Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door busfanNL »

Ik kreeg bij wish reclames voor dashcams en gopro camera's. Ik heb er niet eens op gezocht. :?
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Waarschijnlijk ooit wel via een zoekmachine gezocht. Die verzamelen data...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat ik de argumentatie in het Noord-Holland-Noord topic af en toe vermakelijk vind.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Dat ik de argumentatie in het Noord-Holland-Noord topic af en toe vermakelijk vind.
Ik heb echt een hekel aan dit soort metaberichten over topics elders. Het komt arrogant over, zeker als je zelf niet aan de discussie deelneemt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ja, houd je reclame voor andere topics lekker daar! Anders mag ik hier ook linken naar een niet nader te noemen Fotobingo-topic, waarin mooie prijzen te winnen zijn! (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

[(Tilburgse) Kermis-modus] Ja mensen, winnen doe je bij Mikos' Prijzenpaleis. Winnen winnen winnen. Komt u maar, komt u maar, komt u maar. Oe la la la, waag een gokje, waag een gokje, waag een gokje! *dozijn aan kermisjingles* [/(Tilburgse) Kermis-modus]
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

:Y :mrgreen:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:
Jef400 schreef:Dat ik de argumentatie in het Noord-Holland-Noord topic af en toe vermakelijk vind.
Ik heb echt een hekel aan dit soort metaberichten over topics elders. Het komt arrogant over, zeker als je zelf niet aan de discussie deelneemt.
Toegegeven, dat komt het ook. Al zag ik geen andere manier mijn ongenoegen te uiten. Zal er op letten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Het moest er wel een keer van komen, maar Bambi komt niet meer thuis.... :cry:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

En de trein heeft nu hoofdpijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Hé, er staan nu ook foto's van de Noord/Zuidlijn in de banner. :pos:
Maar hoeveel van de foto's in de banner zijn er nu NIET door Daniel gemaakt? :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

marvinkok schreef:Het moest er wel een keer van komen, maar Bambi komt niet meer thuis.... :cry:
Ik zat vroeger op een ander forum met iemand onder de schuilnaam "Bambi", ik moest echt twee keer lezen voordat ik begreep dat het niet om die persoon ging. :')

Waar is het beestje aangereden? :(
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Maar hoeveel van de foto's in de banner zijn er nu NIET door Daniel gemaakt? :X
Hoe weet je dat ik ze gemaakt heb :P

In de 10 jaar-set zitten er 5 van de 25 die niet door mij gemaakt zijn, in de reguliere set die nu niet actief is 19 van de 60. Kan het ook niet helpen dat de aangeleverde foto's zo zelden geschikt blijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Kun je dan ook aangeven waar een foto voor de banner aan moet voldoen?

Misschien worden er dan meer geschikte foto's aangeleverd :idea: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Iedereen kan op z'n eigen beeldscherm zien hoe groot de banner is, dan is het minste wat je kunt doen nog een foto sturen die er in past (of als er een stukje buiten zou vallen, dat je dan in ieder geval meer dan alleen de voorbumper in beeld houdt) :wink: En een beetje scherpe foto (tenzij het een vorm van bedoelde creativiteit is) is ook wel handig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

De foto's in de banner moeten toch vooral breed en laag zijn? Ik probeer daar altijd wel op te letten als ik foto's instuur, maar blijkbaar waren er tussen die vele foto's maar een paar goede.

En hoe is de 10 jaren-set tot stand gekomen? Is dat een selectie van foto's uit verschillende jaren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Iedereen kan op z'n eigen beeldscherm zien hoe groot de banner is
Je hebt gezien van wie de vraag kwam? (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Iedereen kan op z'n eigen beeldscherm zien hoe groot de banner is, dan is het minste wat je kunt doen nog een foto sturen die er in past (of als er een stukje buiten zou vallen, dat je dan in ieder geval meer dan alleen de voorbumper in beeld houdt) :wink: En een beetje scherpe foto (tenzij het een vorm van bedoelde creativiteit is) is ook wel handig.
Ja ... wat is dan de gewenste pixelbreedte / pixelhoogte voor de foto?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:De foto's in de banner moeten toch vooral breed en laag zijn? Ik probeer daar altijd wel op te letten als ik foto's instuur, maar blijkbaar waren er tussen die vele foto's maar een paar goede.
Dat merk ik niet echt anders, zo'n beetje alles is in een 4:3 verhouding. Daardoor blijft het onderwerp van de foto heel vaak te hoog als ik de breedte aanpas naar die van de banner.
En daarnaast, het werkt niet om het beheer te overspoelen met bannerinzendingen. De meeste foto's voor de banner die niet van mezelf zijn spot ik nog altijd in fotoverslagen op het forum.
En hoe is de 10 jaren-set tot stand gekomen? Is dat een selectie van foto's uit verschillende jaren?
Nee dat is een willekeurige selectie uit de bannerfotoset (die veel groter is dan de 25 10-jaar banners en ook veel groter dan de 60 normale banners)
KM46 schreef:Ja ... wat is dan de gewenste pixelbreedte / pixelhoogte voor de foto?
Die is er niet, het gaat er vooral om hoe het onderwerp in beeld gebracht is (de uitsnede kies ik er zelf uit bij het maken van de banner). Een close-up foto gaat om voor de hand liggende redenen dus niet werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:De foto's in de banner moeten toch vooral breed en laag zijn? Ik probeer daar altijd wel op te letten als ik foto's instuur, maar blijkbaar waren er tussen die vele foto's maar een paar goede.
Dat merk ik niet echt anders, zo'n beetje alles is in een 4:3 verhouding. Daardoor blijft het onderwerp van de foto heel vaak te hoog als ik de breedte aanpas naar die van de banner.
Maar 4:3 is dan ook de standaard verhouding van de meeste foto's.
De banner heeft zo te zien een verhouding van ongeveer 6:1. Dus dat betekent dat de foto geschikt is als er binnen die verhouding nog iets goed zichtbaar is wat met het OV te maken heeft?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Misschien is het juist wel goed om met standaard afmetingen te werken. Zo kunnen de mensen thuis al de foto's op die afmetingen bijsnijden en insturen die dus sowieso goed zijn voor in de banner. Dan hoef je alleen maar te selecteren uit de kwaliteit van de ingestuurde foto's.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik ontvang juist liefst niet vooraf bijgesneden foto's aangezien er dan minder te spelen is met wat het mooist binnen de banner past. Uit ingestuurde foto's knip ik namelijk altijd een wat grotere hoogte dan die van de banner, dan kan ik nog 'n beetje schuiven om dingen wel of juist niet achter de tekst te laten vallen.
De banner zelf is 1152x195 (althans, op de desktopversie want er is ook een smallere tabletvariant).

Mijn camera levert overigens foto's af in 4,5x3 en dat past samen met een beetje nadenken hoe je de foto maakt doorgaans al beter in de banner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Hainje schreef:
marvinkok schreef:Het moest er wel een keer van komen, maar Bambi komt niet meer thuis.... :cry:
Ik zat vroeger op een ander forum met iemand onder de schuilnaam "Bambi", ik moest echt twee keer lezen voordat ik begreep dat het niet om die persoon ging. :')

Waar is het beestje aangereden? :(
Tussen Zutphen en Laren. Sowieso heel veel reeën langs de ZHO-lijn. Dit jong bleef eerst nog wachten en ineens sprong ie ervoor. Met 120 kun je dan niet veel meer doen. Hij is onder de trein door gerold, geen schade aan de trein, maar het beestje lag wel stil...
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef:Ik ontvang juist liefst niet vooraf bijgesneden foto's aangezien er dan minder te spelen is met wat het mooist binnen de banner past. Uit ingestuurde foto's knip ik namelijk altijd een wat grotere hoogte dan die van de banner, dan kan ik nog 'n beetje schuiven om dingen wel of juist niet achter de tekst te laten vallen.
De banner zelf is 1152x195 (althans, op de desktopversie want er is ook een smallere tabletvariant).

Mijn camera levert overigens foto's af in 4,5x3 en dat past samen met een beetje nadenken hoe je de foto maakt doorgaans al beter in de banner.
Kijk nu heb ik wel min of meer hetgeen wat ik wil hebben. Nu kan ik en vele andere met de genoemde pixel breedte en lengte aan de slag om zo een plaatjes te maken die wel voldoen aan de door jou gestelde belangrijkste eis.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

En indien het ons niet lukt om goede foto's te maken of in te sturen, verzoek ik Daniel om zelf enkele tramfoto's te maken en in de banner te zetten. Het aantal foto's van trams in de banner is namelijk schrikbarend laag. :o

En nu het 10-jarig bestaan van deze site hierboven toch al ter sprake kwam: is er al een datum geprikt om het te gaan vieren? *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 70 gasten