Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Geen twijfel waar deze Amba in Liberec vandaan komt ;-)
Bracht! *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als ik weer eens een paar dagen vrij ben staat Liberec ook op de agenda. Veel lijntjes daar in de omgeving.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Op verzoek alles over antieke buskaartjes afgesplitst naar een apart topic
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik zit nu voor het eerst in een Poolse trein, een 45WE (Newag Impuls) van KD. Chique boel zeg :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

... dat de eindexamens (voor mij tenminste) voorbij zijn *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Heb je de examens een beetje goed gemaakt voor je gevoel?

En ... nog belangrijker: Wanneer krijg je de uitslag?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Groeten uit een propvolle Desiro Classic die zijn merknaam Trilex eer aan doet, gaat door Duitsland, Polen en Tsjechië van Dresden naar Liberec!
Vroeger reden er nog BR612'tjes op deze verbinding. Nooit deze lijn aangedaan, maar het lijkt mij wel een bijzonder lijntje. Jammer dat je vanuit Liberec niet zo makkelijk naar Praag kan.

Trouwens, eind augustus staat een ritje met de Super-RE Augsburg->Nürnberg op de planning, met BR612 _O_ . Vertrek om half 10 uit Augsburg.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, dat is wel heel vroeger dan. Voordat de Trilex er de dienst ging uitmaken reed DB Regio ook met Desiro namelijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

KM46 schreef:Heb je de examens een beetje goed gemaakt voor je gevoel?

En ... nog belangrijker: Wanneer krijg je de uitslag?
Ik twijfel of ik biologie, scheikunde en wiskunde B met een voldoende afsluit. De rest ging wel oké, maar ik bereid me maar mentaal voor op het moment dat op 12 juni de afdelingsleidster belt i.p.v. mijn mentor. Dan kan het alleen maar meevallen :mrgreen:
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Nou, dat is wel heel vroeger dan. Voordat de Trilex er de dienst ging uitmaken reed DB Regio ook met Desiro namelijk...
Wikipedia zegt het volgende erover:

Die bei Regionalexpresszügen der Deutschen Bahn bis Liberec eingesetzten Neigetechnik-Triebwagen der Baureihe 612 wurden ab dem Fahrplanwechsel 2011 durch Triebwagen der Baureihe 642 ersetzt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Al behoorlijk lang geleden dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Sommigen hier waren toen misschien net uit de luiers inderdaad :mrgreen:
Al ging ik dat jaar voor het eerst met de trein naar Serbistan, en zelfs door naar Istanbul *O* Serbistan ben ik daarna nog "wel eens" geweest, Istanbul moet ik snel maar weer eens heen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb ondertussen een flink deel van het Tsjechische spoordierenrijk gezien. Gisteren had ik een RegioSpider, vandaag een RegioShark en een RegioPanter. En ik heb ook al een CityElephant gespot :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ben mijn platenverzameling aan het inventariseren met behulp van Discogs.
Komt er net een exemplaar voorbij, dat meer dan 180 euro waard is. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef:Ik heb ondertussen een flink deel van het Tsjechische spoordierenrijk gezien. Gisteren had ik een RegioSpider, vandaag een RegioShark en een RegioPanter. En ik heb ook al een CityElephant gespot :mrgreen:
Dan mis je de RegioMouse nog. :mrgreen: (En de InterPanter, maar dat is bijna hetzelfde als de RegioPanter.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dat koekblik heet tegenwoordig RegioMouse? Nounou.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

De vrouw voor me in de trein heeft volgens mij een halve fles parfum opgespoten voor ze instapte, goeiendag zeg.
Ik doe ook maar wat
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

en-es schreef:Ook tussen Kaldenkirchen en Viersen vaak controle meegemaakt. Zelfs meegemaakt dat een beveiliger meeliep.
Moet je voor de grap een keer om 21:05 of 22:05 uit Venlo vertrekken. De kans is heel groot dat de Duitse politie instapt op Kaldenkirchen en dan de hele trein controleert inclusief inspectie van prullenbakjes en het fouilleren van bepaalde type personen. Ik heb 2 dingen geleerd van het reizen per trein 's avonds tussen Venlo en Mönchengladbach. Eerst het prullenbakje zelf controleren om te voorkomen dat ik straks verdachte ben. En ten tweede dat je beter naar de Duitse politie kan luisteren want die zijn iets strenger dan de Nederlandse politie. (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
en-es
Berichten: 4455
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Heb dat eens meegemaakt in een middagtrein van Venlo naar Hamm. En eind jaren 90 ben ik zelf eens uitgebreid gefouilleerd tussen Viersen en Mönchengladbach in een IC Eindhoven-Keulen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je weet op voorhand al dat het gaat gebeuren, want ‘s avonds gaat er vaak politie met de trein naar Venlo mee tot Kaldenkirchen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Zijn daar zoveel problemen dan?
Valt me wel op dat er rond de aankomst en vertrek van de ICB in Bentheim standaard BuPo en ook Zoll op het perron staat.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Drugstoerisme is op eigenlijk alle grenslijnen een issue.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De bijnaam van de trein naar Venlo is ook wel “Drogen-Express”. Het is een tijdje rustiger geweest maar ik ervaar het nu als een chaotische boel in de avonduren bij de Eurobahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Goedemorgen allemaal !!!
Ik ga even naar kantoor. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Goedemorgen Isadora!

Ik ga zo naar de ontbijtzaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten