Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Hoef alle feestdagen niet te werken (op de ochtend van oudjaarsdag na dan) en krijg alle 3 de dagen mijn normale salaris doorbetaald, omdat het anders een "normale" werkdag zou zijn en ik in de 12 weken daarvoor minstens 6 keer op deze dagen (dinsdag & woensdag) van de week heb gewerkt. *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Net klaar met mijn avonddienst. Welgeteld 4 jongeren in huis. Donderdag nog een avondje werken en dan lekker een weekje vakantie *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
erjeebee
Berichten: 1408
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Ik mis het busrijden in het algemeen en met de feestdagen in het bijzonder. Lekker met de kerstmuts op een beetje door het Limburgse land touren...
En sorry Stefan, maar niks lekkerder dan een vroege dienst op nieuwjaarsdag.

Voor ik dat hier kan ben ik wel even verder... Eerst permanent residency zien te scoren (want nu mag ik alleen voor mijn IT werkgever werken).. Wat nog een hele opgave wordt gezien de recente gezondheidsissues in combinatie met dat ze geen (vergeef me de term) k..k.rlijers willen.
En geen 50 plussers overigens.
Qua leeftijd val ik al in een uitzonderingsregel.. En qua health assessment kan ik hopelijk ook in een uitzonderingsregel vallen.
't wordt een heel gezijk.... To start in July..
Maar eerst de prostaat eruit op 12 Jan en dan zien we verder.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ik ben zo'n late-dienst-fetishist... :mrgreen: :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus jij staat niet de fappen bij de 3737, de 3964 of de 436, maar bij late diensten? (A)
erjeebee
Berichten: 1408
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Ik was in dienst van Veolia besloten vervoer maar heb nooit een meter voor ze gereden.
BV fungeerde in mijn geval als intern uitzendbureau en leende mij uit aan de OV tak in Sittard om daar gaten te vullen.
En ik pakte wat ik pakken kon.. Vroeg of laat. Of tussen of gebroken..whatever.
Ik had een clever spreadsheet gemaakt waar ik de indeling voor een dag in kon plakken en waar dan de niet ingedeelde diensten rood kleurden en de niet ingedeelde niet roostervrije chauffeurs ook.
En dan kon ik 1 oogopslag zien of de planner een probleem had. Zo ja dan belde ik:
"Erik, ik zie dat je vrijdag een probleem hebt... Ik kan wel helpen ".
En dan kon ik vaak inderdaad rijden en mocht ik vaak ook nog zelf uit de beschikbare diensten kiezen :pos:
Ideaal.
"Helaas" de laatste maanden voor emigratie vaak laat wegens veel zieken onder de laat-fetisjisten.
Want liever om 4:51 opkomen voor de eerste vroege dan om 1:48 klaar zijn met de laatste late :mrgreen:
erjeebee
Berichten: 1408
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Deze vroegfapper stond ook te fappen bij de 6763,6764,6765 (als ik me de nummers goed herinner)
Dat waren onze 3 gelede MAN Lions City bussen.
Heerlijk tuffen naar Kerkrade heen en weer.
Als ik een dienst kon pakken met die er in... Kwijlen *O*
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Dus jij staat niet de fappen bij de 3737, de 3964 of de 436, maar bij late diensten? (A)
Ik zorg gewoon dat ik zo veel mogelijk late diensten in m'n rooster heb... Heb ik tijd om te fappen bij/voor/op andere dingen _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Ik heb het liefst nachtdiensten, maar helaas hebben we die hier weinig. Maar komende zaterdagnacht mag ik wel weer *bus*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Hoi, de horeca meldt zich *O* Net thuis van werk en morgen weer om 13u beginnen om in twee zittingen 200 man erdoorheen te knallen voor fantastische kerstdiners *O* ik zie mama wel op vierde kerstdag, derde ben ik helemaal kapot.

Oh. Dubbel salaris of toeslag of om en om vrij? Hahaha! Pussy's :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik krijg op beide kerstdagen en op Nieuwjaarsdag het normale salaris, omdat het voor mij normale werkdagen zouden zijn, als het geen feestdag was.
De 27e en 31e heb ik zelf vrij gevraagd en krijg ik dus geen salaris. Daarnaast werk ik de 28e vanuit huis, dus was afgelopen maandag de laatste keer dat jaar dat ik vroeg moest opstaan. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Toen ik nog onregelmatige diensten had en geen partner had draaide ik ook graag op beide kerstdagen diensten - en dat lukte ook eigenlijk altijd. Liever op het werk zijn en nog wat mensen zien dan alleen thuiszitten.

Oudjaarsdag heb ik volgens mij nooit gewerkt (dat was de familiefeestdag in plaats van de kerstdagen) en nieuwjaarsdag alleen maar laat.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Alleen thuis zijn met kerst vind ik anders prima :pos: Maar werken vind ik ook geen probleem, zeker niet als het een late dienst is (lees: uitslapen, feestdagentoeslag én onregelmatigheidstoeslag binnenharken *O* ) Met oud & nieuw ben ik dan wel het liefst vrij en ga ik standaard naar een vriend van me toe.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:De 27e en 31e heb ik zelf vrij gevraagd en krijg ik dus geen salaris.
Werk je als uitzendkracht dan of waren je verlofdagen op?

Ik krijg over de Kerstdagen en Nieuwjaarsdag gewoon salaris en over de vrije dagen er tussenin ook. Staat wel apart op m'n salarisstrook als "Loon ziek/vakantie" en "Loon feestdag", maar bedrag is exact gelijk aan een normale werkdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik werk (voorlopig nog) als uitzendkracht inderdaad.
Ik kan op mijn urenbriefje ook kiezen voor de opties "vakantie" of "feestdagen" (allebei 100%), maar ik heb zelf besloten om geen vakantiedagen hiervoor te gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ah, uitzendkracht. Die bouwen op de loonstrook ook een reservering “vakantiedagen” en “feestdagen” op, naast het gebruikelijke vakantiegeld en de bij uitzendkrachten minder gebruikelijke eindejaarsuitkering. Toen ik de salarisadministratie bij een uitzendbureau deed bepaalde ik wanneer het potje feestdagen uitgekeerd werd (:evil:) maar moesten medewerkers zelf de vakantiedagen invullen op de urenstaat. Ik kon ook niet meer feestdagen of vakantiedagen uitbetalen dan er waren opgebouwd. Als iemand uit dienst ging werden sowieso alle potjes geleegd, tenzij er voorwaarden waren (bij een CAO mocht het potje eindejaarsuitkering alleen uitbetaald worden als een medewerker op 31 december van dat jaar in dienst was, bijvoorbeeld).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tja, zo ben ik ook ooit (lang geleden ondertussen) begonnen... Was wel een gedoe omdat je op een vakantiedag weer geen nieuwe vakantiedagenreservering opbouwde geloof ik, dus lastig rekenen.
Werkte toen in Den Haag, maar m'n uitzendovereenkomst liep via de vestiging van het uitzendbureau in Dordrecht, dus mocht elke week m'n urenbriefjes doorfaxen omdat ik ze anders nooit op tijd kon afgeven.

Werd een stuk makkelijker toen ik in m'n daaropvolgende baan ergens gedetacheerd zat, toen hoefden de uren slechts eens per maand doorgefaxt te worden. Maar dan is een vast contract (ja die bestaan nog, zelfs de tweede inmiddels in m'n werkzame leven) toch een stuk simpeler, niks geen urenregistratie meer nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je nog eens een keer met een trein op een boot wil, maar geen zin hebt naar Zuid-Italië af te reizen, dan wordt het tijd om werk te maken van een treinreis richting Kopenhagen. Volgens sterke geruchten gaat de treindienst Hamburg - Kopenhagen met ingang van de dienstregeling 2020 via Flensburg rijden, en wordt de Fehmarnbeltroute pas weer in gebruik genomen wanneer de vaste oeververbinding voltooid is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Groeten uit de ICE121 die zojuist met +13 uit Keulen is vertrokken. Als dat maar goed gaat met mijn aansluiting in Frankfurt naar Basel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sowieso wil de DSB in 2022 stoppen met de inzet van de IC3 naar Duitsland. Als vervanging zijn al Vectron-locomotieven besteld bij Siemens en een bestelling voor rijtuigen is nabij, met Siemens, CAF en Talgo nog in de race.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vandaag bij drie Duitse vervoerders het bericht gezien dat pinnen bij de kaartautomaat in de trein per 1 januari onmogelijk wordt. Slechts een gaf aan dat het tijdelijk was wegens een technische aanpassing aan het betalingssysteem. Hopelijk bij de rest ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Welke Duitse vervoerders?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Eurobahn, DB en Regionalbahn Kassel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Als je nog eens een keer met een trein op een boot wil, maar geen zin hebt naar Zuid-Italië af te reizen, dan wordt het tijd om werk te maken van een treinreis richting Kopenhagen. Volgens sterke geruchten gaat de treindienst Hamburg - Kopenhagen met ingang van de dienstregeling 2020 via Flensburg rijden, en wordt de Fehmarnbeltroute pas weer in gebruik genomen wanneer de vaste oeververbinding voltooid is.
Is er niet ook een nachttrein die verscheept wordt in die regio?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten