Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Kut joh, als je daar wat eerder mee was gekomen had ik niet net alle antwoorden in m'n kop zitten stampen -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Wel een dieptepunt hoor. :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Lijkt me wel een lastig examen. Gelukkig heb ik aardrijkskunde 20 jaar geleden laten vallen.
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

KM46 schreef:Ach ... het komt van " De Speld". Dus het is wat mij betreft niet zo geloofwaardig hoor :wink: .
R/wooosh
Bij twijfel altijd klagen
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

De Speld, mijn favoriete nieuwsmedium!
Ik hoop dat mijn eindexamen voor AK ook zo makkelijk wordt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Whut!?! Makkelijk??!1!?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Lijkt me wel een lastig examen. Gelukkig heb ik aardrijkskunde 20 jaar geleden laten vallen.
Mijn examen aardrijkskunde was 25 jaar geleden. Heb er toen een zeven voor gehaald. Het vak Engels heb ik laten vallen.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Goed om te weten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

trolly schreef:Whut!?! Makkelijk??!1!?
Als je overal 'Marianentrog' kan invullen... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... toen kon je met de opleiding waar ik examen indeed maar in een taal examen doen. De keuze bestond uit Engels, Frans of Duits. Heb toen voor het vak Duits gekozen en ben daarmee geslaagd met een acht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik mocht er maar twee hebben, dus had Engels en Frans in mijn eindexamen (bij dat laatste heb ik bij het examen nog even een stokbroodje Fourme d'Ambert weg zitten smeren om de tijd te doden). Zelfs had ik er ook nog Duits bij willen hebben, maar als het aan mij lag had ik Wiskunde A ook laten vallen, daar heb ik sinds mijn examen niets meer mee hoeven doen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik had ook maar twee vreemde talen, waarbij Frans me echt niet wilde lukken. Dus toen er bij m'n stapje terug van VWO naar HAVO een vreemde taal af mocht (twee i.p.v. drie dus) voor Duits gekozen.
Jaren vrij weinig mee gedaan, maar heb er op m'n huidige werk met relatief veel Duitse leveranciers toch behoorlijk veel aan. Kan ik 't gelijk wat oefenen om het vloeiender te krijgen, want doe de communicatie in dergelijke gevallen nu expres gewoon gelijk in het Duits i.p.v. het altijd wel makkelijke Engels.

Op mijn Duits mondeling examen destijds jaren terug had ik de hobby als onderwerp, dat maakte het ook wel een stuk makkelijker :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

KM46 schreef:
Wubbo schreef:Lijkt me wel een lastig examen. Gelukkig heb ik aardrijkskunde 20 jaar geleden laten vallen.
Mijn examen aardrijkskunde was 25 jaar geleden. Heb er toen een zeven voor gehaald. Het vak Engels heb ik laten vallen.
Ik heb op mijn Vmbo-4 examen Aardrijkskunde schriftelijk een 7,4 gehaald en mondeling een 9 :o
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik zat in de Tweede Fase, toen had je, behalve voor profiel Cultuur en Maatschappij, als verplichte vreemde talen Engels, Frans 1 en Duits 1. Alleen voor Frans 2 en Duits 2 deed je schriftelijk eindexamen. Duits en Frans heb ik dus mondeling afgesloten, Engels mondeling en schriftelijk.

Verder eindexamen gedaan in Management en Organisatie, Economie 2, Aardrijkskunde, Geschiedenis 2, Wiskunde A12, Nederlands en dus Engels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik heb 1 vreemde taal *O*

Verder heb ik de profielvakken geschiedenis, economie, Wiksunde A, aardrijkskunde, management en organisatie, maatschappijwetenschappen
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ik had er maar zes: Business & Management (Higher Level), Economics, Mathematics, Physics (Higher Level), English as First Language & Dutch as First Language (geloof helaas ook Higher Level)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik deed VWO in de "oude" Tweede Fase en had als talen: Nederlands, Engels, Latijn, Duits 1 en Frans 1.
In mijn geval betekende dat dat voor Duits 1 en Frans 1 wel alle vier de vaardigheden (spreken, luisteren, schrijven, en lezen) werden getoetst, maar dat ik er na de vierde klas klaar mee was (mits ik gemiddeld een voldoende had ;) ).

Verder deed ik eindexamen in de vakken wiskune B1,2, natuurkunde 1,2, scheikunde 1,2, aardrijkskunde en economie 1.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Bizar: gisteren in Hoofddorp een machinist in elkaar geslagen door een schoonmaker. De machinist sprak de schoonmaker aan op zijn onveilige gedrag. De schoonmaker wist weg te komen en is nog niet opgepakt.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Ik doe nu eindexamen HAVO E&M, en het gaat tot nu toe best redelijk, alles behalve geschiedenis is voldoende (om Gs voldoende te krijgen moet de N-term 1,5 zijn). Heb er volgende week nog 2 en dan vakantie *O*
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik kijk npg niets na...
En ik heb nog 4 examens
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Ik heb in 2010 en 2011 examen gedaan in Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Nederlands, Engels en Duits. Eerste keer een 4 en 2*5, tweede keer 4*5. (Allen 5,3; op een deel andere vakken)

Uiteindelijk via het ROC/Vavo konden beide cijferlijsten bij elkaar gecombineerd voldoende zijn om het VWO-diploma te halen. Daarvoor moest ik een handelingsdeel doen in de zomer en een nacht te zijn ingeschreven.

En toen keurig hetzelfde jaar nog kunnen beginnen met studeren.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik deed VWO in de "oude" Tweede Fase en had als talen: Nederlands, Engels, Latijn, Duits 1 en Frans 1.
In mijn geval betekende dat dat voor Duits 1 en Frans 1 wel alle vier de vaardigheden (spreken, luisteren, schrijven, en lezen) werden getoetst, maar dat ik er na de vierde klas klaar mee was (mits ik gemiddeld een voldoende had ;) ).
Dat was dan wel weer een nieuwere Tweede Fase dan waar ik in belandde na een keer te zijn blijven zitten op VWO (oftewel het allereerste jaar Tweede Fase): ik had voor Duits 1 / Frans 1 toen nog alleen lezen en schrijven. En geen Latijn want deed toen Atheneum.

Na dat eerste jaartje wel van VWO-4 naar -5 gegaan, maar daar bleef ik zitten op Geschiedenis (indirect gevolg van een aanpassing na de leerlingenstaking van destijds). Toen van VWO-5 direct naar HAVO-5 gegaan en dat ging dus met Duits 1 opeens van lezen/schrijven naar spreken/luisteren.

Verder deed ik examen in het profiel Natuur en Gezondheid, dus met Nederlands, Engels, Duits 1 (alleen SE), Algemene Natuurwetenschappen (alleen SE), Maatschappijleer 1 (alleen SE), Lichamelijke Opvoeding 1 (alleen SE), Letterkunde (alleen SE), Culturele Kunstzinnige Vorming 1 (alleen SE), Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde, Biologie en Economie 1,2. Die laatste uiteraard in het vrije deel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3034
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Ja, in de oude Tweede Fase (..) was het spreken en schrijven in Duits/Frans 2 gestopt.

Ik had Cultuur & Maatschappij en maakte er maar zo goed en zo kwaad als het ging een talenpakket van, met zowel Latijn als Grieks en dan nog Duits 2.

Wiskunde B1 ook nog gedaan: ik zou op die manier bij mijn vriendengroep in de klas blijven. Wat een rampenplan was dat. Omdat ik het knutselvak (ckv) had verknoeid moest ik een voldoende voor wiskunde halen, maar eindigde het examen met een 2,9 waar dat een 5,9 had moeten zijn. Na het herkansers-bootcamp in Leiden gelukkig een 6,1 gehaald. Vraag me alleen niet meer hoe integreren werkt ;)

Mooie tijd. Na het gymnasium nooit meer wat afgemaakt. (O wacht toch wel: mijn MBO-opleiding tot buschauffeur!)
Laatst gewijzigd door nvdw op za 19 mei 2018, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef: Uiteindelijk via het ROC/Vavo konden beide cijferlijsten bij elkaar gecombineerd voldoende zijn om het VWO-diploma te halen.
Ja, bij twee klasgenoten van mij, wisten ze op het VAVO ook dingen zo te combineren dat ze uiteindelijk geslaagd waren, nog voordat het jaar begon. :')
nvdw schreef: met zowel Latijn als Grieks <knip>
Omdat ik het knutselvak (ckv) had verknoeid
Zo te horen deed je dus Gymnasium. Bij ons deden Gymnasium-leerlingen geen CVK, maar KCV (Klassieke Culturele Vorming), wat dus vooral over de Grieken en Romeinen ging.
Dat was zo makkelijk, dat ik voor mijn laatste toets minstens een 3 moest halen om op een 8 uit te komen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

nvdw schreef:Vraag me alleen niet meer hoe integreren werkt ;)
hoe werkt integreren? :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 147 gasten