Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Kost dat veel olie ja?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Veolia is hier vooral een afvalboer.
Ik heb mijn Veolia buschauffeurs overhemden nog. Ik draag ze af en toe naar mijn werk en daar kijkt men mij nog wel eens enigzins bevreemd aan :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

Toen wij in Haaglanden de Veolia kleding moesten inleveren zou een collega het naar Roemenië brengen ofzo. Ineens kon je op de Haagse markt Veolia kleding kopen. Vervolgens zag je veel Oostblokers met Veolia jassen door Den Haag fietsen. :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dus de kleding is nooit naar het voormalige Oostblok gebracht maar gewoon hier doorverkocht :shock: :? .
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

Ik denk dat er een container achter is gebleven
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Morgen komt de sint het land in, en dat is natuurlijk het ideale moment om in de kerststemming te komen! De Britten hebben ieder jaar een wedstrijd tussen de verschillende supermarkten en warenhuizen om wie de beste reclamespot maakt voor de eindejaarsperiode, en waar het de afgelopen jaren altijd John Lewis was die won, gaat mijn voorkeur dit jaar uit naar Diepvriessupermarkt Iceland. Het verhaal van een klein meisje en een orang-oetan die een thuis zoekt door de Palmolieproductie. Ondanks een petitie die door 700.000 mensen getekend werd is de reclame verboden, omdat deze te politiek zou zijn. Gezien de ophef is het doel geslaagd, en met de kou van vandaag kan de kerst komen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Potverdorie wat heb ik de 2e klas van ICM gemist zeg. Het zit super comfortabel (vooral als je daarvoor een uur in VIRM hebt rondgehangen).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat Scandinavië wel leuk was *O*

Afbeelding

(Maar verder is het vooral schreeuwend duur -o- :X dus vermoedelijk keer ik er niet snel terug :') )
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Welkom terug.
En wagadege met al die hesjes doen?????
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Omdat ik graag een feitelijke onderbouwing voor de volgende opvatting van Ferdinand zou horen, maar het mierengebeuren me daarvoor geen goede plek lijkt, dan maar even hier:
Ferdinand schreef:NOS 20-uurjournaal is staatspropaganda wilde je zeggen? :Y

Ben het met je eens.
Welaan Ferdinand, motiveer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Staatspropaganda was misschien een beetje overdreven van mij, maar de berichtgeving van de NOS vind ik vaak nogal eenzijdig. Als voorbeeld natuurlijk de berichtgeving over Trump. Ik vind dat de NOS hem vooral afschildert als een clown die er eigenlijk maar een puinhoop van maakt en dat terwijl hij ook veel goede dingen heeft gedaan en zijn beloftes (niet allemaal) wel nakomt, hoe krankzinnig ze ook wel niet zijn. Het feit dat de economie beter gaat dan ooit wordt nauwelijks verteld door de NOS. Alleen maar weer de slechte kanten.
Ook ergerde ik me een tijdje geleden ontzettend aan die Peter Kuipers Munneke. Die had toen een snoepreisje naar Spitsbergen volgens mij. Vervolgens moest hij iets van 5 minuten van het journaal hebben om ons te vertellen over de gevolgen van de opwarming van de aarde. Daar gaat hij maar mooi een eigen programma over maken, dat hoort niet thuis in het journaal. Het leek net een opvoedprogramma.

Het valt dus ook wel weer mee hoe slecht de NOS bezig is, maar ik denk dat verhalen beter van meerdere kanten belicht moeten worden. Oja en Jeroen Overbeek moet zsm een nieuwe baan zoeken, hij bakt er echt niks van.

Met de volgende sticker die ik in Den Haag tegenkwam was ik het ook weer niet eens. Ik vond hem wel geinig. :')Afbeelding
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Het zou mij niet verkeerd lijken als je de eigen mening niet met de objectiviteit verward.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Een nieuwsorganisatie moet opmerken wat fout gaat, want opmerken wat goed gaat is subjectief. Als een president verdacht wordt van oneerlijke taferelen bij een verkiezing, beticht wordt van racisme of openlijk journalisten bedreigt is het de taak van een nieuwsorganisatie om dat te melden, of je het daar mee eens bent of niet. Als je journaals wilt met een goed nieuws-show verwijs ik je door naar de VS, Venezuela of China. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TimoD »

Even de economische groei onder Trump in perspectief plaatsen met een artikel uit de Trouw, wat je wellicht niet of minder als propaganda ziet :)
Afbeelding

Verder worden er natuurlijk keuzes gemaakt qua berichtgeving. In 20 minuten kun je nu eenmaal niet alle achtergronden bij het nieuws geven. Daarvoor zul je zelf enig werk moeten verrichten, bijvoorbeeld door het lezen van een krant. Dat er bij Trump meer gefocust wordt op een idiote actie dan op economische groei, kun je je vraagtekens bij zetten. De nieuwswaarde van economische groei is echter relatief beperkt; het is een langetermijn-iets waar ongetwijfeld ook wel eens een bericht aan gewijd is. Dat de beste man vervolgens elke dag iets debiels in z'n hoofd haalt wat het journaal haalt, is niet zozeer te wijten aan de NOS als meer aan Trump zelf. Het is vervolgens volstrekt begrijpelijk dat de NOS niet elk bericht afsluit met "Maar hij doet ook goede dingen, hoor!".

Peter Kuipers Munnike heeft een onderzoeksplek aan de UU. Het 'snoepreisje' waar jij het over hebt was een reis naar een ijsschots om daar invoerdata te verkrijgen voor een wetenschappelijke publicatie die het een en ander over de stijging van de zeespiegel vertelt. Best handig om te weten als je in een land woont waar een groot deel onder zeeniveau ligt.
Misschien is het handig om iets meer onderzoek te doen voor je mensen beticht van 'snoepreisjes' en dergelijke. Dat je vindt dat sommige dingen onderbelicht blijven kan, maar dat maakt het nog geen propaganda of in alle gevallen eenzijdig. Wat Jef400 ook al zegt: verwar je mening niet met objectieve waarheid. :)

Wil je je eigen mening (gefundeerd) ontwikkelen, neem dan een abonnement op een goede krant. Veel meer ruimte voor achtergronden en zaken die het achtuurjournaal niet halen. Het goed lezen duurt dan ook wel iets langer dan 20 minuten. ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ferdinand, ik vind jou een billenknijper.

Onder propaganda wordt verstaan het verspreiden van informatie ten behoeve van een (politiek) doel. Doordat deze term gebruikt werd voor de niet altijd juiste berichtgeving door een bezettingsmacht (mogelijk heb je hier over gehoord) staat deze vorm van communicatie niet hoog aangeschreven:
Wikipedia schreef:Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen door het bespelen van de publieke opinie. Dit wordt bewerkstelligd door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie
Staatspropaganda veronderstelt een sturende rol van de Rijksoverheid in de berichtgeving door de NOS. Je doet het daarmee voorkomen alsof het hierboven door jou op de korrel genomen item over smeltend zeeijs direct uit de koker van die linkse rakkers van de VVD komt.

Ik betwijfel dat.

Ik denk wel, dat het verstandig is even na te denken voordat je dergelijke kwalificaties ongefundeerd gebruikt. Mijn indruk is, dat wat je schrijft niet uit een zelf beredeneerd wereldbeeld voortkomt, maar eigenlijk een echo van geluiden uit je omgeving is. Dat is lastig, maar gelukkig zijn er in Nederland nog vele onafhankelijke bronnen, die ons de kans geven een bredere kijk op de wereld te geven. "De Media" de schuld van alles geven (zoals ook meneer Trump graag doet), is zoiets als je telefoon slopen omdat je een vervelend berichtje krijgt.

Oh, en met dat "billenknijper" valt het eigenlijk wel mee: ik ken je niet eens, en weet dus niet of je wel handen hebt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Moet je om te kunnen billen knijpen handen hebben, dan?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Er kwam zojuist een ex-Veolia VDL Ambassador van Taxi Konink gevuld met zwarte pieten (en ze waren allemaal zwart) door mijn straat _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Mikos schreef:Moet je om te kunnen billen knijpen handen hebben, dan?
Dat lijkt mij een minimale voorwaarde, maar ik ben geen expert (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als er mensen zijn die uit hun neus kunnen peuteren met hun tenen dan moet billen knijpen toch ook wel lukken lijkt me? :')
erjeebee schreef:Welkom terug.
En wagadege met al die hesjes doen?????
Dankudanku ofzo enzo, toch ben ik altijd een beetje droevig als ik Arnhem of Oldenzaal langs zie komen op de terugweg -o-

En die vestjes worden toegevoegd aan de andere >180 spoorvestjes die ik al heb *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Z2N schreef:Een nieuwsorganisatie moet opmerken wat fout gaat, want opmerken wat goed gaat is subjectief.
Dat is onzin. Als de levensverwachting van mensen in dit land stijgt, is dat goed nieuws en ook objectief want statistisch te onderbouwen.

Dat Trump een lul met vingers is, weten we nu wel. Sterker nog, dat zou überhaupt geen nieuws meer moeten zijn, want dat was hij al voor hij president werd of er zelfs aan dacht om zich ervoor te laten nomineren. Kom ik even op wat TimoD zei:
TimoD schreef:Dat er bij Trump meer gefocust wordt op een idiote actie dan op economische groei, kun je je vraagtekens bij zetten. De nieuwswaarde van economische groei is echter relatief beperkt; het is een langetermijn-iets waar ongetwijfeld ook wel eens een bericht aan gewijd is. Dat de beste man vervolgens elke dag iets debiels in z'n hoofd haalt wat het journaal haalt, is niet zozeer te wijten aan de NOS als meer aan Trump zelf. Het is vervolgens volstrekt begrijpelijk dat de NOS niet elk bericht afsluit met "Maar hij doet ook goede dingen, hoor!".
Dat ben ik dus niet met Timo eens: je kunt het de NOS niet verwijten dat Trump dagelijks genoeg bizarre stunts uithaalt, maar wel dat die scheten breed worden uitgemeten in het belangrijkste nieuwsbulletin. Dat is een keuze van de redactie. Mag het nog nieuws heten? Ik verwacht toch wel iets beters van de NOS.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

nvdw schreef:Ik verwacht toch wel iets beters van de NOS.
Ga je daar dan zelf ook niet flink de fout in? (A)

Nog even en je verwacht van Geert Wilders dattie zich bekeert tot de islam *O*
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TimoD »

nvdw schreef:
Z2N schreef:Een nieuwsorganisatie moet opmerken wat fout gaat, want opmerken wat goed gaat is subjectief.
Dat is onzin. Als de levensverwachting van mensen in dit land stijgt, is dat goed nieuws en ook objectief want statistisch te onderbouwen.

Dat Trump een lul met vingers is, weten we nu wel. Sterker nog, dat zou überhaupt geen nieuws meer moeten zijn, want dat was hij al voor hij president werd of er zelfs aan dacht om zich ervoor te laten nomineren. Kom ik even op wat TimoD zei:
TimoD schreef:Dat er bij Trump meer gefocust wordt op een idiote actie dan op economische groei, kun je je vraagtekens bij zetten. De nieuwswaarde van economische groei is echter relatief beperkt; het is een langetermijn-iets waar ongetwijfeld ook wel eens een bericht aan gewijd is. Dat de beste man vervolgens elke dag iets debiels in z'n hoofd haalt wat het journaal haalt, is niet zozeer te wijten aan de NOS als meer aan Trump zelf. Het is vervolgens volstrekt begrijpelijk dat de NOS niet elk bericht afsluit met "Maar hij doet ook goede dingen, hoor!".
Dat ben ik dus niet met Timo eens: je kunt het de NOS niet verwijten dat Trump dagelijks genoeg bizarre stunts uithaalt, maar wel dat die scheten breed worden uitgemeten in het belangrijkste nieuwsbulletin. Dat is een keuze van de redactie. Mag het nog nieuws heten? Ik verwacht toch wel iets beters van de NOS.
Dat alles breed wordt uitgemeten Is inderdaad een redactionele keuze waarmee ook ik het niet altijd eens ben. Het ging meer om het punt positief/negatief in het nieuws komen en dat is grotendeels aan hemzelf te wijten. Als hij niets zou doen wat het nieuws zou halen in negatieve zin, zou er niet een bericht voor in de plaats komen 'dat er nog steeds economische voorspoed is' of zo. En daar ging mijn punt over: het is begrijpelijk dat niet elk trumpbericht wordt afgesloten met een positieve noot, los van of dat bericht überhaupt het nieuws had moeten halen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

trolly schreef:Dat lijkt mij een minimale voorwaarde, maar ik ben geen expert (A)
Wellicht ben ik een uitzondering, maar ik kan toch echt wel met mijn eigen billen knijpen terwijl ik dit typ... (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Aking schreef:Als er mensen zijn die uit hun neus kunnen peuteren met hun tenen dan moet billen knijpen toch ook wel lukken lijkt me? :')
Mikos schreef:Wellicht ben ik een uitzondering, maar ik kan toch echt wel met mijn eigen billen knijpen terwijl ik dit typ... (A)
trolly schreef:[...] ik ben geen expert (A)
Maar ik begrijp dat het onderwerp wel leeft, en dat verschillende forummers zich uitgebreid in diverse methodieken verdiept hebben :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het mag in de nieuwsmedia wel iets minder over de VS gaan. Het is duizenden kilometers verderop maar we horen er dagelijks bijna meer over dan over onze buurlanden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 76 gasten