Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Och, het kruis hangt nog, zag ik op beeld daarstraks.

Gewoon opnieuw (duurzaam) bouwen. Zonnepanelen op het dak. Wordt het in de kerk ook warm tijdens een dienst..

(A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Een paar Franse modehuizen hebben aldus de NOS gezamenlijk al 300 miljoen euro gedoneerd voor de wederopbouw van de kathedraal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Volgens mij waren het de eigenaren van de modehuizen, en niet de bedrijven.

Maar verder prima natuurlijk, inclusief staken staat dat ding dan wel weer in 200 jaar *O*

Oh en hebben jullie de "moslim" al gezien die het vuur heeft aangestoken en daarna via een van de torens vluchtte? :o *zet aluhoedje op*
dylanwild94
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

De daders zijn allang bekend hoor staan op onderstaande foto. :mrgreen:
Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het schijnt dat alle drie glas-in-lood-rozetten de brand hebben doorstaan, maar sommige bronnen zeggen dat de hitte ze deels beschadigd hebben.
ArrivaBas schreef:Een paar Franse modehuizen hebben aldus de NOS gezamenlijk al 300 miljoen euro gedoneerd voor de wederopbouw van de kathedraal.
Olieconcern Total doneert ook nog eens 100 miljoen euro. En misschien is ook nog wel een nieuwe bijdrage van Beyonce en Jay-Z te verwachten, die hebben al eerder aangegeven "grote fans" te zijn van de kathedraal en hebben toen geld gedoneerd voor de restauratie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Triest dat deze brand ertoe moest leiden dat die rijke heren hun knip open trokken.
Ik las in de VK dat in 2017 al een volledig restauratiebegroting van 150 miljoen euro berekend was.
Geld daarvoor is nooit bij elkaar gekregen.. dus was men nu begonnen met de meest basale, urgente, zaken aan te pakken voor 60 miljoen euro.

:?:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:De daders zijn allang bekend hoor staan op onderstaande foto. :mrgreen:
Nee nee, het was een boze witte man die het zigeunermeisje maar niet kon vinden! Hij was het!
Durashift schreef:Triest dat deze brand ertoe moest leiden dat die rijke heren hun knip open trokken.
Ik las in de VK dat in 2017 al een volledig restauratiebegroting van 150 miljoen euro berekend was.
Geld daarvoor is nooit bij elkaar gekregen.. dus was men nu begonnen met de meest basale, urgente, zaken aan te pakken voor 60 miljoen euro.

:?:
Zo gaat bijna altijd wel. Kalf, put, PR, etc., ach ja. Aan de andere kant, hoe groot was nu de kans dát het ook echt fout zou gaan?
Een volgens mij heeft een beetje kathedraal in haar bestaan toch al wel een brandje te verduren gehad.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Triest dat deze brand ertoe moest leiden dat die rijke heren hun knip open trokken.
Ik las in de VK dat in 2017 al een volledig restauratiebegroting van 150 miljoen euro berekend was.
Geld daarvoor is nooit bij elkaar gekregen.. dus was men nu begonnen met de meest basale, urgente, zaken aan te pakken voor 60 miljoen euro.

:?:
De gretigheid waarmee de weldoeners deze ramp naar zich toe harken geeft mij ook gemengde gevoelens. Enerzijds vanwege genoemd restauratiebudget, anderzijds omdat talloze minder bekende monumenten vergaan zonder dat een dergelijke mecenas bereid is er ook maar een promille van een dergelijke gift aan te doneren. Maar wellicht ben ik gewoon een azijnpissende zuurpruim.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het is werkelijk ongelofelijk. Op de dag van de aanslag in Utrecht stond Katie Hopkins allemaal onzin te verkondigen over Kanaleneiland en nu is diezelfde steegclown aan het verkondigen dat de brand in de Notre-Dame een teken is dat de Moslims aan de eindstrijd voor Parijs begonnen zijn. Waarom kunnen die Britten hun rotzooi niet gewoon op dat eiland houden maar moeten ze die elke keer weer over de rand kieperen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

#jesuisnotredame
🍉
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ omdat dat makkelijker is dan de Brexit besluiten?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus schreef:stond Katie Hopkins allemaal onzin te verkondigen over Kanaleneiland
Zoals *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het zou Klein Marokko genoemd worden en doden door eerwraak zouden er aan de orde van de dag zijn, de bewoners zouden dat normaal vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat eerste is feitelijk juist. en het wordt niet alleen zo genoemd, het is ook nog zo :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Kameleneiland 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y

Heel populair in Utrecht, die beessies.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Duuuuuuuus............het wordt een minaret (A) :
https://nos.nl/artikel/2280871-architec ... -dame.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Deze opmerking wordt uitgesloten van deelname. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ik snap 'm ook niet zo.. :?:

N.a.v. dat artikel is mijn vermoeden, dat al die 'vrijgevigheid van de rijkste Fransen' toch ook wel een fiscaal motief kennen bewaarheid..
Spreiden over 5 jaar, die toezeggingen van miljoenen uitkeren, levert toch weer een leuke kostenpost op voor het drukken van de winstbelasting.. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Waarom kan een van de rijkste instituten ter wereld de renovatie niet zelf betalen maar gaan allerlei rijke stinkers dit uitbaten om zo ook nog even wat belastingontwijking toe te kunnen passen. Hypocriete boel, zeker omdat de Fransen meermaals overwogen hebben toch maar de hele bende af te breken want rommel die in de weg stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet hun eigendom is maar dat men het wel mag exploiteren.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Daar geef je toch wel blijk van een buitengewoon calvinistische bekrompenheid, lieve Suus! Genoemd instituut is niet voor niet rijk: de duivel schijt op de grootste hoop, waardoor de gulle schenkers ongetwijfeld een royale hoeveelheid boter op hun hoofd hebben, en zich dus genoodzaakt voelen zich bij eerdergenoemd instituut (danwel de publieke opinie — dat komt in dit geval zo'n beetje op hetzelfde neer) voor een Godsfortuin een joekelaar van een aflaat aan te schaffen. Niets nieuws onder de zon dus mense — gewoon doorlopen!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Spontaan idee: aankomend weekend weekendje Duitsland in. Via cd.cz nog een Sparpreis (First Minute) kunnen boeken voor 19 euro. Dat is nog eens leuk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Daar geef je toch wel blijk van een buitengewoon calvinistische bekrompenheid, lieve Suus!
Heeft die P.C. Basisschool er dat toch goed ingeramd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Amen (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 141 gasten