Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Is caps lock dag niet op 22 oktober?
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Tom024 schreef:...'t Is te merken dat er al veel mensen vakantie hebben, zelfs voor een vrijdag was het ontzettend rustig in het OV vanochtend.
Ja inderdaad, Mijn metro vanmorgen was erg leeg en ik had er een midden in de spits *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Lijn 45 schreef:Is caps lock dag niet op 22 oktober?
Volgens Google niet in ieder geval.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het wordt twee keer per jaar gevierd. Op 22 oktober op sociale media en op 28 juni ter herinnering aan Billy Mays die schreeuwend op TV producten verkocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

IK VIND HET FANTASTISCH _O-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

PRETTIG, STUKJE DUIDING. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Net nadat ik vanochtend op Duivendrecht uit de 4020 stapte, bedacht ik me dat ik mijn sporttas in het bagagerek had laten liggen. -o-
Ik heb toen opgezocht hoe laat de trein op de terugweg weer op Amsterdam Amstel zou zijn (9:58) en ik zorgde ervoor dat ik dan daar zou zijn. Toen ik instapte in stel 2606 zag ik mijn tas nog niet direct in het bagagerek liggen, maar iemand had hem eruit gehaald en naast zich op de stoel gelegd met als doel om hem aan de HC te geven. Dat was dus niet meer nodig, want ik nam mijn tas gelijk weer mee. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Mazzeltje :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

...dat ik in ongeveer 2 jaar tijd zo'n 1262 kilometer heb weggelopen over de diverse wandelpaden in dit land. Op onderstaande kaart heb ik dit allemaal uiteengezet.
Pieterpad | Pelgrimspad | Romeinse Limespad | GR5 | NS-wandelingen | Marskramerpad | Groene Hartpad
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik wil ook eens wat van die langeafstandswandelingen gaan doen, maar waarschijnlijk met wat grotere etappes (ordegrootte 40km). Welke is er aan te raden?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Etienne schreef:...dat ik in ongeveer 2 jaar tijd zo'n 1262 kilometer heb weggelopen over de diverse wandelpaden in dit land. Op onderstaande kaart heb ik dit allemaal uiteengezet.
Welke wandeltocht is die roze dwars door Rotterdam? Ik kon hem niet plaatsen en stond ook niet in de agenda. Verder ziet het er natuurlijk indrukwekkend uit, goed bezig!
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Etienne schreef:...dat ik in ongeveer 2 jaar tijd zo'n 1262 kilometer heb weggelopen
U had niks beters te doen? :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Natuurlijk niet Aking :mrgreen: Een beetje beweging is altijd goed
Wubbo schreef:Ik wil ook eens wat van die langeafstandswandelingen gaan doen, maar waarschijnlijk met wat grotere etappes (ordegrootte 40km). Welke is er aan te raden?
Dat ligt er aan. Wil je op een bepaalde ondergrond lopen? Ben je meer afhankelijk van het openbaar danwel horeca of overnachtingsmogelijk? Kijk eens op https://www.wandelnet.nl/lange-afstand-wandelpaden
JordiBrabant schreef: Welke wandeltocht is die roze dwars door Rotterdam? Ik kon hem niet plaatsen en stond ook niet in de agenda. Verder ziet het er natuurlijk indrukwekkend uit, goed bezig!
Dat is het Erasmuspad, onderdeel van het Grote Rivierenpad.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ knappe prestatie hoor. Leuke, gezonde, hobby als je er zo'n plezier aan beleefd.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Edit:


Vandaag (zaterdag) wordt dus een bloedhete dag met volle zonkracht (zon is eind juni op zijn krachtigst).
Lees ik net een artikel en kijk een video over het belang van goed insmeren tegen de zon.. en dan zie ik een grafiek over de daling van schadelijk fijnstof in de lucht.. en dan denk ik toch: in wat een gekke wereld leef ik soms toch.. want een minder schone lucht is weer beter om de zonkracht te verminderen.

Heeft de maatschappij eerst de schadelijk drijfgassen verbannen om de gaten in de ozonlaag te dichten.. maken we de beschermingslaag in de atmosfeer met andere milieumaatregelen weer dunner.. :?: :roll:
NOS.nl schreef: (..) Niet alle uv-straling die van de zon komt, bereikt ons. De ozonlaag, die op 15 tot 35 kilometer hoogte zit, beschermt ons tegen een gedeelte van die straling. Ook kleine, onzichtbare stofdeeltjes in de lucht houden zonnestraling tegen. En ook nog eens extra, omdat ze er mede voor zorgen dat wolken ontstaan. Dat gebeurt als waterdruppeltjes of ijskristallen eraan blijven kleven, zodat zich een wolk vormt.

De grote 'maar': door milieumaatregelen hangen er sinds de jaren 80 minder van die deeltjes (roet en zwavel) in de lucht. Dat komt onder meer door roetfilters en katalysatoren in auto's en door maatregelen van fabrieken.

In de grafiek hieronder is de gemiddelde concentratie schadelijke stoffen in de atmosfeer geïndexeerd. In 2000 is een norm van 100 bepaald:
(..)

Grafiek:
Spoiler: show
https://nos.nl/data/image/2019/06/29/55 ... 00x900.jpg
Bron: https://nos.nl/op3/artikel/2291168-waar ... leden.html
Okay, ik heb natuurlijk ook liever 24/7/365 dagen per jaar een betere, schonere, luchtkwaliteit dan dat ik vuilere lucht op > 10 kilometer hoogte wil hebben om een 'probleem' van enkele dagen per jaar te verhelpen. :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Dit is wel een mooie pagina.

https://vrr.fandom.com/de/wiki/Arriva

Vooral de zin: In den Niedelanden gehört Arriva dem Verkehrsverbund 9292ov an. _O-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Bij Connexxion staat het ook:
https://vrr.fandom.com/de/wiki/Connexxion
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik in de HTMU-loods zit *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Proost, en succes met tafeltennissen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo ... afgelopen donderdag weer voor het eerst sinds zeven weken een paar ritten met het openbaar vervoer gemaakt :pos: :wink: . Gelukkig had ik geen vertraging opgelopen :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Vandaag ging ik met de trein. Geheel volgens dienstregeling vertrokken en aangekomen. De chipkaart werkte, er was controle in de trein door de dienstdoende steward, er lagen nog kranten in de metro-bak, de omroep was keurig netjes tweetalig en de stationsklok deed het. En de WC was ook nog eens schoon.

Het kan wel :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dit was zeker bij Arriva?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Mag ik even kwijt dat ik de zomervakantiedienstregeling haat. Van elke 10 min een bus naar elke 30 min een bus. :N
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Jij hebt tenminste nog een bus. Wij moeten hier met een kouwe metro, en als het tegenzit moet je daar dan ook nog zes minuten op wachten -o-











(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

6 minuten?!

Hier gaat er elke 2.5 minuten een... (A)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

En waar is hier?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten