Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4457
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Suus schreef:Die man schrijft dat boek van bijna 800 pagina’s in zijn eentje en heeft daarnaast ook nog gewoon een baan. Flinke klus hoor.
Daar is hij zich ook van bewust, getuige dit citaat in het voorwoord van Spoorwegen 2019:

"Na 25 jaarboeken is het tijd op zoek te gaan naar nieuw talent dat mij bij het totstandkoming van het jaarboek kan ondersteunen."
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

umbusko schreef:Ligt het aan mij of worden de mensen er steeds onbeleefder op? Ik kwam vanmiddag een redelijk volle IC binnen met voornamelijk vierzitters, waarvan steeds wel 3 of 4 stoelen bezet waren. Maar er was geen enkele stoel meer vrij, want op alle vrije stoelen lagen tassen of jassen of sjaals. In sommige gevallen was op het eerste gezicht niet eens duidelijk bij wie ze hoorden, zodat het onduidelijk was wie ik zou moeten aanspreken. Tot hier nog weinig vreemds; en ik leg zelf mijn spullen ook wel eens op een stoel als het aantal passagiers dat toelaat. Maar nu:

Verbazingwekkend punt 1: niemand maakte ook maar aanstalten om zijn/haar spullen van een stoel af te halen, ook niet toen ze mij zagen en eveneens zagen dat er geen voor de hand liggende vrije plek was om te gaan zitten.

Verbazingwekkend punt 2: de persoon die ik uiteindelijk vroeg of ik op de stoel kon gaan zitten waar hij zijn rugzak had neergezet, keek me aan alsof ik iets heel vies had gezegd. Wat hij overigens toch niet had kunnen verstaan met zijn koptelefoon op. :roll: En nadat ik me drie keer in onmogelijke bochten had gewrongen om hem er langs te laten (WC en uitstappen), kon er nog niet eens een "dank je" vanaf.

Maar het meest geschokt was ik nog wel door
Verbazingwekkend punt 3: in één minuut tijd zag ik drie (!!!) volwassen mannen gapen met hun mond wagenwijd open, zonder hun hand voor hun mond te houden. :o Twee van hen deden dat zelfs nog een keer. Misschien niet geheel toevallig dat ze ook alle drie spullen op een stoel hadden liggen en geen aanstalten hadden gemaakt om die weg te halen.
Als slechtziende reiziger maak ik het dan wel eens mee dat er net onder mijn kont nog een tas wordt weggetrokken. :mrgreen:

Overigens kan ik ook niet zo goed tegen de zitvolgorde in de vierzits: eerste persoon gaat bij het raam zitten, tweede persoon schuin tegenover het gangpad, derde persoon daar weer tegenover aan het gangpad zodat de vierde persoon over drie paar voeten moet stappen om de laatste plek bij het raam te claimen.

En dan heb je nog mensen die stoïcijns op de geleidelijn blijven staan, ondanks dat ze je aan zien komen (en volgens mij maakt het balletje onder mijn blindensotk ook nog eens aardig kabaal).
Wubbo schreef:Lieve belastingdienst,

Was het echt nodig om vandaag 8 blauwe enveloppen in mijn brievenbus te laten afleveren?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Wubbo
Zal ik even meetellen?
1. Teruggave van je inkomstenbelasting.
2. Je Zwitserse banktegoeden.
3. Je tweede huis en tegoeden op Gibraltar
4.Je brievenbusfirma op de Kaaiman Eilanden
5. Je illegale witwaspraktijken op Guernsey
6. Boete voor illegale handel met Noord-Korea
7. Belasting op je vastgoeddeelname op Mauritius
8. En natuurlijk winstafdracht van je bedrijf dat huisjes melkt in Amsterdam.

Je kunt ook online aangeven dat je dergelijke berichten voortaan in je Berichtenbox van Mijn Overheid wil ontvangen, met bijbehorende e-mailnotificatie. Krijg je volgend jaar ineens acht e-mails van Mijn Overheid. :mrgreen:
KM46 schreef:Is Aking morgen ook in het spoorwegmuseum te vinden?
Laat je wel even weten hoe hij in ‘real-life’ is?
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

KM46 schreef:Is het nu ja of nee?
Nu nog niet, maar er ligt een toekomst in het verschiet :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Laat je wel even weten hoe hij in ‘real-life’ is?
Een heel stuk knapper dan online, hoop ik (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Weet jij dat niet gewoon? :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik blijf hopen :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

VIRM schreef:Overigens kan ik ook niet zo goed tegen de zitvolgorde in de vierzits: eerste persoon gaat bij het raam zitten, tweede persoon schuin tegenover het gangpad, derde persoon daar weer tegenover aan het gangpad zodat de vierde persoon over drie paar voeten moet stappen om de laatste plek bij het raam te claimen.
Voor de eerste drie personen hou ik ook die volgorde aan, alleen als er een vierde komt en de stoel naast mij is leeg schuif ik door. Ik heb toch graag wat beenruimte en die heb je nou eenmaal meer als je je benen schuin het gangpad in kunt steken.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Of mensen in het algemeen onbeleefder zijn geworden, vind ik een beetje lastig te onderschrijven. Al de ervaringen die je opnoemt in het ov maakte ik meer dan twintig jaar geleden ook mee, en nu nog.

Nu ik achter het stuur zit valt me ook altijd eerst die ene lul op die de muziek loeihard door zijn oortjes heeft tetteren en niet die 30 andere reizigers die gewoon hun krant spellen, op hun telefoon zitten te knutselen, met elkaar een praatje aanknopen of een beetje verveeld naar buiten turen. Maar 'die ene lul' is niet de norm (en 'die ene lul' blijkt zich meestal van geen kwaad bewust en verrassend meegaand als je vraagt of de muziek een beetje zachter kan).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik kan inderdaad ook wel wat nuanceren, want in de GTW van Arriva (met 3+2-opstelling) even daarvoor kwam een vrouw naast mij zitten, waardoor ik niet meer genoeg ruimte had om op mijn laptop te werken (omdat je klem komt te zitten tegen het tafeltje moet je iets schuin gaan zitten, wat dus niet meer kan als naast je iemand zit). Ik deed mijn laptop al dicht om hem weg te stoppen, maar ze constateerde zelf dat het niet heel handig was en ging toen uit zichzelf aan de overkant zitten. De vierde stoel bleef leeg, zodat ik gewoon verder kon werken. :)

En wat Post zegt, daar ben ik het volledig mee eens; dat doe ik ook zo. Maar als niemand dan doorschuift, sta je daar; moet je ook nog zelf beslissen wie je gaat lastigvallen om een zitplaats te bemachtigen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik vond het vandaag wel jammer dat de ICE niet op Amsterdam Amstel stopt, want anders had ik met de ICE naar mijn werk gekund. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De GtbV-mailtjes zijn aangepast, het rekeningnummer is nu geanonimiseerd. Leuk, maar voor mij had het aantal invulvelden verminderen van het formulier meer prioriteit gehad....
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

De volgende stap is zeker dat je bij Mijn NS niet meer je eigen rekeningnummer kun zien :? :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:De GtbV-mailtjes zijn aangepast, het rekeningnummer is nu geanonimiseerd. Leuk, maar voor mij had het aantal invulvelden verminderen van het formulier meer prioriteit gehad....
Huh? Als je via Mijn NS een GtbV aanvraagt, hoef je toch alleen in te vullen wat de geplande vertrektijd was, hoeveel vertraging je had en wat je rekeningnummer is (met je naam erbij)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Geld terug voor de 900, 1000, 1100 en 9200 kan je beter niet terugvragen via MijnNS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Geld terug voor de 900, 1000, 1100 en 9200 kan je beter niet terugvragen via MijnNS.
Waarom ... gaat dit fout dan?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Volgens mij kun je daar niet aangeven dat je met de ICd hebt gereisd, dus dan krijg je pas bij 30 minuten geld terug, zelfs als je met de ICd hebt gereisd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Op die manier :wink: . Bedankt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gehoord in de trein: “We gaan ons even met de volle bak op de klant richten. We geven wat extra gas erbij”.

Arme klant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ze zeiden "Er mag best een juicy sausje overheen" zeiden ze :(
Durashift schreef:Advies van NS aan haar korps van conducteurs: wees charmant (A)
OV magazine schreef:De charmante conducteur
(..)

Wees eens wat minder formeel tijdens de omroepberichten in de trein, adviseert NS de conducteurs. Die oefenen nu met klantgericht omroepen: “Er mag best een juicy sausje overheen. (..)

(artikel zit achter betaalmuur, er is nog 1 alinea te lezen via de link:
https://www.ovmagazine.nl/2019/03/de-ch ... teur-1120/
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Dus eerst allemaal standaardzinnetjes voorkauwen die iedereen moet opdreunen en nu vinden dat het wéér anders moet :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het is ook nooit goed bij de NS :? :wink: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tuurlijk niet, waar moet je anders gelukkig van worden als je niet kan klagen op de spoorwegen? :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Precies :pos: :wink: .
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

trolly schreef:
Hainje schreef:
trolly schreef:
Mikos schreef:
Post schreef:
Jef400 schreef:
Post schreef:
Jef400 schreef:
KM46 schreef:Ja ... maar als het een paar berichten geleden is en men is over iets anders begonnen ... gebruik dan een quote :idea: :wink: .
Kijk eens naar het bovenste bericht :')
Ik snap alleen niet hoe jouw bericht een reactie is op die van trolly.
Ik reageer in deze niet op trolly.
Daar wordt het niet duidelijker van.
Ok.
Tot mijn verdriet worden niet altijd accenttekens gebruikt. Bedoelde KM46 nou "gebruik een quote" of "gebruik één quote"?
Goed verhaal jongens, lekker kort ook!
@Suus: troffel is wel met twee effen.

Edit: oh sjips (A)
Ik begin een 3D effect te zien in al die vierkante quotes
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hedde weer druks op? :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten