsuiting, maar het staat ook eenieder vrij om deze individuen uit te leggen hoe de geschiedenis echt is verlopen, en waarom het een bar slecht idee is om geluid te maken tijdens de dodenherdenking op de dam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

trolly schreef:
Aking schreef:En toch, het afgelopen jaar, was ik liever fysiek in een betere toestand geweest -o-
Ben je aan het verKM46en?
Aking schreef:Helaas wel ja :cry:

Al ben ik, in vergelijking met hem, nog kerngezond geloof ik... :')
Fysiek ben ik nog prima in orde hoor. Alleen dan wel op mijn eigen manier :pos: :wink: .
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

dylanwild94 schreef:Iedereen in dit land of bijna zelfs wereld die een andere kleur dan wit heeft heeft last van een minderwaardigheidscomplex.
Ik krijg binnenkort ook een minderwaardigheidscomplex omdat ik niet meer wit/blank/kaaskop mag zijn.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hoezo dat dan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Omdat er miljoenen koeien sterven voor de kaas in de kop van julsteren! :Y
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Ik heb weleens op het internet discussies met Nederlanders die zich meer als Turk/Marokkaan etc. voelen. Vaak noemen zij ons dan kaas of kaaskop op een manier waarvan zij denken dat het ons beledigt, maar kaaskop is toch helemaal geen slechte benaming van de Nederlanders? Net zoals dat er in het buitenland gezegd wordt dat wij gierig zouden zijn. Daar is ook niks mis mee.
Als je als Duitser nazi of mof genoemd zou worden, dan zou ik me pas beledigd voelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Het gaat mij om de bus, niet de trein. ;)
Ook daar hebben we een oplossing voor: de Buzzy Pazz :Y
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... -pazz.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Je merkt wel meteen dat ze geprobeerd hebben om de naam "cool" te maken voor jongeren. Is ze niet bepaald gelukt moet ik zeggen :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Zei iemand buzzy bus? *O* *O* *O*
Ferdinand schreef:Ik heb weleens op het internet discussies met Nederlanders die zich meer als Turk/Marokkaan etc. voelen. Vaak noemen zij ons dan kaas of kaaskop op een manier waarvan zij denken dat het ons beledigt, maar kaaskop is toch helemaal geen slechte benaming van de Nederlanders
Ach, zoals met nagenoeg alles kún je je er beledigd door voelen. Dat niet doen is de grote truc, en een uitzondering tegenwoordig *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Dit hele bericht klinkt misschien wat zwart-wit/kort door de bocht, maar in de huidige multiculturele maatschappij van Nederland lijkt het wel alsof alle inheemse aangelegenheden eenzijdig onder de loep zijn of worden genomen. Het verstoren van de Dodenherdenking gaat mij daarom veel te ver. Op mij komt deze actie over alsof wij als inheems volk alleen maar respect moeten hebben voor de erbarmelijke condities die de migrantenstroom moet doorstaan en alles voor de rest maar als racistisch moet worden beschouwd. De Dodenherdenking lijkt hiermee dezelfde weg te gaan als de festiviteiten rondom Sinterklaas.

Verder schildert de actiegroep onze huidige regering volgens het AD af als een stelletje racisten. Ook dat gaat mij toch echt een aantal bruggen te ver.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ferdinand schreef:....
Als je als Duitser nazi of mof genoemd zou worden, dan zou ik me pas beledigd voelen.
Denk niet, dat een Duitser kippenvel krijgt bij het roepen van mof.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

ArrivaBas schreef:Dit hele bericht klinkt misschien wat zwart-wit/kort door de bocht, maar in de huidige multiculturele maatschappij van Nederland lijkt het wel alsof alle inheemse aangelegenheden eenzijdig onder de loep zijn of worden genomen.
Zoals ik al eerder aangaf, dat is niks nieuws meer toch?

Als ik het feit benoem dat het voer in de bajes tot een aantal jaar geleden (namelijk totdat ondergetekende de betreffende directeur daaromtrent voor de beklagrechter daagde, en die zaak won :mrgreen: ) standaard Halal was, ben ik de KKracist. Het feit dat het voer in een Nederlandse bajes überhaupt Halal is, is dan weer een cultuurdingetje waar we respect voor moeten hebben en vooral geen vragen over moeten stellen, want: KKracist enzo :Y

En zo kan ik nog tal van, al dan niet persoonlijke, voorbeelden tevoorschijn toveren.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Aking schreef: Dat geldt al jaren vooral één kant op, je mag een eigen mening hebben zodra die in lijn is met de opgelegde mening. Zodra die daarvan afwijkt mag je ineens toch geen eigen mening meer hebben, en ben je *** en kun je maar het beste uit de weg geruimd worden... -o-
En wat zie jij als een afwijkende mening?
Bij twijfel altijd klagen
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

isadora schreef:Denk niet, dat een Duitser kippenvel krijgt bij het roepen van mof.
Ach, een Mann ohne Freunde is toch gewoon een Einzelgänger?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Getriggered door Qbuzz
Afbeelding
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Q-buzz naar Ljubljana, zie ik nou concurrentie met FlixBus :shock:
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Zo dat was weer een leuke Koningsdag dienst. Ondanks de paar volle ritjes vanavond maar 4 minuten vertraging gehad dus ik mag zeker niet klagen :pos:
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Mooi man. Goed bezig. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Zei iemand buzzy bus? *O* *O* *O*
https://www.youtube.com/watch?v=VYFdg44SWNA
Hoeveel miljoen euro zou Nik Kershaw inmiddels al aan royalties hebben binnen geharkt met "The Riddle"? :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

U zei iets over the riddle?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik had nog nooit sambal gezien in Duitsland. Tot vandaag, toen stond het als condiment naast de bami bij het ontbijtbuffet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Frank93 schreef:Zo dat was weer een leuke Koningsdag dienst. Ondanks de paar volle ritjes vanavond maar 4 minuten vertraging gehad dus ik mag zeker niet klagen :pos:
Bij mij ging het ook prima! Heb op een gegeven moment een half uur moeten luisteren naar 'Er staat een paard in de gang', maar dat was eigenlijk het ergste wat er gebeurd is. :') _O-

Verbaasde me er ook over hoe netjes m'n bus er na 9 uur rijden eruit zag.. toen ik mijn bus om 0:20 bij de stalling parkeerde, lagen er welgeteld 2 snoeppapiertjes op de grond... Viel niks tegen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Nu lekker een weekje in het Oost-Duitse Dresden met 24 °C!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Geniet ervan. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Stefan schreef:
Frank93 schreef:Zo dat was weer een leuke Koningsdag dienst. Ondanks de paar volle ritjes vanavond maar 4 minuten vertraging gehad dus ik mag zeker niet klagen :pos:
Bij mij ging het ook prima! Heb op een gegeven moment een half uur moeten luisteren naar 'Er staat een paard in de gang', maar dat was eigenlijk het ergste wat er gebeurd is. :') _O-

Verbaasde me er ook over hoe netjes m'n bus er na 9 uur rijden eruit zag.. toen ik mijn bus om 0:20 bij de stalling parkeerde, lagen er welgeteld 2 snoeppapiertjes op de grond... Viel niks tegen. :P
Hier ook weinig bijzonderheden. Alleen toen 538 konigngsdag was afgelopen in de St ignatiusstraat vastgestaan wegens het vele verkeer dat hun kroost op kwam halen. Had daardoor 9 minuten vertraging opgelopen. Om die reden was de versterkingsbus die mij vanaf station Breda tot Oosterhout zou versterken al voor mij uit gestuurd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten