Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bij het Belgische Nieuwpoort en dus niet het Nederlandse Nieuwpoort.
Dat verschil was destijds wat minder evident dan tegenwoordig:
Wikipedia schreef:De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden of Belgium Foederatum was tussen 1588 en 1795 een confederatie met trekken van een defensieverbond en een douane-unie.
Ronaldussen schreef:Het probleem in het cijfersysteem schijnt nu écht opgelost te zijn en dus kan ik zeer waarschijnlijk deze maand mijn Propedeuse ophalen *O*
Wat ik me al een tijdje afvraag, is waarom je Propedeuse consequent met een hoofdletter schrijft. Is dat een dingetje van de opleiding, om het Zwaarwegend Belang van de Propedeuse duidelijk te maken?
Meerdere docenten schrijven het met een hoofdletter en ik heb het zo overgenomen. Ik heb het nu gecheckt en zie dus dat het zonder hoofdletter hoort. Verkeerd woordbeeld aangeleerd dus
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Mwah, erg is het niet, maar ik vond het Opvallend. In onderwijsland wil men het ook nog wel eens over het Centraal Schriftelijk Examen hebben, waarvoor het motief zou kunnen zijn dat de veelgebruikte afkorting geaccentueerd wordt, maar dat lijkt me voor een propedeuse geen reden.
Terwijl we een minuutje of wat langs het perron staan in Bad Bentheim met de RB61, een treinstel zo u weet, hoor ik de meisjes een paar rijen achter me tegen elkaar zeggen 'ja, we wisselen nu van een Nederlandse naar een Duitse locomotief'. Schattig
We staan een paar minuten extra stil omdat we wachten op reizigers uit een of andere bus, riep de machinist net om. Hier kan dat blijkbaar.
Ja hoor, het is tegenwoordig nieuws als ie niet rijdt! Een stel heeft nog problemen met de Nederlandse spanning of beveiliging en mag de grens niet over, maar die wordt op andere lijnen ingezet. Er zijn 8 stellen voor 5 omlopen, dus dat kan makkelijk.
Ze wachten dan op bus 100 uit (ik dacht) Nordhorn. Dat kan daar inderdaad. Je kunt als machinist/Triebfahrzeugführer daar ook mooi zien of er nog wat aan komt rennen vanaf de bus of niet.
Heb dit jaar een aantal keren van RB61 gebruik gemaakt, enige "probleem" was toevallig afgelopen vrijdagochtend dat de trein een keer 5 minuten te laat in Hengelo aankwam door een goederentrein met trailers en daardoor twee minuten te laat vertrok in Hengelo (wat er overigens niet meer helemaal uit werd gereden door getreuzel tussen Oldenzaal en Bad Bentheim).
Het zou overigens wel een keer tijd worden als de overige FLIRTS in de concessie Teutoburger Wald eindelijk eens in de Eurobahn/Keolis-kleuren worden omgekat, na anderhalf jaar begint het wel erg zielig te worden dat alles nog steeds in Westfalenbahn-kleuren rondrijdt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly schreef:Mwah, erg is het niet, maar ik vond het Opvallend. In onderwijsland wil men het ook nog wel eens over het Centraal Schriftelijk Examen hebben, waarvoor het motief zou kunnen zijn dat de veelgebruikte afkorting geaccentueerd wordt, maar dat lijkt me voor een propedeuse geen reden.
Propedeuse (nu wel met een hoofdletter i.v.m. begin van de zin (A) ) wordt vaak afgekort met P. Wellicht komt daar het foutieve woordbeeld vandaan dat je propedeuse met een hoofdletter schrijft.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.