Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

dylanwild94 schreef:
Ferdinand schreef:Vandaag heb ik een fietstochtje gemaakt naar de mooiste stad van Nederland
Na deze zin zat ik eigenlijk gelijk met Utrecht, Rotterdam,leiden,Gouda, Nijmegen, Arnhem of zelfs Leeuwarden of Groningen in mijn hoofd.
:N

Maastricht! :Y
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Ronaldussen schreef:
Hainje schreef:
Daantje schreef:Ik heb alles 'retour afzender geadresseerde woont hier niet' gestuurd en krijg geen post meer van de vorige bewoners.
Dat trucje werkt bij hem schijnbaar niet.
Inderdaad, dat werkt niet. Heel fijn dat ze op de achterkant zo'n invulschema hebben voorgedrukt voor dit soort gevallen, maar er iets mee doen als er gebruik van wordt gemaakt is een te complexe taak, blijkbaar.
De ING verstuurt via Sandd, en bij Sandd retourneren ze de post meestal digitaal. Houdt in dat ze de code die onder het adres staat in het systeem zetten en doorsturen naar de afzender, en die bepaalt vervolgens of ‘ie het terug wil hebben of dat het op het depot de datazeker-container in mag. Zou me niks verbazen als de ING het gelijk laat vernietigen door Sandd en dat die brief dus nooit fysiek bij de ING aankomt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nouja, binnenkort zijn we van de concurrentie bij de post af. Vorig jaar is de nummer drie al opgeslokt door Sandd en sindsdien gingen de geruchten al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

PatrickM schreef: De ING verstuurt via Sandd, en bij Sandd retourneren ze de post meestal digitaal. Houdt in dat ze de code die onder het adres staat in het systeem zetten en doorsturen naar de afzender, en die bepaalt vervolgens of ‘ie het terug wil hebben of dat het op het depot de datazeker-container in mag. Zou me niks verbazen als de ING het gelijk laat vernietigen door Sandd en dat die brief dus nooit fysiek bij de ING aankomt.
Ik heb de PostNL app en daar staat post van ING ook altijd in dat het komt dus denk dat ze hier toch met PostNL versturen? Anders wordt het daar niet gesorteerd lijkt me.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Nouja, binnenkort zijn we van de concurrentie bij de post af. Vorig jaar is de nummer drie al opgeslokt door Sandd en sindsdien gingen de geruchten al.
FTFY.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Was het maar zo'n feest. De afgelopen jaren heb ik voor zeker 100 euro aan post verstuurd naar Frankrijk, dus aan mij ligt het niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Daantje schreef:
PatrickM schreef: De ING verstuurt via Sandd, en bij Sandd retourneren ze de post meestal digitaal. Houdt in dat ze de code die onder het adres staat in het systeem zetten en doorsturen naar de afzender, en die bepaalt vervolgens of ‘ie het terug wil hebben of dat het op het depot de datazeker-container in mag. Zou me niks verbazen als de ING het gelijk laat vernietigen door Sandd en dat die brief dus nooit fysiek bij de ING aankomt.
Ik heb de PostNL app en daar staat post van ING ook altijd in dat het komt dus denk dat ze hier toch met PostNL versturen? Anders wordt het daar niet gesorteerd lijkt me.
Zou best kunnen, maar ik zie ze via Sandd ook regelmatig voorbij komen, dus 't kan prima zijn dat ze een deel via PostNL doen en een deel via Sandd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Geen idee door wie deze brieven werden verstuurd en wat voor systemen ze allemaal gebruiken en dat boeit mij ook totaal niet. Als je achterop de brief de mogelijkheid plaatst om aan te geven waarom de brief teruggestuurd wordt, dan neem ik aan dat je als bedrijf daar ook wat mee doet. Maar blijkbaar denk ik te simpel.

Sowieso word ik een beetje moe van al dat systeemdenken. Als ik een vraag heb wil ik gewoon iemand aan de lijn krijgen zonder allerlei menu's door te worstelen en dingen in te spreken om dan vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die niks weet en niks mag.
ICT en systemen zouden ons leven makkelijker moeten maken, naar mijn idee wordt het er alleen maar moeilijker op.
/eindeklaagstand

Wat een lekker weertje hè, menschen *O* *O* *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik kan mij voorstellen dat een klantenservice voor acht miljoen klanten iets beter functioneert als je een beetje een scheiding maakt tussen de verschillende onderwerpen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Wat een lekker weertje hè, menschen *O* *O* *O* *O*
Heerlijk! *O*

Ik hoop alleen dat ik zo m'n seinhuis niet uit zweet :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Je zult vast wel veel te doem hebben met al die (stilstaande) treinen :wink: . Staat er dan geen raam / deur open?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ook met stilstaande treinen willen de (grote) kinders graag weten hoe het werkt, en waar al die enorme hendels voor zijn :Y

En de deur zet ik inderdaad open, en ik zal eens kijken of daar ook een raampje bij open moet *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Aking: Moet je ook op 16 maart werken? Dan ben ik van plan om naar het spoorwegmuseum te gaan.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Daniel schreef:Ben zelf dan wel in de oudste stad van Holland opgegroeid
Voorburg?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Nee, stad in de definitie wanneer ze stadsrechten gekregen hebben: Dordrecht dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Voorburg had Romeins stadsrecht (hoewel het toen nog geen Voorburg heette natuurlijk).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Vertel daar eens iets meer over? Het begrip stadsrecht was, anders dan vaak gedacht wordt, niet (alleen) het recht van de plaats zich "stad" te noemen, en/of een verdedigingswal op te richten, maar vooral een distributie van het keizerlijk alleenrecht op de rechtspraak. Zo'n keizer toerde dan ook rond langs de diverse hoven (zoals Nijmegen of Aken), en geschillen werden aangehouden tot de keizer langskwam. Uitbesteding aan lagere adel deed dat recht tenslotte binnen de stadswallen belanden. Dat verklaart ook waarom 's Gravenhage nooit stadsrechten gekregen heeft: daar spraken de graven van Holland uiteraard zelf recht.

Maar die rechtsorganisatie ontstond ruim nadat het Westromeinse rijk verkruimeld raakte, dus hoe zit het met Voorburg?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

KM46 schreef:@Aking: Moet je ook op 16 maart werken? Dan ben ik van plan om naar het spoorwegmuseum te gaan.
Ik heb mezelf nog niet ingeroosterd, maar wie weet ;)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Forummeet in het seinhuis van Aking *trein*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

heb je daar problemen mee :wink: ?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Zugführer schreef:Forummeet in het seinhuis van Aking *trein*
Ook jij mag best langskomen hoor :Y

En je kunt natuurlijk altijd met de afdeling groepen (of hoe heet dat, zoiets hebben we vast) bellen om met heul de bups langs te komen *O*
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Weichenwärter Aking _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Nou valt er een hoop te zeggen over de vegaburger van de Smullers, maar hij blijkt wel effectief: vanavond heb ik de 23:55 naar huis, en in mijn coupé zitten al twee mensen ervan te genieten. Dat is toch twee hamburger-patties minder... (A)
Zelf wel eens geprobeerd? Ik vind hem erg lekker, maar dat komt ook door de saus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aha ... je vindt de saus lekker. Maar vindt je de burger ook lekker zonder de saus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Geen idee, ik heb hem nooit op zonder saus en waarom zou ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten