Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
.. dat de kokers met een kleinere inhoud fors duurder zijn?
~~~~~~~~~~
Vanmiddag een stukje nostalgie / hergebruik ontdekt op de basisschool van mijn dochter: GVU lijnnetkaarten worden daar als onderligger (placemat) gebruikt bij handenarbeid (kleien en zo). :) *bus*
Zijn dus die lijnkaarten op A4 / A3? formaat in zo'n houder aan de haltepaal hingen.
Geen jas met een enorme stortbui en aankomst rond half een op Rotterdam Centraal is kut. De metro naar De Akkers ging om 00:36, aankomst Beurs 00:38. Normaal vertrekt de laatste metro naar Schiedam eveneens om 00:38 op Beurs, maar nu rijdt de nachtmetro dus gingen er latere metro's op Beurs en dus was het maar 30 meter in de regen rennen in plaats van 3 kilometer fietsen *O*
Also, en dit is nu gebeurd in Safari:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
column in de Volkskrant / Esma Linneman schreef:(..) De huizenkoper casht, terwijl de huurder met moeite zijn draai kan vinden op de woningmarkt
(...)
Waar is de Jan Schaefer van onze tijd? Waar is de beleidsmaker die de kilheid durft aan te pakken, die weet dat ‘de markt’ het niet kan oplossen? Wie durft de kloof op de huizenmarkt tegen te gaan, de positie tussen huurders en kopers en die tussen starters en doorstarters gelijk te trekken? Door betere verbindingen aan te leggen, opdat plekken buiten de Randstad aantrekkelijker worden? Door een bijl te zetten in de hypotheekrenteaftrek en de misstanden in de vrije huursector? Opdat we allemaal kunnen wonen op een plek waar ons hart ligt.
Ja, dat stuk uit de Volkskrant sprak mij ook heel erg aan. De huizenprijzen beginnen idioot te worden en de enige die er van profiteren zijn de mensen die al een huis hebben. En er gelooft ook niemand meer dat de markt ooit weer gaat crashen, maar met deze prijs kan dat toch bijna niet anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De overheid vind het geloof ik nog geen probleem, dus doet niks, dus schaarste blijft, dus prijzen stijgen. Vervolgens mogen er geen CV ketels meer worden ingebouwd, loopt alles vertraging op en worden er alleen maar minder huizen gebouwd... Daarnaast is de 'regulering' van hypotheken ook zwaar ten nadele van starters en mensen die verhuizen en al een hypotheek hebben kunnen dat meenemen. Waarom? Omdat ze anders zielig zijn. Laat de mensen die 10 jaar geleden een huis kochten wat ze niet konden betalen maar eens ff op de cijfers worden gedrukt.
Eens dat het, zeker in de grote steden in de randstad, een keer fout moet gaan weer met hoe de markt nu beweegt. Maar de markt is nu wel veel lokaler op hol geslagen als voorheen toen de prijzen ook diep op het platteland continu mee stegen.
Las onlangs ook een ander stuk over de rol van makelaars in de huidige waanzin op de woningmarkt, waarbij het zo schijnt te zijn dat die gewoon mensen standaard vragen te overbieden omdat niemand kan controleren of er werkelijk heel veel biedingen op een huis worden gedaan. En als je daar niet aan mee kunt doen val je in de huidige markt dus gewoon buiten de boot.
En zo krijg je dus de bizarre situatie in overloopgebieden van de randstad waar de prijzen ook als een raket omhoog schieten. Ik heb zelf m'n appartement nog nieteens op de bodem van de crisistijd gekocht (2010), maar vergelijkbare appartementen in hetzelfde complex worden nu al voor een tot 13% hogere prijs in de markt gezet als toen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
NS heeft vorige week een ICD opgeheven en alle reizigers naar de Intercity gestuurd die 34 minuten langer over het traject doet omdat de volgende ICD ook was opgeheven. Dien ik een claim in, wordt er doodleuk beweerd dat de opgeheven trein na een kwartier alsnog is gaan rijden en dat ze daarom de claim maar handmatig hebben aangepast.
Een opgeheven trein die toch gaat rijden, dat is ook een first bij NS...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.