Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo ... vanmiddag weer eens bij de kapper geweest. heerlijk dat korte haar :pos: :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik ben al een jaar of tien niet meer bij de kapper geweest geloof ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik al een week of twaalf niet, wat dus betekend dat ik zeer binnenkort weer ga *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zelf ga ik om de vier a vijf weken.

Deze keer was het zeven weken geleden dat ik bij de kapper geweest was.
Aking schreef:Ik ben al een jaar of tien niet meer bij de kapper geweest geloof ik :mrgreen:
Hoog en hoog tijd dat je weer gaat :pos: :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

KM46 schreef:
Aking schreef:Ik ben al een jaar of tien niet meer bij de kapper geweest geloof ik :mrgreen:
Hoog en hoog tijd dat je weer gaat :pos: :wink: .
Daar denkt m'n meisje anders over, en die moet 't 'r op doen. Dus ik luister toch maar naar haar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dennenboom schreef:Geen schurft, geen TBC, maar wel een KFC: de eerste van gans België.
https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-zie ... lgie-eruit
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

En toen belde school dat er een fout is gemaakt bij de afname van je aardrijkskunde eindexamen. RIP twee zuur verdiende punten -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En ... nu?

Examen opnieuw?
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

Één vraag mag niet nagekeken worden omdat we een oneerlijk voordeel zouden hebben gehad bij die ene vraag. Er lag namelijk, naast de bosatlas 54e editie, ook een katern van de 55e editie. De Havo mag deze wel gebruiken, het VWO niet. Nu worden de behaalde punten niet toegekend aan de totaalscore. Mocht het nadelig zijn voor het slagen, dan mag ik het examen ongeldig laten verklaren (en heb ik in feite dus 2 herkansingen).
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Maar het theoretisch aantal te behalen punten wordt niet aangepast?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Volgens het reglement worden de misgelopen punten ook afgetrokken van het maximale aantal punten, al komt deze situatie minder vaak voor dan het volledige aantal punten voor een vraag toekennen. Ik weet niet of dat nu ook geldt, daar deze situatie niet bij alle scholen is voorgekomen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nou, dan loopt het allemaal nog met een sisser af. Stel je voor dat ze het hele examen ongeldig zouden verklaren, omdat de school een fout katern neergelegd had. :X (Ook wel heel onnozel van die school trouwens...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het is ook wel een beetje raar om andere eisen aan de atlassen van VWO dan voor HAVO op te stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Op termijn moet de atlas geheel verdwijnen bij het aardrijkskunde-examen, heeft een docent mij ooit verteld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je het dan maar op Google Maps op moet gaan zoeken... :')
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef:Het is ook wel een beetje raar om andere eisen aan de atlassen van VWO dan voor HAVO op te stellen.
We hebben het hier wel over het Cito hè. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Met Cito heb ik gelukkig in mijn schoolcarrière nooit iets te maken gehad :pos: :wink: .
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

umbusko schreef:Maar het theoretisch aantal te behalen punten wordt niet aangepast?
Exact, voor de vraag worden 0 punten toegekend (ook al was mijn antwoord dus 2 punten waard). De leerling (mijn klasgenoten en ik) mag het examen ongeldig laten verklaren en deze dan dus inhalen tijdens het 2e tijdvak naast de herkansing die je sowieso al hebt.

De onderwijsinspectie heeft voor deze manier gekozen 'in het belang van de leerling' (alhoewel het examen ongeldig verklaren de enige andere optie was).
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Oh, dat is dan toch wel zuur. -o- Zeker met die afschuwelijke telling die ze toepassen, waarbij de eerste "fouten" heel zwaar tellen. Als je het examen goed gemaakt hebt, kan het je zo een half punt schelen. Hopen maar dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. _O_
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je het dan maar op Google Maps op moet gaan zoeken... :')
Nee, de hele aardrijkskundige vaardigheid 'kaartlezen en gegevens uitzoeken' komt te vervallen in het programma, ondanks dat dat zo'n beetje de belangrijkste is. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

*Laat zich maar steriliseren om te voorkomen dat hij ooit nog een mensenkind richting school moet sturen*

Misschien wat heftig, maar halve maatregelen helpen hier niet meer.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10578
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Gut, ik dacht dat jij het risico op dergelijke ongelukjes sowieso al tot een absoluut minimum beperkt had.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hainje schreef:*Laat zich maar steriliseren om te voorkomen dat hij ooit nog een mensenkind richting school moet sturen*

Misschien wat heftig, maar halve maatregelen helpen hier niet meer.
Velen gingen u voor hoor! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Suus kreeg een mail in haar postvak in: zorg dat je voor 25 juni in een hotel overnacht en je krijgt na het verblijf een cheque van 40 euro voor het volgende hotel. Toevallig verscheen er bijna tegelijkertijd in mijn agenda een lang weekend op 22/23/24 juni, dus nu maar een overnachting geboekt. Nog een supersparprijsje gevonden voor 24 juni begin van de avond. Eind deze maand dus maar eens de stations op het grondgebied van het voormalige hertogdom Nassau binnenharken *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nog een mooi stukje Duitsland ook. Ik ga komende week even drie dagen naar het Vogtland,ook lekker een lang weekendje bij elkaar geregeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten