Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

trolly schreef:Euh... als dat zo is mag je dat minstens ook verwachten van die Waalse treinchauffeur, toch?
Buitenlanders verwachten van ons dat we alle talen spreken. Andersom hoeft dat niet, want Nederlands is stom. Dat weet je toch? -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

trolly schreef:Euh... als dat zo is mag je dat minstens ook verwachten van die Waalse treinchauffeur, toch?
Neuh. Als die bij de HEMA komt is hij klant, en de klant is koning. Als hij op de trein weer Nederlands spreekt is er niets mis toch? *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Daar heb je een punt, ja.
Ronaldussen schreef:Buitenlanders verwachten van ons dat we alle talen spreken. Andersom hoeft dat niet, want Nederlands is stom. Dat weet je toch? -o-
Tuurlijk. Maar dat hoef je hullie toch niet te vertellen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

O, nou, dan haal ik de borden langs de grens die dat aangeven wel weer weg -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:
trolly schreef:Euh... als dat zo is mag je dat minstens ook verwachten van die Waalse treinchauffeur, toch?
Neuh. Als die bij de HEMA komt is hij klant, en de klant is koning. Als hij op de trein weer Nederlands spreekt is er niets mis toch? *O*
Mooi, dan ga ik ook een mengeling van slecht Engels en Nederlands spreken, de volgende keer dat ik in een Franse (of Waalse) winkel ben. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Gewoon stug volhouden. Als je dan niet krijgt wat je zelf wilt is het natuurlijk wel je eigen probleem. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Dan krijg je ongeveer zulke gesprekken :lol: :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als je zonder warm drankje af kan, prima! (En je moet scheit hebben aan wat buitenlanders van je denken. (A) )

In ander, meer politiek nieuws: de grootste verkiezingen van de westerse wereld komen er binnenkort weer aan! In Nederland is de campagne wat magertjes, met enkele posters en een enkele opmerking voor de camera van Nieuwsuur, maar in Frankrijk is het door de gele hesjes al maanden een agendapunt. Politici profileren zich al maanden, er zijn grote TV-debatten, en alle partijen zetten zich vol in voor de Europese parlementsverkiezingen. Doordat ik in Nederland woon kan ik mij daarvan goeddeels afzonderen (ik hoef niet elk uur nieuws over de verkiezingen), maar tot mijn grote schrik achtervolgen de verkiezingen mij nu tot mijn mailbox. Aldaar vond ik vanavond een mail van Nicolas Dupont-Aignan van Debout la France, een rechts-populistische partij met idiote ideeën, gericht aan mij als Fransman in het buitenland. Hoe komen die lui nou weer aan mijn mailadres, want ik hoop toch niet dat dat via de consulaire dienst is gegaan... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je dacht dat de normale tarieven voor grensoverschrijdende treinen al ingewikkeld waren, moet je eens een persoon met enig soort handicap aan je reisgezelschap toevoegen. De begeleiderstarieven zijn een waar doolhof en via internet boeken kan je ook meteen vergeten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Z2N schreef:......Hoe komen die lui nou weer aan mijn mailadres....... :X
Een pass-through via de backdoor van Facebook naar de Russen, en dan heeft Trump je adres zo via de oude mailserver van Hillary naar zijn Franse bondgenoten doorgestuurd. Sociaal toch? 8-)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De consulaire dienst werkt vrijwel volledig papierloos, dus alles gaat dan via de mail (en niet zoals in Nederland via de MijnOverheid-inbox). Mijn uitnodiging om te stemmen kreeg ik ook via de mail, en aangezien Frankrijk geen verplichte stemkaart heeft voor stemmers in het buitenland blijft het ook bij die mail. :)

Maar een artikel 15'tje is wel een optie ja. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Z2N schreef:In ander, meer politiek nieuws: de grootste verkiezingen van de westerse wereld komen er binnenkort weer aan! In Nederland is de campagne wat magertjes, met enkele posters en een enkele opmerking voor de camera van Nieuwsuur, maar in Frankrijk is het door de gele hesjes al maanden een agendapunt. [...]
Ik ben de afgelopen dagen in Duitsland, Denemarken en Zweden geweest en overal valt me op dat er flinke EU-verkiezingscampagnes gevoerd worden. Het lijkt bijna alsof deze verkiezingen ons niet echt boeien in Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Denk en D66 hebben in Rotterdam anders best een hoop lantaarnpaalposters opgehangen zoals we die sinds vorig jaar kennen (invoering plakverbod), maar buiten Rotterdam zie ik dat nergens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Hier in Dordrecht maken ze nog gebruik van de borden voor de Provinciale Statenverkiezingen. :') Tussen de verkiezingen hingen er quotes op die met The Passion te maken hadden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Hier staan in sommige gemeenten inderdaad ook dezelfde borden als met de afgelopen verkiezingen maar dan met de partijen die met de Europese verkiezingen meedoen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Trotters van Imagebuilding die in veel gemeentes worden gebruikt zijn overal waar ze worden ingezet blijven staan, met in de tussentijd dan een mededeling over de Europese verkiezing. Eind april zijn dan de posters op de Trotters vervangen. Scheelt ook voor het milieu, minder rijden enzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

In Rotterdam zat er nog een grote sticker overheen met de de mededeling bedankt voor het stemmen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een mevrouw die duidelijk niet zo vaak op Schiedam Centrum komt was in de tunnel beetje de kwijt toen ze van de trein naar de metro moest overstappen.
Ik: "Kunt u de weg vinden mevrouw?"
Mevrouw: "Ik moet de metro naar Dijkzigt hebben, is dat hier?"
Ik: "Dan moet u eerst hier (*wijst naar geel poortje*) de trap af en door het poortje en dan daar (*wijst naar blauw poortje*) door het andere poortje en vervolgens de eerste roltrap naar boven"
Mevrouw: "*zucht* Er staan hier zoveel poortjes overal, je blijft maar bezig met in- en uitchecken".
Ik: "Tja, wat dat betreft bent u hier wel in het poortjesparadijs terecht gekomen"
Mevrouw: "Nou, het zou vast wat handiger kunnen"
Ik: "Halleluja"

Ik ken praktisch elk station in Nederland, maar ik denk dat Amsterdam Sloterdijk en Schiedam Centrum toch wel in de top drie van de stations met rare indelingen staan :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dan mis ik alleen de nummer 3 nog...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Station Hilversum :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Ik ken praktisch elk station in Nederland, maar ik denk dat Amsterdam Sloterdijk en Schiedam Centrum toch wel in de top drie van de stations met rare indelingen staan :Y
Schiedam Centrum scoort inderdaad wel erg hoog met lastig de weg vinden ja, Amsterdam Sloterdijk vond ik op zich nog meevallen toen ik er laatst voor het eerst in de nieuwe situatie met poortjes was.
Rotterdam Blaak behoort trouwens ook wel tot de stations met onhandige bebording als je het juiste perron van de metro in één keer vanaf het treinperron wilt bereiken, terwijl dat vanaf straatniveau juist weer makkelijk te vinden is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Blaak scoort inderdaad ook hoog, vooral omdat je van de trein naar de metro richting het oosten door poortjes gaat, maar als je van de metro uit het oosten naar de trein gaat op het treinperron moet omchecken bij de paaltjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Het is op Schiedam centrum gewoon buitengewoon onhandig dat je nadat je uit de NS poortjes ben je 180 graden mag omdraaien om door de RET poortjes te gaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Blaak scoort inderdaad ook hoog, vooral omdat je van de trein naar de metro richting het oosten door poortjes gaat, maar als je van de metro uit het oosten naar de trein gaat op het treinperron moet omchecken bij de paaltjes.
Nouja, de laatste keer dat ik van Blaak met de metro naar het oosten ging werd het dus omchecken, bovengronds door de RET-poortjes, trambaan oversteken, weer door de RET-poortjes en omlaag naar het juiste perron :lol:

En dan ben ik op zich nog wel redelijk bekend met station Blaak, dat was het vaste overstapstation op de metro om bij m'n opa en oma te komen. Maarja, dat is grotendeels nog pré OV-chipkaart tijdperk geweest in een nog behoorlijk nieuw station Blaak. Qua overzichtelijkheid had het oude viaductstation ook nog wel wat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten