Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Nou wel geteld 1× controle vandaag in Duitsland over 15 treinen, en die controle was uiteraard in de RE 19 nabij Wesel. Ik heb zelfs nog een keycard gekregen omdat de conducteur en ik er beide niet zeker van waren of dat kaartje in Arnhem wel werkt bij de poortjes
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 13 apr 2019, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Ik had 2x controle bij eurobahn. Bij DB regio heb ik vrijwel nooit controle.
Op de RE13 is er altijd een conducteur aanwezig tussen Venlo en Mönchengladbach, op de rest van die lijn kan je er met een lantaarn naar zoeken. Ze gooien er overigens behoorlijk vaak zwartrijders uit, dus de inzet lijkt daar wel op gepland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Ik had vandaag wel een buschauffeur in Gummersbach die echt overijverig aan het controleren was. Hij deed alleen de eerste deur open en hij nam uitgebreid de tijd om de kaartjes te bestuderen. Er was ook nog iemand waarmee hij in discussie ging, de chauffeur vond dat het kaartje alleen geldig was in de omgekeerde richting. Uiteindelijk betaalde de man maar, want twee uur wachten op de volgende bus had hij geen zin in. :mrgreen:

Moet wel zeggen dat er erg veel mooie busroutes in dat gebied zitten. Lijn 307 tussen Gummersbach en Lindlar was het hoogtepunt met alle smalle straatjes en de vele hoogteverschillen, maar het was ook meteen de laatste rit van lijn 307 dit weekend. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Volgens mij hebben tegenwoordig bijna alle grensoverschrijdende regionale treinen een conducteur. RB 51 en RB 64 zitten ze ook vaker op in NL. Eigenlijk alleen de RB 61 en de trein Weener - Groningen waar ik ze niet aantref
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Heb ook nog een RRX uitgetest tussen Bochum en Essen. Mooie treinen met wifi aan boord.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ik ben ook nog in NRW geweest!
Rheine-Osnabruck, Osnabrück-Bielefeld-Osnabruck, Osnabrück -Bielefeld-Rheine..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik ben in het Spoorwegmuseum geweest, én in Putten! *O*
Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan, Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal, Utrecht Centraal - Putten, Putten - Utrecht Centraal..

Donders wat een avontuur! :Y
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Onderweg nog uitgestapt in het levensgevaarlijke dorp Den Dolder? Dan heb je pas écht een avontuur!

Wat moet je trouwens in Putten doen? Naar de kerk (op zaterdag ja)?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik was eens een keer niet in NRW maar ben net terug uit Londen! En het was leuk! Maar daar brouw ik van de week wel even een verslagje over in elkaar :Y
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Op het moment van schrijven sta ik thee in elkaar te joekelen voor Bartjk.
In Düsseldorf.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op het moment van schrijven zit ik in de sprinter naar Den Haag Centraal, om daar over te stappen op de IC naar Enschede om in Hengelo te beginnen aan een rondje Niedersachsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

De thee was niet lekker.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Duitse koffie en thee is sowieso een “fenomeen”: Veel & Goor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

:')

Bijna het halve forum zat dus gisteren in NRW :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door OV-Hobbyist »

Ik was gisteren (en vannacht) ook in de NRW, maar ook in Rheinland-Pfalz, Hessen en Niedersachsen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik lig in bed. :Y
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

RE42 naar Mönchengladbach, daar eens uitstappen voor de verandering en een slagje Dalheim meemaken.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Nou ja, twee weken geleden in NRW geweest, volgende week paar dagen Schwarzwald (helaas met SEV tussen Offenburg en Lahr :N ). Niet elk weekend zin om in Merkelland rond te hangen. Volgende week staan in ieder geval Basel, Strasbourg, de Hochrheinbahn en de Schwarzwaldbahn op de to-do-list.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik was gisteren in Acquoy en Rhenoy. Klinkt ook buitenlands ;-)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Nee, dat is gewoon Rivierenland. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Maar het klinkt wel degelijk exotisch. :Y
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Heb jaren geleden een dj van Radio 538 horen worstelen met een flitsmelding op de N327 bij “akkwaai” :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Duitse koffie en thee is sowieso een “fenomeen”: Veel & Goor.
Ik overleef al 24 uur met PG Tips en Clippers, en ga straks aan de Barry's. Ik zou dan ook een trip in westelijke richting adviseren, zoveel beter. (A)

In ander Thee-nieuws: de Maagdentrein heeft sindskort kleinere bekers, die ook ietsjes goedkoper zijn geworden. Nu hebben ze tegelijkertijd ook een korting ingevoerd voor mensen met een eigen theebeker, en dus kwam ik met mijn lege beker voor 0,5L daarstraks de Shop binnen. En nu heb ik een halve liter thee en een Cadbury voor 2£90. Niets meer aan doen. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nou, zal ik dan ook maar een NRW-bekentenis afleggen? _O-

Gisteren Maastricht-Aachen-Siegen met de RE18 en de RE9 (via Köln-Ehrenfeld - Köln Süd - Porz i.p.v. Köln Hbf). Na een uur of 2 door met de RE16 naar Kirchhundem-Welschen Ennest, waarvandaan een vervangende bus reed naar Lennestadt-Altenhundem. (Die bus vertrok overigens vanaf een halte in het “centrum” die niet aangegeven stond, maar iedereen wist blijkbaar waar hij heen moest. De conducteur ging ook gewoon mee.) Na even 20 minuten rondgekeken te hebben door met de RB91 (met dezelfde conducteur) en RE4 via Hagen naar Dortmund. Daar wat rondgekeken en gegeten en toen een lange rit terug met de RE1 en RE18 via Aachen naar Maastricht.
Eergisteren overigens nog Praha-Maastricht gereisd, nu heb ik het wel weer helemaal gehad met Duitsland. :')

Omdat in Aachen van de 5 minuten overstap er maar 1 overbleef, hadden we daar ‘s ochtends om 09.15 niet uitgecheckt. Gelukkig was het paaltje van Arriva zo vriendelijk om ons om 22.15 alsnog uit te checken. :D (SchönerTagTicket had ik de dag van tevoren al gekocht.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:
Suus schreef:Duitse koffie en thee is sowieso een “fenomeen”: Veel & Goor.
Ik overleef al 24 uur met PG Tips en Clippers, en ga straks aan de Barry's. Ik zou dan ook een trip in westelijke richting adviseren, zoveel beter. (A)
Geheimpje: Clipper is sinds 2012 Nederlands en PG Tips van Unilever heet in Nederland Lipton.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten