Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Face-to-face blijft toch het beste vind ik. Met geschreven brieven zie je in ieder geval nog ambacht (of een rommeltje) terug wat een touch met een persoon geeft.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

Z2N schreef:Skype. Dat heeft natuurlijk het voordeel dat je iemand in de ogen kan kijken, wat ik persoonlijk belangrijker vind dan of iemand het geld wou/kon betalen om een hele lading kerstkaarten te schrijven waarbij iedereen vrijwel dezelfde boodschap krijgt.
Ikzelf vind skype juist ontzettend onpersoonlijk overkomen. Dan heb ik liever een handgeschreven kaart.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Bij een kaart zie je niet wat de emotie bij ontvangst is, dat vind ik nou juist onpersoonlijk: het is eenrichtingsverkeer, terwijl kerst nou juist gaat over samen zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dit geldt niet alleen voor een kaartje hoor. Maar ook voor alle fysieke post.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Nee, Kerst gaat over de geboorte van Jezus. Dat de commercie iedereen heeft gehersenspoeld en nu laat denken dat het over samenzijn gaat, is iets heel anders.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Bij de geboorte van Jezus ging ook iedereen naar z'n eigen stand omdat een of andere heerser het belangrijk vondt om iedereen te tellen. Feitelijk is dat ook naar familie gaan, om het maar niet te hebben over de herders, engelen, etc die op bezoek kwamen met cadeautjes om het feit te te vieren. Ze zullen vast geen gourmetstel hebben gehad, maar om nou te zeggen dat het alleen over de geboorte gaat...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Bij een kaart zie je niet wat de emotie bij ontvangst is, dat vind ik nou juist onpersoonlijk: het is eenrichtingsverkeer, terwijl kerst nou juist gaat over samen zijn.
En toch ga ik vandaag kerstkaarten en spaarzegels op de post doen. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Z2N schreef:.................... terwijl kerst nou juist gaat over samen zijn.
Gezellig met zijn allen rond de kerstboom..................ieder haar/zijn eigen slimfeun besnuffelend. :roll:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

webguy schreef:Ze zullen vast geen gourmetstel hebben gehad
:mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik ben kerst nu al zat -o- Kutreclames, kutmuziek, kutgeforceerde gezelligheid :X


*moppermopper*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Mee eensch. En voor wat betreft dat 'gezellig samenzijn met Kerst': Daar denkt mijn werkgever heel anders over. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je werkgever heeft mij een overgangsbewijs geschonken om met kerst in de eerste klas op familiebezoek te kunnen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Als we het nu toch over kerst hebben... Waar blijven die banners van Fijne feestdagen/winter boven aan de website @beheer :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

@Suus: Dat hebben ze gedaan omdat ik anders alleen met mijn machinist in de trein zit. #HelpdatarmetreinpersoneeldeKerstdoor *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

50% van de NS-treinen die ik met kerst ga gebruiken heeft geen conducteur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Mikos schreef:@Suus: Dat hebben ze gedaan omdat ik anders alleen met mijn machinist in de trein zit. #HelpdatarmetreinpersoneeldeKerstdoor *O*
Misschien had je dan toch de oversteek naar het Verenigd Koninkrijk moeten maken, daar rijden met de kerst geen treinen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Kortom, daar zit je twee dagen/drie nachten met je schoonmoeder opgescheept.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Die is al jaren dood. Dus of ik nu in de trein met doodse stilte zit of op het kerkhof... _O- Ik heb het geluk dat ik om en om werk met de feestdagen, dus vorig jaar aan de verplichte Kerstdis met de halve familie, dit jaar niet. Volgend jaar ben ik weer aan de beurt. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Als we het nu toch over kerst hebben... Waar blijven die banners van Fijne feestdagen/winter boven aan de website @beheer :mrgreen:
Wie vraagt wordt overgeslagen ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

-o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

cassie127 schreef:Als we het nu toch over kerst hebben... Waar blijven die banners van Fijne feestdagen/winter boven aan de website @beheer :mrgreen:
Wat mij betreft mag daar nog wel even mee gewacht worden hoor.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Daniel schreef:
cassie127 schreef:Als we het nu toch over kerst hebben... Waar blijven die banners van Fijne feestdagen/winter boven aan de website @beheer :mrgreen:
Wie vraagt wordt overgeslagen ;)
Dus jullie sluiten ze voor hem uit terwijl de rest van het forum ze wel al te zien krijgen? *O*

Al kun je dan ook de KM nog wel even uitsluiten blijkbaar :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef:PostNL heeft blijkbaar de brievenbus in mijn straat (een doorgaande route) weggehaald, wat ik niet wist totdat ik op die locatie aankwam en er dus geen brievenbus stond. Nouja, toen maar mijn wandeling afgemaakt, kwam ik voor mijn gevoel behoorlijk willekeurig in een straat achteraf er wél een tegen :')
Ja, dat herken ik. Op een paar minuten lopen de ene kant op stond een brievenbus en op een paar minuten lopen de andere kant op ook. Toen was PostNL zo vriendelijk om beide brievenbussen weg te halen -o- , waardoor de dichtstbijzijnde brievenbus nu op een kwartier lopen ligt...
Z2N schreef:... wat ik persoonlijk belangrijker vind dan of iemand het geld wou/kon betalen om een hele lading kerstkaarten te schrijven waarbij iedereen vrijwel dezelfde boodschap krijgt.
Ah, maar daar gaat het fout. :wink: Ik kies altijd verschillende kaarten voor verschillende personen en schrijf persoonlijke boodschappen. Dat is wat mij betreft ook het leuke aan kerstkaarten schrijven. Het gaat zelfs zo ver dat ik altijd ook probeer de juiste Decemberzegel bij de juiste persoon te kiezen. :mrgreen: (Maar daarom doe ik het dus wel altijd pas tussen Kerst en nieuwjaar, want zo kost het wel een hoop tijd.)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:
Daniel schreef:
cassie127 schreef:Als we het nu toch over kerst hebben... Waar blijven die banners van Fijne feestdagen/winter boven aan de website @beheer :mrgreen:
Wie vraagt wordt overgeslagen ;)
Dus jullie sluiten ze voor hem uit terwijl de rest van het forum ze wel al te zien krijgen? *O*

Al kun je dan ook de KM nog wel even uitsluiten blijkbaar :Y
Nou ik zie ze inmiddels *O* *bus* *trein*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Dat ik het best wel jammer vind dat ik straks niet meer in de kleinste provincie van Nederland woon... :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten