Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Die hebben we toch al lang? Of is Lage Zwaluwe een wereldstad tegenwoordig? :')
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Lage Zwaluwe is geen HSL-station...
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

HSL 'etje naar Giethoorn zou geen slecht idee zijn. Dan kunnen al die Chinezen rechtstreeks van Amsterdam hun ding doen in Giethoorn :')

Daarmee verlichten we ook nog eens de druk op de Amsterdamse binnenstad :Y *trein*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hendrik schreef:Lage Zwaluwe is geen HSL-station...
Ik heb het ook nooit over een station gehad, en Dylan ook niet :wink:
dylanwild94 schreef:Daar leggen ze gewoon een Hoogesnelheidslijn aan naar een Schubbekutteveen. :') _O-
Alhoewel de Hoogesnelheidslijn dan vast naar Hoogezand zal gaan :Y (A)
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

O ja. Maar in Spanje stopt de HSL ook bij een station met gemiddeld anderhalve instapper per dag... Ze vinden het in het dorpje met amper duizend inwoners geweldig dat ze met de HSL in no time in Madrid zijn. Of ze er ooit gebruik van hebben gemaakt? Nee, dat dan weer niet... :roll:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Tja het is natuurlijk ook heel aantrekkelijk een HSL-trein die 2x per dag rijdt. _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat zijn toch allemaal details kinders! Het gaat er om dat die treintjes rijden, mensen d'r in zijn toch maar bijzaak!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

En dat van het geld van de EU. *trein*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:No joke
Gefeliciteerd. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

dylanwild94 schreef:En dat van het geld van de EU. *trein*
Ik graai
Jij graait
Wij graaien

Zeggen wij hier altijd... :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:Tja het is natuurlijk ook heel aantrekkelijk een HSL-trein die 2x per dag rijdt. _O-
Het is nog erger, er rijden slechts 9 treinparen per week.

Overigens is de lijn wel op normaalspoor aangelegd maar niet voor hoge snelheden. Het was praktischer geweest om vanaf Zaragoza een Alvia (met verstelbare assen) te laten rijden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus schreef:
dylanwild94 schreef:HSL-trein
niet voor hoge snelheden
:')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ferdinand schreef: Ik graai
Jij graait
Wij graaien

Zeggen wij hier altijd... :Y
De EU is er voor zich zelf ... en helaas niet voor de burgers die in de EU wonen :? .
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Dat ben ik dan weer niet met je eens.

De EU zorgt ook voor een hele hoop goede dingen, zoals voor de handel, mobiel netwerk, kwaliteitseisen etc.

Nederland uit de EU zou het domste idee ooit zijn, net zoals dat het ontzettend dom was van de Britten, maar volgens mij zijn ze daar zelf ook wel al achter gekomen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daar ben ik het wel met je eens. De EU doet ook goede dingen voor haar burgers. Maar ... het is ook een instituut waar het geld over de balk gesmeten wordt ... helaas :? .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Pablo Escobar deed ook goede dingen voor de burgers, en toch vinden de meeste mensen t helemaal geen goeie vent... (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

En Juncker die ondemocratische besluiten neemt zoals het afschaffen van de tijd verzetten in maart/oktober, waar eigenlijk niet zo veel mis mee was, aldus niet voor Nederland (niet te laat licht in de winter, niet te vroeg donker in de zomer en een groot deel van Europa in dezelfde tijdzone)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De mensen in Spanje wonen niet in de EU?

Spanje is een beetje extreem, maar heeft wel diverse grote steden waar tussen echt wel vraag zal bestaan. De HSL Madrid - Barcelona wordt tot de meest succesvolle ter wereld gerekend. Een nadeel wat Spanje (en ook Frankrijk) heeft, is dat de steden nogal decentraal verspreid zijn over een groot gebied, en je dus veel lijnen nodig hebt voor een goed netwerk. Italië, dat ook een deel van het HSL-budget opsoeppeert, heeft daar nu voor de verandering eens een geografisch voordeel, die kunnen met grofweg twee lijnen af.

Overigens is Italië op een ander punt ook een goed voorbeeld hoe je met HSL's kan omgaan: het is het enige land waar echte concurrentie op de HSL-lijnen bestaat. Alle vervoerders zijn daardoor gedwongen zo efficiënt mogelijk te werken en zo laag mogelijke prijzen aan te bieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Nitein-Repart schreef:En Juncker die ondemocratische besluiten neemt zoals het afschaffen van de tijd verzetten in maart/oktober, waar eigenlijk niet zo veel mis mee was, aldus niet voor Nederland (niet te laat licht in de winter, niet te vroeg donker in de zomer en een groot deel van Europa in dezelfde tijdzone)
Dat besluit was wel gebaseerd op een peiling in heel Europa, alleen wist bijna niemand dat die peiling er geweest is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Zo goed als alleen Duitsers hebben gereageerd op die peiling en het totaal aantal respondenten was nou niet erg representatief te noemen voor wat een gemiddelde Europeaan zou willen.
Maar Juncker beslist dit niet in zijn eentje. De Europese Commissie en het Europees Parlement mochten er ook hun zegje over doen en uiteindelijk bepalen de lidstaten zelf welke tijd ze willen aanhouden. Dat dit verder geen handige zet is in de 'Europese eenwording' en of er geen belangrijkere kwesties zijn die opgelost moeten worden, laten we maar even buiten beschouwing :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ferdinand schreef:Nederland uit de EU zou het domste idee ooit zijn, net zoals dat het ontzettend dom was van de Britten, maar volgens mij zijn ze daar zelf ook wel al achter gekomen.
Het wijze besluit van de Britten is wel gebaseerd op een lange historie van terecht, maar voornamelijk onterecht EEG/EU-bashen — een gezamelijke hobby van alle Europeanen, trouwens. Het komende jaar belooft erg verhelderend te worden voor dergelijke hobbyisten, en helaas ook voor de 49% Britten die wel nadenkt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Gelukkig mogen we wel blij zijn dat de EU onze media censureer. Of hoe ze het zelf zeggen nepnieuws aanpakken. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Aking schreef:
Fles schreef:Poffedikkie :o Ze hebben hier echt de kleinste buskaartjes van de wereld :o Maar ja ik moet hem afgeven schijnbaar, dus ik heb er nog eentje gekocht voor de heb :')
Pics or GTFO! :Y
Afbeelding
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Waar komen die buskaartjes vandaan dan?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Uit een winkel.

Je dropt ze bij de chauffeur in een plexiglas bak en hij geeft je dan een bonnetje met een tijdstip tot hoe laat je in de bus mag zitten. 5 kwartier na instappen. Kosten 460 ISK = € 3,57.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten