Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Ik doe heel vaak mee aan onderzoeken.

Dit is de eerste keer dat er geen beloning was. Dat wist ik van tevoren en vond ik ook geen probleem. Reiskosten zijn bij mij tot nu toe altijd vergoed, lijkt me dat dat nu ook gewoon kan hoe weinig het ook gekost heeft.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dit:
Ferdinand schreef:Dit is de eerste keer dat er geen beloning was. Dat wist ik van tevoren en vond ik ook geen probleem.
strookt niet met:
Ferdinand schreef:Nu even kijken of ProRail de reiskosten wil vergoeden...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ferdinand schreef:Zojuist meegedaan aan een eye-tracking glasses onderzoek van de UvA i.s.m. ProRail op Utrecht Centraal
<knip>
Nu even kijken of ProRail de reiskosten wil vergoeden...
Moet de UvA dan juist niet de reiskosten vergoeden? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

@Meltrain, ik begin maar eens met ProRail want die gasten van de UvA verwezen me naar hen :)
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Littlebusdriver »

Mikos schreef:Dit:
Ferdinand schreef:Dit is de eerste keer dat er geen beloning was. Dat wist ik van tevoren en vond ik ook geen probleem.
strookt niet met:
Ferdinand schreef:Nu even kijken of ProRail de reiskosten wil vergoeden...
Reiskostenvergoeding is iets anders dan een beloning.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb ooit meegedaan aan een onderzoek van de TU Delft over het nieuwe toekomstig treintoilet en toen kreeg ik 25 euro voor een onderzoek van een kwartiertje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb ooit meegedaan aan een twee uur durend groepsgesprek van Thalys. Ik kreeg warm eten en € 140 aan Thalys-vouchers, een uitnodiging voor een VIP-evenement in Brussel (Scents of the City) inclusief treinreis Comfort 1 retour en won daar nog even een parfumbon van € 100 :mrgreen:

Je begrijpt dat ik de uitnodigingen van Thalys Inside daarom altijd trouw open :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus, ben je niet bang dat je als levende reclamezuil voor de Thalys gebruikt wordt? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik liep vandaag eens langs het huis waar ik ongeveer een half jaar geleden uit verhuisd ben. Het heeft leeggestaan en staat nu te huur. Ik vond de prijs wat hoog en heb net even een huurprijscheck gedaan: de huurprijs is 2x dat wat mag van de huurcommissie. Nou is het wel gemeubileerd (met zo te zien een mengeling tussen Xenos en Ikea) maar dan nog... Het is ook niet dat het opgeknapt is: de keuken (die dringend aan renovatie toe is) zit er gewoon nog in inclusief een afwijkend deurtje, en zo te zien ligt het laminaat dat op allerlei plekken beschadigd is (om het over de plintjes maar niet te hebben) er ook nog.

Wat een afzetterij.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Het laminaat is wel vol overgave gelegd ja ;)

Overmorgen woon ik alweer een jaar in ons huidige huis. We moesten verhuizen omdat ons vorige huis gesloopt zou worden maar het is nog steeds dicht getimmerd met golfplaten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De briljante geest die bedacht heeft om Oasis bij de Kiosk te leggen: bedankt. Dat had ik al tijden niet meer gehad, erg lekker! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Vinny schreef:Suus, ben je niet bang dat je als levende reclamezuil voor de Thalys gebruikt wordt? :twisted:
Suus als een dode reclamezuil is ook niet alles...
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Suus, ben je niet bang dat je als levende reclamezuil voor de Thalys gebruikt wordt? :twisted:
Zelfs als ik er met een zeer kritisch oog naar kijk (relatief duur, verplichte reservering, treinen wat aan de krappe kant) heb ik toch het idee dat een apart bedrijf voor de hogesnelheidsdiensten tussen Frankrijk, België, Nederland en Duitsland geen slechte zet was. Het bedrijf is volledig gefocust op dat product en dat levert beduidend betere resultaten op dan de aftandse, vertraagde ICE waar ook al jaren niets meer aan de frequentie is gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Zowel de Thalys als de ICE rijden over zeer kwetsbare spoorlijnen (Antwerpen Noordendokken-Brussel Zuid vs Duisburg Hbf-Köln Hbf-Troisdorf), maar de ICE wacht nog wel eens op vertraagde treinen om zo de aansluiting te garanderen, terwijl de Thalys dat niet doet. Daarmee loopt de ICE ook wel eens behoorlijke vertraging mee op. Vanwege de 15-minutendienst 7 dagen per week op bijv. Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag boeit het DB niet dat de ICE wat later in Utrecht arriveert, want de reizigers naar Rotterdam en Den Haag nemen dan gewoon een trein later. Dat is wat anders dan een trein die slechts 1x/2 uur rijdt en waar de helft van de reizigers ook nog vastzit aan de zugbindung.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik volg je betoog niet? Thalys heeft meer Zugbindung dan de ICE (namelijk alles in plaats van een deel) en ook op Thalys aansluitende treinen rijden over het algemeen kwartierdiensten of vaker (dat is namelijk dezelfde Rotterdam - Utrecht).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Alsof aansluitingen overnemen bij de ICE de belangrijkste bron van vertragingen is :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

En alles moet in Duitsland wijken voor het Fernverkehr, Fernverkehr über alles...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef:De briljante geest die bedacht heeft om Oasis bij de Kiosk te leggen: bedankt. Dat had ik al tijden niet meer gehad, erg lekker! :)
Sinds wanneer is dat in Nederland te koop? :shock: Als ik in België of Frankrijk ben, neem ik niets liever dan dat om te drinken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Die ingeving had ik dus ook, maar kudos aan de Kiosk en verder geen vragen stellen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Hema heeft weer chocoladeletters *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

*O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De Hema heeft weer chocoladeletters *O*
Nu al ... het is nog lang geen herfst :shock: :? . De zomervakantie is pas net begonnen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Jeempie ja, nu je het zo zegt :|

Maar wel fijn dat ze er snel bij zijn, want over vijf maandjes is het alweer zo ver :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Sterker nog, over vijf maanden zit Sinterklaas alweer op de boot terug naar Madrid.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten