Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Aking, ik ben alleen wel benieuwd naar iets. Is Vollenhove hier in Zeist een een erger "ghetto" dan Kanaleneiland of is Vollenhove niets in vergelijking tot Kanaleneiland? Sowieso vind ik allemaal wel meevallen met ghetto's in Nederland. We hebben hier eigenlijk geen ghetto's. Die vind je meer terug in o.a. Zuid-Afrika en de VS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Krispijn In Dordrecht is anders ook een buurt waar ik niet dood gevonden wil worden, maar alles is beter dan station Lage Zwaluwe. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Maar in vergelijking met Kanaleneiland is Krispijn al helemaal geen ghetto. De bevolkingssamenstelling zal niet gek veel verschillen, maar op een of andere manier ziet zo'n oude wijk er dan toch beter uit dan een naoorlogse flatwijk als Kanaleneiland is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:Aking, ik ben alleen wel benieuwd naar iets. Is Vollenhove hier in Zeist een een erger "ghetto" dan Kanaleneiland of is Vollenhove niets in vergelijking tot Kanaleneiland? Sowieso vind ik allemaal wel meevallen met ghetto's in Nederland. We hebben hier eigenlijk geen ghetto's. Die vind je meer terug in o.a. Zuid-Afrika en de VS.
Vollenhove is kinderspel :Y Het is nog steeds het meest mistroostige stukje Zeist, maar het komt niet eens in de buurt bij de ekte ekte dinges. Voor Zeister begrippen is Vollenhove een Ghetto, op het wereldtoneel stellen ze niks voor *O*

En oké, eerlijk is eerlijk en de echte no-go area's moet je niet bagatelliseren enzo: Er zijn niet echt plekken in Nederland waar ik me onveilig voel (alhoewel ik wel ietwat verbaasd was tijdens mijn fietstocht Utrecht - Amsterdam dat ik in de Bijlmer geen enkele andere blanke ben tegengekomen jaren terug) maar dat had ik in bijvoorbeeld Ferentari ook niet.
De banlieues van Parijs moet ik nog steeds een keer met mijn eigen ogen bekijken, en buiten Europa ben ik nog nooit echt in Ghetto's geweest. Maar nee, op wereldschaal stellen we alleen wat voor met Kaas en XTC-pillen geloof ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

De Nederlandse'ghetto's' vallen nog best mee, als ik vergelijk met het lage deel van Molenbeek. Dat is wel effe slikken hoor. Dan resteren alleen nog een paar verre voorbeelden. Zoals Hialeah, het zuidelijkste puntje van het Amtrak-netwerk bij Miami (voor hoe lang nog?) is een verschrikking. New Haven aan de verkeerde kant van het spoor trouwens ook maar voelt niet als zodanig. Philadelphia als geheel is best een armoeiige zooi op straat.
Aan de andere kant van de wereld kun je naar Glodok in Jakarta (neem de trein naar Kampung Bandan) of het geheel ten noorden van station Surabaya Kota. Echt onveilig is het er niet als je alleen bang bent voor vuurwapens (in schril contrast met Amerika). Maar zakkenrollen zullen ze :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, sommige delen van Rotterdam waren/zijn echt ellendig. Er is zelfs een wet (Rotterdamwet) die tot oog heeft verdere toestroom van armoede in bepaalde wijken te voorkomen. Ik moest zelf in het kader van die wet ook een vergunning aanvragen.

Echter, de oplossing die tot nu toe is gehanteerd door het Rotterdamse stadsbestuur is het slopen van zoveel mogelijk goedkope woningen. De armoede zou dan ook verdwijnen (dat mogen Capelle en Vlaardingen maar oplossen). Heel raar beleid, want de partij die de grootste voorstander is van het beleid heeft een enorme achterban in de wijken waar ze eens lekker willen gaan saneren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Zeker Leefbaar Rotterdam die deze saneringsplannen wil doorvoeren?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Uiteraard :')

Het idee is dat te veel goedkope woningen voor een slechtere wijk zorgen, dus wil men de hoeveelheid goedkope woningen aftoppen (grafiek is in aantal huishoudens). Een huishouden is een doelgroep voor een goedkope woning als inkomen minder dan € 30.000 voor meerpersoonshuishoudens of minder dan € 22.100 voor eenpersoonshuishoudens is.

Afbeelding

In wijken waar de blauwe+oranje balk samen boven de paarse balk uitkomen, wil men eens uitgebreid in de goedkope woningvoorraad gaan snoeien. Pakken we de uitslagenkaart van de gemeenteraad er even bij, dan zien we op veel plekken waar men de sloopkogel wil hanteren Leefbaar de grootste werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Such a surprise.

Op zich ook niet zo heel vreemd dat Leefbaar daar de grootste is, de mensen in die wijken zijn doorgaans niet de meest inhoudelijk onderlegde figuren. Dus die trappen kinderlijk eenvoudig in demagogische verhaaltjes en Rutte/Balkenende/Kok krijgt dan toch wel de schuld. En de Rabobank natuurlijk. Zonde dat deze mensen zo misbruikt worden eigenlijk.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Vermoedelijk omdat demense aldaar denken dat hun ouwe krotten eindelijk eens gerenoveerd/gesloopt gaan worden, en ze er een mooi nieuw huis voor terugkrijgen :Y Dat die huizen vervolgens vier keer zoveel kosten en ze er dus helemaal nooit niet terug zullen keren komen ze pas achter op het moment dat ze het huis uit moeten :')

Maar sowieso wordt er in de sociale woningsector ook maar aangekloot, hier in de wijk zijn recent een hele bups flats verkocht aan een of andere investeringscombi uit Qatar en Zwitserland. Die de boel hebben opgeknapt, de huren hebben verdubbeld(!) en in een jaartje even 20 miljoen(!) winst hebben gepakt. Ondertussen wachten mijn buren (ik zit hier pas 4 jaar) al 8 tot 10 jaar op renovatie van de flat hier, die van een van de betreffende woningcoöperaties is. Persoonlijk had ik liever gezien dat die 20 miljoen dus weer in de sociale sector terecht was gekomen, in plaats van in Qatar en Zwitserland :X
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Een toets op mijn toetsenbord werkt matig. Ik heb een laptop en ik vrees dat het komt doordat ik er vaak op druk, maar ook door eten. Wat is het beste wat ik kan doen om het te verhelpen?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Ook wel 'apart' om te zien dat de oranje+blauw+grijs overal boven paars uitkomt, ofwel, er moeten heel wat mensen 'migreren' naar een plek buiten de gemeente. Net of alle paupergemeentes rondom Rotterdam daar op wachten. Schiedam is tijden lang één van de armste gemeentes van Nederland geweest, dat kwam niet omdat ze hun pauperwijken zo goed van onderhoud voorzagen.
Het is een spectrum.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Je kunt proberen je toets(enbord) los te maken en hem te reinigen?

Hoe je dat precies doet hangt af van je merk/model en kan ome Koekel je wel vertellen :Y

Is dit niet meer iets voor het kompjoetertopik trouwens? (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Van Schiedam naar het schoonmaken van een toetsenbord in twéé posts, enkel op OVinNL. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Neh, iemand had niet door dat Korte Vragen alleen over OV gaat, niet over je huishouden ;)
ArrivaBas schreef:Dordrecht is anders ook een buurt waar ik niet dood gevonden wil worden
FTFY
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Fair enough, alleen is dat bericht van Ferdinand wel verdwenen. :shock:
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Bij mij niet?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Spoiler: show
Afbeelding
Edit: Ooooooh wacht, ik zie al waar het fout gaat. Die post van Ferdinand staat boven die van Karl.

Edit2: Al ben ik het er wel mee eens dat comutertopic passender is, maar goed, first world problem.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

HA! Inje voor Moddereter! *O*

Weg met de rode jassen!!!1EEN! :twisted:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Die heb ik al een tijdje niet meer gezien in de trein.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Die hebben de trein blijkbaar verruild voor dit forem -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dan is dit wel een geschikt moment om eens

schande!!!

te roepen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Van Schiedam naar het schoonmaken van een toetsenbord in twéé posts, enkel op OVinNL. *O*
Gewoon ... omdat het kan ... hier in de miek :pos: :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

ALLE SCHANDE UT LANDT UIT!!1! EIGUH SCHANDE EERSDT!1!!EEN! :evil: :evil: :evil:

Zoiets? *O*

Edit: zit die kmdinges er weer tussendoor te zitten hoowr! -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y
trolly schreef:schande!!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten