Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Een leuke verrassing vandaag in mijn mailbox. Omdat Connexxion goed gescoord heeft in de OV-barometer hebben ze in samenwerking met BCC iets opgestuurd. Ik verwacht maar niet te veel maar in ieder geval leuk dat ze de chauffeurs daar voor bedanken :pos: .
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Om dezelfde reden kregen wij een dasspeld met, afhankelijk van de standplaats, een Lint of Flirt erop :pos:
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Het pakketje is net bezorgd. Het is een fitness tracker die ook je hartslag kan bijhouden:
https://www.bcc.nl/navigatie-en-telefoo ... art/262383
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nou... Dat is toch niet een heel lullig dingetje dan :o
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Ik had al ruimte gemaakt voor een nieuwe koelkast maar dit is ook wel een leuk cadeau inderdaad :Y
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb ook een activitytracker en ik vind het wel een leuk ding.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

cassie127 schreef:Tijd voor stevigere enveloppen... Zoals Interrail dat bijvoorbeeld doet
Nou, eind goed, al goed. Bij de tweede zending naar mij hebben ze precies dit gedaan, het spul in een stevigere envelop gestopt en die is in perfecte toestand aangekomen :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo hoort het ook. Je moet de post tegenwoordig stevig verpakken en het personeel van de post niet in de verleiding brengen het te openen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je weet dat je weer in Nederland bent als er een oude dame op de bon gaat wegens inchecken bij het verkeerde kleur poortje.

Edit: oude oma heeft geen identiteitsbewijs bij zich en moet formeel worden staande gehouden. Die heeft weer wat te vertellen bij de komende verjaardagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik vraag me af of dat zo typisch Nederlands is...

En ik heb trouwens ook genoeg bejaarden gezien die bewust regels overtraden en bij 'ontdekking' het 'Ik-ben-bejaard-en-dus-snap-ik-het-niettrucje' uithalen om onder een boete uit te komen :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

Valt het bij ons nog mee. Hier krijg je hooguit een boete via het CJIB als je de acceptgiro die NS/Andere vervoerder je stuurt niet betaald, in Engeland wordt je gewoon voor de rechtbank gesleept. Ben je helemaal mooi klaar mee, omdat het (afhankelijk van de aanklacht) op een eventuele VOG (of de Engelse equivalent daarvan) verschijnt.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zojuist weer een vertragings-alarm ontvangen van Deutsche Bahn betreffende mijn reis naar Saarbrücken. Dit keer voor de terugreis. De IC tussen Koblenz en Düsseldorf waarvoor ik een reservering heb rijdt een half uur later. Ik kon die trein eerst niet terugvinden dus ik dacht even dat die trein niet meer reed. Dat gaat een latertje worden met ook al die werkzaamheden tussen Venlo en Helmond. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:Ik vraag me af of dat zo typisch Nederlands is...
Nouja, in België of Duitsland is inchecken bij het verkeerde poortje wel wat lastig :mrgreen:
En ik heb trouwens ook genoeg bejaarden gezien die bewust regels overtraden en bij 'ontdekking' het 'Ik-ben-bejaard-en-dus-snap-ik-het-niettrucje' uithalen om onder een boete uit te komen :roll:
Omdat er geen identiteitsbewijs aanwezig was moest de NS Veiligheidscentrale gebeld worden, die gaven aan dat het adres van mevrouw klopte en ze nog geen eerdere overtreding had begaan. Dat ze zonder kortingskaart reisde is ook wel een hint dat ze niet vaak met de trein gaat denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

De UvB die je krijgt is een ontwerp-procesverbaal. Als je niet ingaat op de acceptgiro wordt het een PV en gaat die dus naar het CJIB.
Voor reguliere abonnementen die je niet betaald gaat het wel uiteraard via een regulier incassobureau, maar dat is een heel ander traject.

In Engeland hangt het af van een aantal factoren. Inderdaad is één er van of er faciliteiten zijn om kaartjes te kopen op het station (kortom: was er de gelegenheid om een kaartje te kopen). Zijn die er niet, dan zal de conducteur je gewoon een normaal kaartje kunnen verkopen aan boord, of kan je het kaartje op je eindbestemming kopen. Dat is gewoon een regulier iets.
Echter op het moment dat je niet aan die (en nog een paar andere) voorwaarde(n) voldoet, dan dien je net als in Nederland je adresgegevens op te geven. In plaats van een acceptgiro krijg je meteen een 'Intention to prosecute' thuisgestuurd, dus een blafbrief met de begane wetsovertredingen en het bedrag waarvoor ze je willen dagvaarden.
Als je daarop een brief terug schrijft dat je een 'out of court settlement' wilt, dan is er meestal weinig aan de hand. Betaal de paar honderd pond die ze van je vragen en je bent klaar.
Echter als je al eerder een keer van die mogelijkheid gebruik hebt gemaakt of niet begrijpt dat ze willen dat je reageert en de brief als echte aankondiging voor een gerechtelijke procedure ziet, dan ben je gewoon de pineut en wordt je dus voor het gerecht gesleept.
Nitein-Repart
Berichten: 3548
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

en-es schreef:Zojuist weer een vertragings-alarm ontvangen van Deutsche Bahn betreffende mijn reis naar Saarbrücken. Dit keer voor de terugreis. De IC tussen Koblenz en Düsseldorf waarvoor ik een reservering heb rijdt een half uur later. Ik kon die trein eerst niet terugvinden dus ik dacht even dat die trein niet meer reed. Dat gaat een latertje worden met ook al die werkzaamheden tussen Venlo en Helmond. *O*
Als je door vertraging (gepland of niet) of door werkzaamheden 20 of later aankomt op het aankomststation vervalt je zugbindung en mag je iedere trein nemen op de route. Aldus, dat staat op mijn Sparpreis-ticket. Heb een maand geleden ook de IC naar Konstanz tot Offenburg genomen, aangezien de vervangende EC9 (waar ik een reservering en zugbindung voor had) tot Karlsruhe reed en ik door treinvervangend vervoer vanaf Offenburg een uur later in Freiburg was dan met de originele EC9 (die dus niet reed) en met de vervangende EC9+trein Karlsruhe-Offenburg+treinvervangend vervoer nog later in Freiburg aan zou komen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik denk dat ik gewoon in mijn oorspronkelijke IC blijf waarvoor ik een gereserveerde plek heb. Ik heb al naar alternatieven gezocht maar in de andere fernverkehr-treinen zoals IC en ICE wordt een sehr hohe auslastung verwacht. En ik heb geen zin om te staan.
Nitein-Repart
Berichten: 3548
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Heb je een 1e klas of 2e klas-Sparpreis? 1e klas-Sparpreis kun je meestal wel omboeken. Hoe het zit met 2e klas-Sparpreis weet ik niet. Als ik een Sparpreis-ticket bestel is het tegenwoordig altijd 1e klas. Voor €10-€15 meer heb je een stoelreservering erbij (dus dat scheelt €4,50, waardoor het verschil nog maar €5,50-€10,50 bedraagt), 1e klas heeft betere stoelen, je hebt vaak geen buren links of rechts of tegenover je, in tegenstelling tot de 2e klas en je kunt ook zelf je stoel uitzoeken op Bahn.de. Echt een aanrader naar mijn mening.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

en-es schreef:Ik denk dat ik gewoon in mijn oorspronkelijke IC blijf waarvoor ik een gereserveerde plek heb. Ik heb al naar alternatieven gezocht maar in de andere fernverkehr-treinen zoals IC en ICE wordt een sehr hohe auslastung verwacht. En ik heb geen zin om te staan.
Je kunt natuurlijk ook een losse reservering bijboeken. En ik weet niet hoe het zit met je dan ongebruikte oorspronkelijke reservering, maar volgens mij kun je daar gewoon je geld terug voor krijgen.
Tenzij je een andere verbinding niet per se fijner vindt natuurlijk. Dan zou ik het laten zoals het is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef:
Ronaldussen schreef:Ik vraag me af of dat zo typisch Nederlands is...
Nouja, in België of Duitsland is inchecken bij het verkeerde poortje wel wat lastig :mrgreen:
En ik heb trouwens ook genoeg bejaarden gezien die bewust regels overtraden en bij 'ontdekking' het 'Ik-ben-bejaard-en-dus-snap-ik-het-niettrucje' uithalen om onder een boete uit te komen :roll:
Omdat er geen identiteitsbewijs aanwezig was moest de NS Veiligheidscentrale gebeld worden, die gaven aan dat het adres van mevrouw klopte en ze nog geen eerdere overtreding had begaan. Dat ze zonder kortingskaart reisde is ook wel een hint dat ze niet vaak met de trein gaat denk ik.
Nou, die zien we ook niet zomaar meer terug vrees ik... :|

Natuurlijk zijn er altijd mensen die de boel oplichten, maar dat lijkt me toch echt een minderheid. Voor veel mensen (en vooral mensen die niet met dit soort technologie zijn opgegroeid) is het gewoon lastig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef: in tegenstelling tot de 2e klas en je kunt ook zelf je stoel uitzoeken op Bahn.de.
Ook voor de tweede klas kan je bij een zitplaatsreservering zelf een stoel uitzoeken. Hier bijvoorbeeld over twee weken voor Amersfoort - Hannover. Het systeem plaatst mij in eerste instantie in rijtuig negen, maar ik kan ook zelf wat kiezen. Zo zie ik dat het in rijtuig zeven pas twee plaatsen gereserveerd zijn:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3548
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Oh dat wist ik niet. Maar goed, de voordelen van de 1e klas en het geringe prijsverschil ten opzichte van de 2e klas (indien aanwezig) blijf ik bij de 1e klas Sparpreis voor Duitse reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik reis altijd 1e klas bij sparpreis. Vind ik gewoon comfortabeler en fijner.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:
Nitein-Repart schreef: in tegenstelling tot de 2e klas en je kunt ook zelf je stoel uitzoeken op Bahn.de.
Ook voor de tweede klas kan je bij een zitplaatsreservering zelf een stoel uitzoeken. Hier bijvoorbeeld over twee weken voor Amersfoort - Hannover. Het systeem plaatst mij in eerste instantie in rijtuig negen, maar ik kan ook zelf wat kiezen. Zo zie ik dat het in rijtuig zeven pas twee plaatsen gereserveerd zijn:
https://i.imgur.com/BferPkHh.png
Kan dat ook via de site van NS International?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, zover ik weet niet. Voor Thalys heb ik ook nog geen site gevonden waar het wel kan, wel kan je bij Oui een stoelnummer invullen waar je naast zou willen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten