Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:
Ronaldussen schreef:
KM46 schreef:Omdat iets positiefs posten te moeilijk is :pos: :wink: .
Nu snap ik jou beter :pos:
Je vergeet de punt na de smiley :wink:. :pos:.
Die ga ik er niet neerzetten :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

julsteren schreef:De druksigaar naar Amsterdam werd toen we onderweg waren naar Luton geannuleerd, maar toch op een haar na (en een lege portemonee verder) de allerlaatste eurostar naar België gehaald, we gaan tot Antwerpen nog komen. Morgen maar weer naar huis _O-
De Vueling-vlucht tussen Amsterdam en Londen Luton gaat maar eenmaal per dag, kon de afhandelaar van VY je geen overnachting geven of desnoods omboeken op een latere vlucht van easyJet?
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ardan schreef:Dus eerst allemaal standaardzinnetjes voorkauwen die iedereen moet opdreunen en nu vinden dat het wéér anders moet :D
Och, omroepen opleuken is nooit verkeerd, alleen moet dat natuurlijk ook niet van bovenaf worden afgedwongen.

Overigens kunnen omroepen soms wel wat korter door overbodige informatie te schrappen.

Ik snap nog steeds niet dat wanneer ik vanuit Sloterdijk in Haarlem aankom met de IC, overstappen naar Uitgeest en Zandvoort ook worden omgeroepen. Die treinen komen immers ook al van Sloterdijk vandaan. En daar zijn vast nog meer voorbeelden te bedenken.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef:
Suus schreef:Goedemiddag, hoe verliep de ochtend bij jullie? Bij mij was er weer een hoop politie vanwege handgranaten :')
Ik zag tijdens de appelflappenverkoop alleen twee agenten bij mijn lokale werkplek/Jumbo. Verder gebeurt er vrijwel nooit wat in Sterrenburg. :')
Hier kwam de politie afgelopen zondag (17 maart) een winkelkar terug brengen die ze in een vijver hadden aangetroffen :lol: :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hier is het ook rustig. De laatste handgranaat is alweer van een half jaar geleden, en dat was er maar eentje :(
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Dan vergeet je ff die AK-47 van vanmiddag uit het water?

https://www.dumpert.nl/mediabase/765071 ... water.html

:wink:

Lekker bezig daar in Mokum. :)


~~~~~~~~

Ander dingetje, uit ander draadje:
Hainje schreef:
trolly schreef:Is het verkeersonderwijs echt zo beroerd vandaag de dag?
Hat je dad nau noch nied door??? -o-
Nee joh, da's de indoctrinatie:

:wink:

https://youtu.be/lTP6c_pUji0

:roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

"Het Renaissance Instituut" _O-
Durashift schreef:Dan vergeet je ff die AK-47 van vanmiddag uit het water?
We hadden het over "om de hoek" toch? Of het nou fietsen, Britten of kalasjnikovs zijn, in de binnenstad kan je van alles uit het water vissen. Boeiûh.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:"Het Renaissance Instituut" _O-
De leider van de partij waaraan het instituut is verbonden is heel behendig met boeken opbergen. Dankzij dit artikel kan je daar nu ook zelf behendig in worden :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dank, Suus. Even opgezocht wat dat ook alweer was, zo'n boeken, maar ik ben weer helemaal bij. Vooral deze tip vond ik buitengewoon praktisch:
nu.nl schreef:En wie binnen no-time wil vinden wat hij zoekt, kan boeken het beste op alfabetische volgorde zetten.
Je komt er zelf niet op, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, ik vond dit ook geweldig:
De boekenkast blijft een onverminderd populaire plek voor de boekencollectie en dat is niet voor niets. De boeken zijn netjes opgeruimd, je kunt er veel kwijt en je hebt een vaste plek voor de boeken.
Mijn hersenpan ontplofte zowat van deze feiten _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Geen idee hoe ik het ooit uit heb kunnen houden zonder deze informatie.

Wie boeken op kleur sorteert is af, trouwens.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Eén keer tegengekomen. Prachtig!
Suus schreef:Nou, ik vond dit ook geweldig:
De boekenkast blijft een onverminderd populaire plek voor de boekencollectie en dat is niet voor niets. De boeken zijn netjes opgeruimd, je kunt er veel kwijt en je hebt een vaste plek voor de boeken.
Mijn hersenpan ontplofte zowat van deze feiten _O_
Dat was voor mij indedaad ook een openbaring. We zijn in Nederland toch maar gezegend met onderzoeksjounalistiek van dit niveau :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Hier in Maastricht gaat het er anders ook maar heavy aan toe met een stuk stadsmuur dat instort. Gisteren nog overheen gelopen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ik wist niet dat Maastricht ook een stadsmuur heeft. Ze hebben wel kades waar je overheen kunt lopen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Twee stadsmuren zelfs. Het ingestorte stuk stadsmuur was deel van de tweede omwalling. Een half jaar geleden nog gerestaureerd...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

umbusko schreef:Hier in Maastricht gaat het er anders ook maar heavy aan toe met een stuk stadsmuur dat instort. Gisteren nog overheen gelopen...
De oorzaak is gevonden (A).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ik heb inmiddels 13,5 uur vertraging *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat komt nog niet eens in de buurt van de ruim 30 uur die ik eens had :')
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn grootste treinvertraging was met de thalys in maart 2012 toen ik met 5 uur en 10 minuten vertraging in Amsterdam Centraal aankwam. Da's natuurlijk niks vergeleken met 13 of 30 uur.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het grootste pareltje uit dat boekenartikel hebben jullie trouwens nog niet benoemd:
Als je niet van felle kleuren houdt, kun je de boeken met de rug naar de muur zetten, zodat je alleen de rustige tinten van het papier ziet.
Niet alleen kun je de boeken dan niet meer fatsoenlijk uit de kast halen, je weet dan tenminste ook niet welk boek je niet uit de kast kunt halen. :mrgreen:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

julsteren schreef:Ik heb inmiddels 13,5 uur vertraging *O*
Ik weet niet precies hoe de situatie bij jou is, maar als je inderdaad zoveel vertraging hebt door de luchtvaartmaatschappij dan kun je heel veel geld claimen.

Ik vermoed dat budgetmaatschappijen als Vueling en Ryanair een legertje advocaten heeft die er alles gaan doen om niet uit te betalen. Je kunt in ieder geval wel gaan proberen om het geld terug te krijgen. Ik heb het even opgezocht en als het echt de schuld is van de luchtvaartmaatschappij dat jij zoveel vertraging hebt, dan kun je 250 euro terugkrijgen, tenminste als Vueling deze schuld dan ook erkent.

Ik weet nog dat wij een jaar geleden een overstap van 45 minuten hadden in München. Er ging al direct iets fout in Münster waardoor wij niet op tijd aankwamen in München en onze aansluitende vlucht zouden missen. We hadden precies drie uur vertraging en dus hadden we recht op 400 euro per persoon. Zoveel had het ticket bij lange na niet gekost, maar we hadden er dus wel recht op.

Na een maand had mijn vader dus een enorm bedrag gekregen van Lufthansa. Sindsdien hopen we altijd op vertraging want het levert zoveel geld op en zo erg vonden het ook niet :D .

Edit: daarnaast worden extra kosten van hotel, extra treinreis, eten etc. ook vergoed als het goed is.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Je hoeft daar als luchtvaartmaatschappij geen 'legertje advocaten' voor te hebben. Je wijst de claims gewoon standaard af, ook al staat de reiziger volledig in zijn recht. Af en toe heb je dan iemand die wel doorbijt, maar ik denk dat een aardig percentage dan al is afgehaakt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ja, ik ga het ook nog eens proberen.. na 6x afgewezen te zijn. Mijn vlucht werd voor het gemak even 28 uur vertraagd. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Laatst mocht ik verkondigen dat de vlucht die ik zou afhandelen vertraagd zou zijn met 2-3 uur. :roll:
Spoiler: show
Ik: “Deze vlucht is helaas vertraagd door operationele en technische factoren.”

Boze passagier: “Wat is er nou weer gaande?! Waarom is hij te laat?”

Ik: “Het toestel dat de vlucht zou doen is tijdens de vlucht naar hier geraakt door de bliksem en moest eerder landen.”

Boze passagier: “Hebben jullie geen reserve vliegtuigen?!”

Ik: “Jawel, die komt dus over 2-3 uur binnen.”
:X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 91 gasten