Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ach, op dagen als vandaag ben ik er wel blij mee hoor, liever dat Nederland naar de VS kijkt dan naar de chaos in Frankrijk vandaag. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Het mag in de nieuwsmedia wel iets minder over de VS gaan. Het is duizenden kilometers verderop maar we horen er dagelijks bijna meer over dan over onze buurlanden :roll:
De verkeerschaos in New York als gevolg van sneeuwval was wat mij betreft niet nieuwswaardig in Nederland. Het lijkt verdorie wel komkommertijd :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:Ach, op dagen als vandaag ben ik er wel blij mee hoor, liever dat Nederland naar de VS kijkt dan naar de chaos in Frankrijk vandaag. _O-
Ja en hebben we over bizarre dingen van 1 man. Vandaag is half Frankrijk lam gelegd omdat die bevolking de brandstofprijzen te hoog vinden. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Mwa, 25% stijging op 1,5 jaar tijd is best fors, maar het feit dat er een dode viel toont wel aan dat de actie van vandaag uiterst onfrans was. In Frankrijk mag je protesteren wanneer je wilt, maar moet je dat wel netjes aangeven bij de prefectuur zodat anderen er rekening mee kunnen houden. De acties van vandaag waren veelal niet aangemeld, waardoor een moeder in de val kwam met een ziek kind in de auto onderweg richting dokter. Dat het zo afliep is spijtig, maar een logisch gevolg van het feit dat deze actie niet gecoördineerd was door enige partij met ervaring in het regelen van zoiets. Nou ga ik niet zeggen of ik het eens ben met de actie of niet (familie van mij demonstreerde vandaag wel mee), maar 227 gewonden op 1 actiedag zijn cijfers die we sinds de meirevolutie van 1968 niet meer gezien hebben. Aldus sommigen was vandaag een feest van de democratie: ik zie het als mensen die de eigen mening opleggen, zonder te geven om de meningen van anderen. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10551
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Democratie kan niet altijd feest zijn, maar dit heeft inderdaad maar weinig met democratie te maken :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik reisde vorige week per bus van Delfzijl naar Scheemda, maar vergat in Scheemda uit te checken.
Pas nu ik probeerde mijn te veel betaalde geld terug te krijgen, kom ik erachter dat de ritprijs €4,90 was en ik dus eigenlijk te weinig heb betaald. _O-
Ik kan dus ook een saldo van €0,00 ophalen aan de automaat. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik heb net voor omgekeerde sinterklaas gespeeld, ik mocht op twee plekken in de wijk pakjes ophalen. Dat moet toch efficiënter kunnen zou je zeggen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ongeveer een uur geleden was er brand in een flat drie straten verderop. Waarom de hoogwerker uit Zwijndrecht moest komen en de Dordtse blijkbaar niet gealarmeerd kon worden (ook al was er de hele middag geen brand in Dordrecht) is mij niet bekend.

Verder laat de nieuwe vloercoating op de loopbrug op station Dordrecht nu al los. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Misschien was die hoogwerker defect. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Of in onderhoud :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10551
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Of niet lang genoeg.


Of afgebrand.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Kort gezegd er zijn legia reden waarom de hoogwerker uit Zwijndrecht kwam. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Vandaag voor het eerst mijn pas aangeschafte Museumkaart verzilverd bij het Kröller-Müller, waar ik nog nooit geweest was. Schitterende collectie met veel Van Gogh, met voor mij als uitschieter het zaaltje met werk van Charley Toorop.

Uiteraard per ov gegaan. Dat betekent een overstap bij de rotonde van Otterlo op het ‘parkboemeltje’ lijn 106. Nog nooit in een Optare Solo gezeten dus dat kon ook weer afgevinkt...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Het Kröller-Müller, wat hebben mijn ouders en ik gelachen toen we daar doorheen wandelden; allemaal mensen die heel gewichtig deden over de "kunst" die daar aan de wand hing. Maar, wij zijn dan ook kunstbarbaren en hebben er schijnbaar geen verstand van. _O- Het was leuk, maar niet om de kunst, zullen we maar zeggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

nvdw schreef:Uiteraard per ov gegaan. Dat betekent een overstap bij de rotonde van Otterlo op het ‘parkboemeltje’ lijn 106. Nog nooit in een Optare Solo gezeten dus dat kon ook weer afgevinkt...
De optare is zowat mijn standaard vervoersmiddel. Op de stadsdienst in Apeldoorn stikt het van die dingen. :') Lijn 106 is wel een leuk lijntje trouwens.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Mikos schreef:Maar, wij zijn dan ook kunstbarbaren en hebben er schijnbaar geen verstand van.
Boektip voor de zelfbenoemde kunstbarbaar: Dat kan mijn kleine zusje ook van Will Gompertz.

Ja, er lopen de geijkte types rond in zo'n museum maar om nou alleen naar het KMM te gaan om vogeltjes te kijken... dan kun je voor minder geld en hetzelfde effect beter op zondag naar het tuincentrum.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Mwah, het was een gratis uitje, dus het was leuk. De rest van het park vond ik een stuk interessanter. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Het Museon(der?) of hoe heet dat ding *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10551
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Mikos schreef:Mwah, het was een gratis uitje, dus het was leuk. De rest van het park vond ik een stuk interessanter. :Y
Jammer wel. De rest van het park is ook heel erg de moeite waard, maar ik blijf me verbazen over mensen die zich op de borst kloppen omdat ze geen affiniteit met (museale-) cultuur hebben. Niet omdat dat niet zou mogen, maar omdat je jezelf iets leuks ontzegt. Waarmee je me natuurlijk niet hoort zeggen dat je niet mag lachen om de kunstdwepers die nvdw zo treffend vergelijkt met het tuincentrumpubliek :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Niet echt borstklopperij; eerder eerlijk en met zelfkennis. Dit in tegenstelling tot dat tuincentrumpubliek dat er inderdaad rondliep en in ieder lijntje dat er aan de muur gehangen was wel een ontroerend kunstwerk zag. Het heeft mijn interesse in ieder geval niet. Ik ben dan wel weer onder de indruk van tekenaars als M.C. Escher. Dat dan weer wel. :P
Aking schreef:Het Museon(der?) of hoe heet dat ding *O*
Het Museonder zit ook in NP De Hoge Veluwe, maar is voor alle bezoekers van het park gratis te bezoeken. Ook de moeite wel waard, trouwens.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

De laatste keer dat ik daar geweest ben was met de basisschool geloof ik, dus vergeef me dat ik niet meer weet of het gratis was of dat de juffen ervoor hadden betaald :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Zelden zo'n nutteloze cursus als vandaag meegemaakt. Twee uur naar gelul moeten luisteren wat we letterlijk in de e-learning ook hebben gelezen. :X :X
En stel je een vraag dan krijg je een antwoord als "Ja, dat is een onderdeel van de zoektocht waar we nu in zitten" :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Goed om te lezen dat andere mensen vandaag ook onzinnige dingen beleven. Ik heb net namelijk twee dozen met zakjes lucht voor een collega in ontvangst genomen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Laat ik dan maar melden dat ik deze week een zeer nuttig weekje heb :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10551
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef:En stel je een vraag dan krijg je een antwoord als "Ja, dat is een onderdeel van de zoektocht waar we nu in zitten" :X :X :X :X
De zoektocht die ik in zo'n geval met mezelf moet aangaan, is om niet een erg bot mes de leuteraar in kwestie langzaam zwaar lichamelijk legsel aan te brengen. En geloof me, ik heb veel zoektocht deze week :evil:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten