Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vanuit Maastricht ga ik altijd naar Aachen. Sinds de RE18 rijdt ook nog eens gratis met dank aan DalVrij. :D

Precies opschrijven welke trein je moet hebben is sowieso aan te raden: heb ooit eens eindeloos lang geprobeerd een reservering Katowice-Kraków te krijgen bij het loket in Bratislava, maar volgens de dame in kwestie kon ze alleen bussen vinden... Stond ik daar zonder treinnummer. Vervolgens haalde ik geïrriteerd 'lôžko' en 'lehátko' door elkaar, zodat ik haar per ongeluk een slaaprijtuig Kraków-Praha liet reserveren in plaats van een couchette (dat kon ze dan nog wel). :mrgreen: Achteraf bezien heel goed, want het was niet zo duur (daarom viel het me in eerste instantie ook niet op) en we waren met zijn drieën. Daarna heb ik het nog eens geprobeerd bij het loket ernaast, bij een dame die zo'n 40 jaar ouder was en zo'n 4 centimeter kortere nagels had, en had ik ook binnen vijf minuten de reservering Katowice-Kraków. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Durashift schreef:.. ik had daarstraks bijna de bliksem in huis. :shock:

Flits, sis en een donderklap.. Volgens mij ketste de schicht op het stukje lood dat op de rand van afdakje voor de voordeur ligt. Sodeju.

Gelukkig doet de stroom etc. het nog wel.
Heb je dan geen bliksemafleider op of rond je huis staan?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

umbusko schreef:het loket in Bratislava
Ah ja. Dat loket waar ze voor de sier een bordje 'we speak English - wir sprechen Deutsch' hebben neergezet :pos:
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5662
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Nee, volgens mij niet.
Bij jou wel?

Ik huur.

Tegenover mij staat zo'n zendmast met alarmsysteem (zoals gisteren om 12 uur te horen was).
Daar zal er vast wel eentje op zitten.. maar de bliksem was dus nét ff verderop. :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja bij ons staan in de omgeving van ons huis en op ons huis bliksemafleiders. Dit stamt nog uit de tijd dat wij bijna midden in de polder woonden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hier ook geen bliksemafleiders. Denk ook dat de trambovenleiding grotere kans op inslaan heeft dan het gebouw waar ik woon. Bovendien is het gebouw maar drie hoog, als ik uit mijn raam kijk zie ik een gebouwtje van 21 etages staan. Dat kriebelt wat eerder aan de wolken. ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ardan schreef:
umbusko schreef:het loket in Bratislava
Ah ja. Dat loket waar ze voor de sier een bordje 'we speak English - wir sprechen Deutsch' hebben neergezet :pos:
Oh, geen idee, ik spreek daar gewoon Slowaaks. :P Maar ik wil best geloven dat dat ook het enige is dat zij daar doen. _O-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8715
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Zijn er toevallig mensen hier die volgende week zaterdag (de 13e dus) naar de open dag van busmuseum Hoogezand gaan? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

NS moest wegens technische problemen al mijn abonnementen ervoor opzeggen, maar het is eindelijk gelukt om mijn Altijd Toeslagvrij per 1 april op te zeggen. Ik moet nog wel een maand betalen maar dat wordt weer teruggestort.

In ander nieuws, NS heeft gisteren ook de compensatie voor ICD-reizigers uitbetaald *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dus je hebt je vakantiegeld binnen. 8-)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Maar Suus? Wat moet je nu met je leven nu je nooit meer in de ICD vast zit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Slapen! De wekker staat nu op 737 in plaats van 555 *O*
Wandelen! Ik heb al 25 kilometer gelopen deze maand *O*
Klusjes doen! Ik ben als tijdelijk werk een kwaliteitshandboek aan het herschrijven, met meer focus op risico's *O*
Bordjes fotograferen! Ik heb vandaag weer wat stukjes NRW plus lijn S1 en S2 van de S-Bahn Hannover op de foto gezet *O*
Geleidelijnen documenteren! Aangezien de NS het niet meer doet moet er maar eens een NaviSuus komen :mrgreen:

P.S.: Ik zoek nog een bijzonder gekleurd hesje met een omgekeerd vraagteken (¿) op de rug. Waar zou ik dat kunnen vinden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Wat een arbeidsplezier!
Geleidelijnen documenteren! Aangezien de NS het niet meer doet moet er maar eens een NaviSuus komen :mrgreen:
In Open Street Maps zetten?
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:Slapen! De wekker staat nu op 737
Ik zou in dit geval wel even zo snel mogelijk een software update uitvoeren voor de veiligheid. :mrgreen: :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De laatste update van de wekker was enige jaren geleden, die ging namelijk niet af wanneer het zomer- of wintertijd werd. _O-

In ander nieuws voor iedereen behalve KM46, want die gaat ze in de winkel van de NVBS kopen:
Suus schreef:Er zijn nieuwe edities uit van de European Railway Atlas voor de Benelux & Frankrijk, Spanje & Portugal en de Noordse regio (Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland). Als je een of meerdere van deze edities dit weekend bestelt (22-24 februari 2019) krijg je met de kortingscode newbooks 20% korting :).
Dit weekend (6 en 7 april) krijg je met de eerdergenoemde kortingscode weer korting op bovenstaande edities, plus op de zojuist verschenen nieuwe edities van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Dankzij All The Stations weet ik nu dat Ardan het Ierse woord is voor perron. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Zouden de ouders van Ardan stiekem treinfappers zijn (geweest)?? :shock: :shock:
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Wacht wat? :') _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Lijkt me een typisch gevalletje "born this way" *O*
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Born this railway...
Het is een spectrum.
Durashift
Berichten: 5662
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Vanmiddag was op radio 2 tijdens Bureau Kijk in de Vegte een vraag over het waarom van zoveel buslijn nummers. :?:

Iemand van CXX legde dit heel keurig uit.. op het einde kwam de vraag waar je deze info terug zou kunnen vinden.. Ik dacht: nou komt 't... nu zal vast de OVNL wiki wel genoemd worden.. :D
Helaas.. wikipedia werd wel genoemd door die kerel. :?

https://www.nporadio2.nl/gemist/audio/2 ... ge-cijfers
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik weet niets van auto's maar RTV Rijnmond beweert dat een gemiddelde automobilist 2.080 liter brandstof per jaar tankt?

Met de huidige adviesprijs voor Euro 95 van € 1,794 zou dat op jaarbasis dus € 3.731,52 kosten :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4538
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Ik heb zaterdag nog voor 1,60 euro Euro95 getankt anders.
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus heeft het dan ook over de adviesprijs, jeweetwel: zo'n prijs die je nooit ergens betaalt, zodat iedereen kan doen alsof ie goedkoop is aan de hand van die prijs :Y :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 166 gasten