Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nou ja, het kan natuurlijk prima dat ie elke dag naar z'n oma of meisje/vent/anders in Spijkenisse gaat :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:...dat ik een appartementje gekocht heb in Gouda. Medio oktober verhuis ik aldus van Pijnacker naar Gouda.
Gefeliciteerd! Lijkt nog niet erg in de buurt van je werk trouwens, of scheelt dit nog erg in forenstijd?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Het zal vast ook mee spelen dat er in Pijnacker geen betaalbare starterswoning te vinden is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Nee en Rotterdam natuurlijk ook niet echt... de prijzen in de Randstedelijke grote steden deden me 9 jaar geleden al in Amersfoort belanden, maar hier is de woningmarkt in de tussentijd ook ontploft (de kleinere huisjes hier in de buurt staan al voor 3 ton op de markt tegenwoordig, voor slechts 72 m2)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Pijnacker Centrum - Rotterdam Centraal is 16 minuten en Gouda - Rotterdam Centraal is 17 minuten. Vanaf beide bestemmingen moet je toch ergens overstappen om in een metro naar Spijkenisse Centrum te komen, dus ik denk dat het qua forenzentijd voor Etienne niet veel zal schelen. In Gouda ben je echter wel wat sneller in de rest van het land dan vanaf Pijnacker Centrum natuurlijk. En Gouda heeft een heel leuke binnenstad, daar zal Etienne vast erg van gaan genieten :Y

En in Rotterdam zijn nog steeds betaalbare woningen te vinden, je moet alleen op plekken gaan kijken waar de Amsterdammers niet durven te komen. Met drie ton kan je bij mij in de straat namelijk wel twee appartementen van 70m2 krijgen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Gefeliciteerd met je woning. Gouda heeft best een gezellig centrum 8-)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Alle redenen om te gaan verhuizen worden hierboven al genoemd; lijkt me duidelijk toch? :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:En in Rotterdam zijn nog steeds betaalbare woningen te vinden, je moet alleen op plekken gaan kijken waar de Amsterdammers niet durven te komen. Met drie ton kan je bij mij in de straat namelijk wel twee appartementen van 70m2 krijgen :mrgreen:
Met appartementen is het hier ook nog wel mogelijk, hoewel ze bij mij in de flat toch ook al voor € 160.000 euro te koop staan voor 50 m2. (En in een nieuwbouwpand een paar meter verderop liggen de prijzen al gelijk € 80.000 hoger!).

Maargoed, wil je voordeliger wonen dan kom je ook wel direct in de buitenwijken terecht hier. In Rotterdam zal dat qua OV-bereikbaarheid niet zo'n probleem zijn (als ik me niet vergis zit jij ook gewoon vlakbij de metro toch?), maar hier in Amersfoort scheelt dat gewoon gigantisch veel tijd.
Gelukkig heb ik zelf gewoon op een gunstig moment gekocht en zit ik nu op 5 minuten lopen van het centrum, 10 minuten lopen van het centraal station en met een mooie overwaarde (de prijzen zijn inmiddels dusdanig dat de waarde ook al hoger is dan m'n hypotheek waar nog de kosten koper in zitten, dat kon toen nog).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd Etienne. :pos:
Ik wil zelf ook wel verhuizen, en dan het liefst naar de regio Amsterdam, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen met zoeken. -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Zou als ik jou was in een wat ruimere regio zoeken zodat je niet de hoofdprijs betaald. Met jouw huidige reistijd levert zowat alles in een ruime straal om Amsterdam heen wel een kortere reistijd op.
Wellicht op Funda een keer je werkplek invoeren met een zoekstraal van 20 km ofzo, dan krijg je een beetje een indruk van de prijzen in de regio.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Gefeliciteerd Etienne. :pos:
Ik wil zelf ook wel verhuizen, en dan het liefst naar de regio Amsterdam, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen met zoeken. -o-
Wil je huren of kopen?

Als je wil kopen, volg makelaars op Facebook en schrijf je in bij makelaars als woningzoekende, dan krijg je alles eerder aangeboden dan het op funda komt want dan ben je al te laat. Viavia is ook een goede optie als je al een aardig netwerk hebt daar.

Als je wil huren geldt voor een groot deel hetzelfde. Funda en pararius zijn sites met huurwoningen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Het duurde voor mij ook lange tijd, voordat ik iets gevonden had. Deze woning stond dan ook al 4 maanden op Funda en ik was wel de zoveelste bezichtiger. Voor mij waren al wel twee biedingen uitgebracht, maar deze waren terzijde geschoven, omdat de verkoper minstens de vraagprijs wilde hebben.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

In Uden had ik niet zoveel moeite om iets te vinden, dat scheelt weer t.o.v. de Randstad. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

@Etienne: Wel erop gelet of het pand een actieve VvE met voldoende in kas heeft hoop ik? Gezien er al wat lagere biedingen geweest waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Nee en Rotterdam natuurlijk ook niet echt... de prijzen in de Randstedelijke grote steden deden me 9 jaar geleden al in Amersfoort belanden, maar hier is de woningmarkt in de tussentijd ook ontploft (de kleinere huisjes hier in de buurt staan al voor 3 ton op de markt tegenwoordig, voor slechts 72 m2)
9 jaar geleden ging ik naar Den Haag, dat was toen prima te betalen. Maar dat is tegenwoordig ook echt ontploft. Mijn oude huis is gekocht door een investeerder die het nu (gemeubileerd, dat wel) voor meer dan 1,5x dat wat ik voor mijn hypotheek per maand betaalde te huur heeft staan.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

regenmaker schreef:In Uden had ik niet zoveel moeite om iets te vinden, dat scheelt weer t.o.v. de Randstad. :)
Tja alles is relatief natuurlijk, ik vond het best tegen vallen om wat te vinden in Uden. Maar moet ook toegeven dat ik ook perse een huis met tuin wilde hebben.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je kunt natuurlijk ook een Stationshuisje in Hongarije kopen voor € 6.000 *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ja, en dan? In tegenstelling tot sommigen onder ons hebben de meesten hier een fulltime baan. Die dan maar opzeggen? _O-

(Als die man trouwens net zo is als wat ik voor me zie wanneer ik de begeleidende tekst lees, hoef ik geen zaken met hem te doen... :') )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:@Meltrain: Zou als ik jou was in een wat ruimere regio zoeken zodat je niet de hoofdprijs betaald. Met jouw huidige reistijd levert zowat alles in een ruime straal om Amsterdam heen wel een kortere reistijd op.
Wellicht op Funda een keer je werkplek invoeren met een zoekstraal van 20 km ofzo, dan krijg je een beetje een indruk van de prijzen in de regio.
Bedankt.
Ik heb op zojuist op Funda gekeken en vanaf Amsterdam Amstel een straal van 30 km gekozen, maar dat leverde in elk geval qua huurwoningen niks op. -o- Ik weet niet wat een normale huurprijs is, maar ik zag ergens dat het ongeveer 1/5 van je bruto-inkomen is? Dat zou bij mij dan (ongeveer) €550 zijn.
Daantje schreef: Wil je huren of kopen?

Als je wil kopen, volg makelaars op Facebook en schrijf je in bij makelaars als woningzoekende, dan krijg je alles eerder aangeboden dan het op funda komt want dan ben je al te laat. Viavia is ook een goede optie als je al een aardig netwerk hebt daar.

Als je wil huren geldt voor een groot deel hetzelfde. Funda en pararius zijn sites met huurwoningen.
Bedankt voor de tips. :pos:
Ik heb op beide site gekeken, maar dat leverde in elk geval voor huren niet veel op. Het probleem is ook dat ik (waarschijnlijk) alleen ben, waardoor het lastiger is om iets betaalbaars te vinden. Misschien dat ik anders moet gaan kijken of iemand met me wil samenwonen?

Ik heb nog niet echt naar koopwoningen gekeken, omdat ik niet weet wat mijn budget is. Hoe kom je daar achter?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Ja, en dan? In tegenstelling tot sommigen onder ons hebben de meesten hier een fulltime baan. Die dan maar opzeggen? _O-
En vervangen door een onlijnbaan? Ze hebben in Hongarije vast wel internet :Y

En jij bent toch elke maand 2 maanden op ferkansie? Dan kun je toch prima de helft van het jaar in Hongaristan gaan wonen? *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Bij bv. de Hypotheker op de site kan je je maximale hypotheek berekenen op basis van je jaarsalaris. Maar dat gaat met jou inkomen niet bepaald heel veel worden vrees ik...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^en je hebt eigen geld nodig voor o.a. de kosten koper.

550 euro is nog bijna 200 euro onder de sociale huurwoningsgrens. Met dat bedrag kan je in de particuliere sector niks in A'dam. Een studentenkamer is misschien haalbaar in West ofzo?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ga sowieso sparen, als je een huis wil kopen, moet je sowieso de kosten koper zelf financieren. Bij veel banken kan je met een gratis eerste gesprek wel laten berekenen wat je kan lenen. Op internet kan je een grove berekening doen.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Tja ik ben bij de Rabobank geweest voor zo'n gratis gesprek, maar dat ging niet verder dan op hun website mijn gegevens invullen en het even hebben over koetjes en kalfjes. Dus als je geen rare dingen hebt zou ik dat gesprek lekker achterwege laten. Of je moet graag een uur bij een bank aan de koffie willen zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten