Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Hier komen ze twee keer per dag dr afvalcontainers legen en dan nog zijn ze vaak vol. Papier breng ik naar de roeivereniging.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Zodat mijn huis een stinkhol wordt omdat iemand anders z'n werk niet goed doet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het EK Trambesturen is volgend jaar in Brussel :D

https://www.bruzz.be/mobiliteit/ek-voor ... 2018-05-06
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:
webguy schreef:Lekker er voor zetten en foto maken. Als ze het niet legen kunnen ze je moeilijk een boete geven.
Het is altijd verboden om afval naast de afvalbak te plaatsen. Wanneer de bak vol is dus ook en een foto gaat dus niet helpen. Het is niet fijn voor de mensen die er wonen om te zien dat er afval op straat staat. Je kunt het beste Roteb bellen dat ze het moeten legen.
De gemeente heeft ook iets bedacht tegen mensen die afval tegen de vuilnisbak zetten: zie hier
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Wilde het eigenlijk een week geven totdat het afval náást de 'tuintjes' werd gezet, maar zo te zien is het artikel al van eind maart. -o-
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Suus schreef:
Ferdinand schreef:
webguy schreef:Lekker er voor zetten en foto maken. Als ze het niet legen kunnen ze je moeilijk een boete geven.
Het is altijd verboden om afval naast de afvalbak te plaatsen. Wanneer de bak vol is dus ook en een foto gaat dus niet helpen. Het is niet fijn voor de mensen die er wonen om te zien dat er afval op straat staat. Je kunt het beste Roteb bellen dat ze het moeten legen.
De gemeente heeft ook iets bedacht tegen mensen die afval tegen de vuilnisbak zetten: zie hier
Hartstikke leuk, maar als die containers een groot deel van de tijd vol zitten dan kan de gemeente denk ik beter meer containers plaatsen dan neptuintjes aanleggen?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ferdinand schreef:Ik moet echt zeggen dat Erik de Zwart 24trains heel professioneel heeft aangepakt. (..)

Morgenavond is Erik, over dit onderwerp, te horen op radio 1 bij Langs de Lijn en Omstreken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Langs de lijn... heel toepasselijk :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Op de andere luchthaven zijn zij vergeten om een container in het vliegtuig te laden waardoor 30 passagiers voor onze neuzen stonden met achtergebleven bagage. Op dat moment lag ook het bagagetraceersysteem van heel de wereld voor even plat. Het was chaos. Luf mei treeniesjip
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Tijdens een rustig fietstochtje werd net de rust in Zeist ernstig verstoord door een stoet van een vermoedelijk Marokkaanse bruiloft . De idioten zaten constant te claxonneren en reden heel gevaarlijk. Tevens blokkeerden ze de weg door heel langzaam en dan weer snel te rijden. Ik had er nog spijt van dat ik er geen video van had gemaakt om naar de politie te sturen. Dit heeft niks te maken met cultuur en moet keihard aangepakt worden!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:Ik had er nog spijt van dat ik er geen video van had gemaakt om naar de politie te sturen.
Want je gelooft oprecht dat de politie daar ook maar iets mee doet? :')

Je hebt nog veel te leren geloof ik :Y (A)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Doet me denken aan een treinreis in Duitsland in een trein die tussen Duisburg en Rheinhausen propvol zat met luidruchtige Turkse bruiloftsgasten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Heeft iemand een idee of de tijdwegdiagrammen van de dienstregeling 2018 (basisuurpatroon?) nog op de website van ProRail staan? Ik heb Google gebruikt en de zoekfunctie op de website van ProRail, maar helaas zonder resultaat.
Het is een spectrum.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Stonden die ook niet op de site van het LOCOV?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Heb daar een document van de dienstregeling 2017 gevonden waarin staat dat ze apart als bijlage worden nagezonden, maar die kan ik niet vinden op de locov website.

Ik ben bang dat ik de verkeerde zoekterm voor bup en bso (basis spooropstelling) gebruik. :-(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn die uitwerkingen een paar jaar geleden naar het gesloten Vervoerdersportaal verhuisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Mag ik even kwijt dat ik het nogsteeds raar vind dat er nog steeds geen apart subforum luchtfietserij is waar je lekker on-onderbouwd lijntjes kan trekken en frequenties omhoog of omlaag kan bediscussiëren. Of zelf het materieel op bepaalde lijnen kan aanpassen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Korot »

Daar is toch het Ideeën OVer OV sub-forum voor?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Daar wordt luchtfietserij echt niet gewaardeerd. Als je een beetje kijkt in die topics.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik vrees dat je een denkfout maakt. Als ik een wat onorthodox maar uiteraard wel geniaal idee heb (een kabelbaan tussen Schiphol en Amstelveen bijvoorbeeld), dan wil ik daar graag jouw enthousiaste reactie op ("o trolly, wat een onorthodox maar geniaal idee!!1!"). In mijn perceptie is dat helemaal geen luchtfietserij, dus plaats ik het bij voorkeur in het topic over de consessie AML, maar (omdat ik wel het vermoeden heb dat ik daar subiet uitgemoddert zal worden) desnoods in het topic "ideeën over OV". Daar valt vervolgens het hele forum over me heen, en zegt allerlei kwetsende dingen over mijn geniale plan, en impliciet over mijn geestelijke vermogens.

Natuurlijk krab ik me dan wel even achter mijn oren, maar besluit dat die onterechte aanvallen niets zeggen over de kwaliteit van mijn plan, en al helemaal niet dat het luchtfietserij zou zijn.

Moraal van het verhaal: hoe absurd ook, elke plannenmaker heeft het idee dat zijn/haar/hets plan serieus is en niemand gaat het posten in je utopische luchtfietstopic. Daarbij zullen plannetjes in "ideeën over OV" steeds tot op de grond worden afgebrand op hun merites worden beoordeeld.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ferdinand schreef:Tijdens een rustig fietstochtje werd net de rust in Zeist ernstig verstoord door een stoet van een vermoedelijk Marokkaanse bruiloft . De idioten zaten constant te claxonneren en reden heel gevaarlijk. Tevens blokkeerden ze de weg door heel langzaam en dan weer snel te rijden. Ik had er nog spijt van dat ik er geen video van had gemaakt om naar de politie te sturen. Dit heeft niks te maken met cultuur en moet keihard aangepakt worden!
Camerabeelden zijn slechts steunbewijs.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En dan zijn zeker getuigen het echte bewijs?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Daar heb je ook weer meerdere voor nodig.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Zoals het gezegde luidt: "'eén getuige is géén getuige" *O*

En dingen als camerabeelden en (als het goed is ook (nog?)) DNA mogen enkel worden gebruikt als ondersteunend bewijs. Zo is iemand wel is vrijgesproken die vol met zijn bakkes op de camera stond, maar tegen meneer de rechter vertelde: "dat ben ik niet!", en toen hield het op :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Op Hart van Nederland was daar laatst weer verontwaardiging over. DNA is ook maar steunbewijs, en zelfs niet waterdicht.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten