Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Welnee. Wierden ligt vlak bij Almelo; het is heel goed mogelijk dat de klok er al weken stil staat zonder dat er iets mis is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Mikos schreef:In de haven ligt nog wel een stukje spoor. Inclusief lok! :Y
Nog bedankt voor de tip Mikos :pos: Toch leuk even een puntje van kunnen maken gistermiddag :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

diederickx schreef:Welnee. Wierden ligt vlak bij Almelo; het is heel goed mogelijk dat de klok er al weken stil staat zonder dat er iets mis is.
Eem nermoal joa stadskiend :evil: Anders ist barkenbiet'n.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En nou in het Nederlands? :')
Martijn123
Berichten: 10
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 13:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Martijn123 »

diederickx schreef:Welnee. Wierden ligt vlak bij Almelo; het is heel goed mogelijk dat de klok er al weken stil staat zonder dat er iets mis is.
-o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Fles schreef:Nog bedankt voor de tip Mikos :pos: Toch leuk even een puntje van kunnen maken gistermiddag :)
Zo ben ik; nooit te beroerd een ander te helpen. Ik zou wel conducteur kunnen zijn! Mocht je nog eens iets zoeken in IJsland wat de moeite waard is, laat het even weten. :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Waar ligt de pot met goud op dat eiland?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Na Akureyri de derde links. Ik moet er wel bij zeggen dat de pot met goud daar lag. Die is sinds mijn bezoek mysterieus verdwenen...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

K*tNS! :twisted: Maar ik moet zeggen, IJsland staat ook zeer hoog op mijn verlanglijstje, zeker nadat ik laatst een IJslandse serie (Trapped, voor de liefhebbers) heb gezien. Maar eerst Finland... :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Fles schreef:En de boom, die ziet alles? :'(
Die slaat dapper het struikgewas links en rechts van zich af om nog iets van een foto mogelijk te maken :')
Ronaldussen schreef: Maar eerst Finland... :Y
Pfoe ja. Ik heb dit jaar ook enorm zitten twijfelen om naar het zuiden te gaan, Kroatië en Italië, of het noorden, Noorwegen en Finland. Is uiteindelijk dus heel wat anders geworden waardoor de vraag nog steeds niet is opgelost :D (natuurlijk wel: gewoon allebei)
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik ben as we speak ook druk aan het planvoorbereiden voor Zweden, Noorwegen en Finland. Ik vond het namelijk wel weer eens tijd voor een Interrailtripje *O* (en had nog tickets gewonnen ofzo :mrgreen: )
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

diederickx schreef:Welnee. Wierden ligt vlak bij Almelo; het is heel goed mogelijk dat de klok er al weken stil staat zonder dat er iets mis is.
Wierden is heel anders dan dat Almelo waar ik nooit zou gaan wonen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als buschauffeur moet je op alles voorbereid zijn. Moest er wel om lachen:

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Waarom mogen we je haltetijden niet zien? :o

Of trapt de baas je er dan uit, omdat je bedrijfsgevoelige informatie deelt? :')
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Anders heeft Tom Irritante busfappers in zijn bus. :Y

En dat zeg ik. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Gewoon bij een zoektocht op het internet kwam ik dit prachtige stukje tekst over Schubbekutterveen tegen. Een aanrader!
Bunnik past, net zoals vele andere dorpen, perfect in dit plaatje.

https://schubbekutterveen.wordpress.com/blog/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:
Ronaldussen schreef: Maar eerst Finland... :Y
Pfoe ja. Ik heb dit jaar ook enorm zitten twijfelen om naar het zuiden te gaan, Kroatië en Italië, of het noorden, Noorwegen en Finland. Is uiteindelijk dus heel wat anders geworden waardoor de vraag nog steeds niet is opgelost :D (natuurlijk wel: gewoon allebei)
Mag je wel flink sparen, want zowel Noorwegen als Finland zijn pokkeduur -o- Maar je kunt best een mooi rondje maken daar met de trein. Door de Noorse fjorden is echt erg mooi. (Zelf daar de Flåmsbana gedaan en een retourtje Voss-Bergen) Ik heb mijn droomreis ook wel aardig gepland, zo met de trein door Scandinavië en Finland. Ik had daarbij ook een uitstapje naar IJsland gepland om de pot met goud op te halen, maar aangezien Mikos die al meegenomen heeft, is de financiële dekking van deze droomreis nog niet helemaal rond... -o- *We stellen het dus nog even uit*
Aking schreef:Ik ben as we speak ook druk aan het planvoorbereiden voor Zweden, Noorwegen en Finland. Ik vond het namelijk wel weer eens tijd voor een Interrailtripje *O* (en had nog tickets gewonnen ofzo :mrgreen: )
Kun je al een tipje van de sluierT oplichten welke route je ongeveer denkt te nemen? *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Ferdinand schreef:Gewoon bij een zoektocht op het internet kwam ik dit prachtige stukje tekst over Schubbekutterveen tegen. Een aanrader!
Bunnik past, net zoals vele andere dorpen, perfect in dit plaatje.

https://schubbekutterveen.wordpress.com/blog/
Gelukkig ik woon nog net niet in een schubbekutterveen. Er zijn hier 3 Supermarkten in het dorp en iets meer kruigen en café en snackbarren enz. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Aking schreef:Waarom mogen we je haltetijden niet zien? :o

Of trapt de baas je er dan uit, omdat je bedrijfsgevoelige informatie deelt? :')
Weinig zin om precies traceerbaar te zijn. ;)
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JothamvW »

Warnsveld (waar ik gelukkig niet vandaan kom) klinkt dan weer wel precies als een Schubbekutteveen. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat dat zalencentrum daar ooit vol zit, op die uitvaart toen na. -o-

Sterker nog, het is dusdanig een Schubbekutteveen dat het ook de kroeg is...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef: Mag je wel flink sparen, want zowel Noorwegen als Finland zijn pokkeduur -o-
Ik vond Canada ook niet heel goedkoop eigenlijk. 2 euro voor een pak melk bijvoorbeeld, of voor een blik bier. Het meest vervelende vond ik wel (en in de VS doen ze het ook) dat de BTW pas bij de kassa wordt opgeteld. Je boodschappen of je eten van een eettent zijn dus uiteindelijk altijd duurder dan wat op het kaartje of hrt menu staat en is dus elke keer weer een verrassing. Daar snap ik echt helemaal niks van.
Behalve bij bier in de supermarkt, voor zover het al te krijgen is want dat kan in maar een paar winkels, op bepaalde tijden en kun je maar bij een paar kassa's afrekenen want daar zitten getrainde caissières, daar staat wel de volledige prijs op het prijskaartje, of blijkt zelfs minder te kosten. Geen idee, de bonnetjes zijn niet te doorgronden :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:
Aking schreef:Ik ben as we speak ook druk aan het planvoorbereiden voor Zweden, Noorwegen en Finland. Ik vond het namelijk wel weer eens tijd voor een Interrailtripje *O* (en had nog tickets gewonnen ofzo :mrgreen: )
Kun je al een tipje van de sluierT oplichten welke route je ongeveer denkt te nemen? *O*
Ik ben nog nooit voorbij Malmö geweest, dus uiteraard moet ik naar Noorwegen en Finland. Mn meisje wil op Viking/Pagantoer, en we moeten langs een vriend in Narvik. Dus tot nu toe is het plan zo duidelijk als Malmö, Stockholm, Oslo, Narvik en Finland :')

Het verdere gepuzzel hoop ik komende 2 weken aan toe te komen :mrgreen:
erjeebee
Berichten: 1390
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

jelmerrr schreef:Wierden is heel anders dan dat Almelo waar ik nooit zou gaan wonen.
Nee (Wierden is niet heel anders) en Ja (zou ik ook nooit gaan wonen, want al in Aadorp gewoond en Almelo goed kennende)

Zie hierboven voor een verhaal over SchubbeKutterVeen.
Wierden is SKV. Don't deny. Past perferct in het verhaal.
En Almelo? Dat is gewoon een SKV-XL.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:
Ardan schreef:
Ronaldussen schreef: Maar eerst Finland... :Y
Pfoe ja. Ik heb dit jaar ook enorm zitten twijfelen om naar het zuiden te gaan, Kroatië en Italië, of het noorden, Noorwegen en Finland. Is uiteindelijk dus heel wat anders geworden waardoor de vraag nog steeds niet is opgelost :D (natuurlijk wel: gewoon allebei)
Mag je wel flink sparen, want zowel Noorwegen als Finland zijn pokkeduur -o-
Scandinavië is mooi, maar voor de portemonnee is het af en toe afwisselen met Italië of (Zuid)oost-Europa wel erg aangenaam. :X

Moet eerlijk zeggen dat het voor mij na de cappuccino's voor een euro aan de bar in Italië weer even schrikken was toen de Kiosk in Maastricht er meer dan 2 euro voor vroeg en het in een ranzige papieren beker kwam :')
Ardan schreef:Het meest vervelende vond ik wel (en in de VS doen ze het ook) dat de BTW pas bij de kassa wordt opgeteld. Je boodschappen of je eten van een eettent zijn dus uiteindelijk altijd duurder dan wat op het kaartje of hrt menu staat en is dus elke keer weer een verrassing. Daar snap ik echt helemaal niks van.
Dat komt omdat in die landen BTW door meerdere bestuurslagen wordt opgelegd, en daardoor letterlijk van dorp tot dorp kan verschillen. Daardoor valt er niet fatsoenlijk met prijzen inclusief BTW te adverteren. Overigens ook een ergernis van veel Amerikanen, die BTW-toestand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

De stoelen van de RET Citaro’s zijn écht heel glad, laatst reed de chauffeur hard door een bocht en viel ik op de grond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten